Mag de SGP vrouwen discrimeren???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:48

BTW binnen SGP-kringen vindt men het trouwens ook nog steeds vanzelfsprekend dat de vrouw stopt met werken zodra ze getrouwd is. In enkele gevallen wordt dat nog wel toegestaan, maar zodra er kinderen komen is werken voor een vrouw helemaal uit den boze. Dat is toch ook niet meer van deze tijd?

Maar goed, ze moeten het zelf weten. Als zij zich daar prettig bij voelen... Zolang ze het een ander maar niet opleggen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:50

Bij de echte zwaar christelijke gezinnen is dat volgens mij nog steeds zo ja.. Die krijgen 5 of 6 kinderen, ook omdat ze niet aan voorbehoedsmiddelen doen..

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:08

hihi, 5 of 6
hier in het dorp zijn er dat vaak 10 tot 15

ik zal zowiezo altijd een doorn in het oog van de sgpers zijn denk ik
ik zal eerder gaan samenwonen dan trouwen,
als ik al aan de kinderen ga, dan adopteren, pro anticonceptie zeg maar
en stoppen met werken ? my achterwerk

en zondag rustdag, tja als ze lekker rondcrossen op de knol als rusten zien

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:12

Karin schreef:
Ik heb er absoluut geen moeite mee als mensen hun geloof en ideeën binnen eigen kring praktizeren. Maar dring ze alsjeblieft niet op aan anderen die wél met hun tijd meegaan en de zondag (of liever gezegd: hun hele leven) invullen zoals ZIJ dat willen.
[Edit] nog even iets toegevoegd [/edit]


dat is dus ook mijn grootste probleem,
zij zijn gelovig en leven hun leven op een manier die hun goed vinden
maar dat is niet de manier waarop ik wil leven

vriendin van me was op zondag haar auto aan het wassen, komen ze met 6 man sterk naar haar toe "of ze dat niet op een andere dag kon doen , want zondag is de dag van de heer"
sorry dan ben je bij mij aan het verkeerde adres
leef je leven zoals jij denkt dat het goed is , maar laat de rest van de wereld in hun waarde

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:17

draumpje schreef:
vriendin van me was op zondag haar auto aan het wassen, komen ze met 6 man sterk naar haar toe "of ze dat niet op een andere dag kon doen , want zondag is de dag van de heer"

Gewoon zeggen dat als zij het op een andere dag voor je willen doen, jij op zondag wel binnen wilt zitten Knipoog

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:19

ik krijg dan de neiging om mijn ondergoed te gaan wassen en aan de waslijn te gaan hangen
maar ik hou me in

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:20

Ik fietste ooit op zondagmiddag naar mijn pony. Rijkleding aan, zadel voor op het stuur. Niets bijzonders, deed ik bijna elke zondag. Roept er een meisje van hooguit een jaar of vier dat met haar vader op weg was naar de kerk (of net terugkwam), wijzend naar mij: 'Oh papa, dat mag niet hè, van de Here God!' Ik had bijna terug geroepen dat ik persoonlijk toestemming had, maar ik heb de eer maar aan mezelf gehouden. Knipoog

Maar volgens mij dwalen we af met persoonlijke frustraties, laten we on topic gaan. Lachen
Laatst bijgewerkt door Karin op 15-03-04 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:23

de nederlandse grondwet:
Citaat:
Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.


dus Verward

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:25

Dus wat? Verward

Hoe vallen vrijheden als godsdienstvrijheid en verenigingsvrijheid volgens jou dan te rijmen met artikel 1 van de Grondwet?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:25

tja, een politieke partij die op grond van religie , mensen van een bepaald geslacht discimineren mag schijnbaar wel

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:30

Als je artikel 1 leest hebben in de sport vrouwen en mannen onderdelen ook geen bestaansrecht meer.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:40

Ik vind het ook belachelijk! Maar wat ik het raarste vind is dat ze wel graag hebbem dat vrouwlief op hun partij stemt, vrij kromme redenatie lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:57

Romkabouter schreef:
Als je artikel 1 leest hebben in de sport vrouwen en mannen onderdelen ook geen bestaansrecht meer.

Daarom rijden wij paard, want daar is dat onderscheid niet Lachen. Mannen, vrouwen, homo's, hetero's, ruinen, hengsten, merries, en dat alles van jong tot oud. Leuk he?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:15

Goede sport Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:20

Hmm... de reden waarom ik aan paardrijden doe, is toch echt een andere... Overigens is paardrijden in SGP-kringen een wat dubieuze sport, aangezien vrouwen dan een broek moeten dragen en dat kan eigenlijk niet. Knipoog

Even terug naar het onderwerp: wie denkt dat de SGP het op dit punt zal verliezen, mocht het tot een zaak komen?

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:55

sorry maar wat is de sgp...
Ik ben nogal een leek op dat gebied Verward

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:57

wendytj4h schreef:
sorry maar wat is de sgp...
Ik ben nogal een leek op dat gebied Verward

Een zware christelijke politieke partij. Ze hebben geloof ik 2 of 3 zetels in de 2e kamer. SGP= staatkundig gereformeerde partij

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:38

En er zijn gewoon nog vrouwen die er op stemmen, ongelooflijk eigenlijk Scheve mond

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:41

Karin schreef:
Dus wat? Verward

Hoe vallen vrijheden als godsdienstvrijheid en verenigingsvrijheid volgens jou dan te rijmen met artikel 1 van de Grondwet?
het ene prevaleert boven de andere ten gunste van een fijne samenleving.

lies

Berichten: 9630
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:45

Rinske schreef:
En er zijn gewoon nog vrouwen die er op stemmen, ongelooflijk eigenlijk Scheve mond


Onder druk van hun man wrs Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:53

Waarschijnlijk mogen de vrouwen van mannen-die-SGP-stemmen zelf niet eens stemmen en anders hooguit via volmacht.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:59

Karin schreef:
Ben benieuwd of (en wie) het zal lukken om de SGP voor het gerecht te krijgen.


Dat zal wel lukken, maar of ze gelijk zullen krijgen is een tweede.
Het is altijd lastig als 2 artikelen uit de grondwet in strijd zijn met elkaar.
Ik ben toch bang dat de SGP gelijk zal krijgen. Maar het zal uiteindelijk toch hun doodvonnis zijn, het aantal mensen die dit soort ouderwetse ideeen steunt neemt steeds verder af.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:08

Lovely schreef:
Waarschijnlijk mogen de vrouwen van mannen-die-SGP-stemmen zelf niet eens stemmen en anders hooguit via volmacht.

Jawel ze mogen zeker wel zelf stemmen hoor, zo erg is het nou ook weer niet. Ook deze vrouwen staan compleet achter hun geloof, en dus achter deze partij Scheve mond .

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:10

wederom bewijs dat religie en politiek niet gemengd moet worden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:12

Kayla schreef:
..het aantal mensen die dit soort ouderwetse ideeen steunt neemt steeds verder af.


In aantal wel. Maar daar zit hem nou juist ook het venijn: het kleine aantal dat overblijft, wordt steeds fanatieker om tóch het Woord van God op straffe wijze uit te dragen. Het Asterix-idee, van dat dorpje dat probeert stand te houden, zeg maar. Knipoog