Verduisterende schuifgordijnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Floko

Verduisterende schuifgordijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-25 21:39

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 23:22

Krijg je als je Googled op "plissé in frame" niet wat je zoekt?

Wij hebben plissé zonder frame, is hier door de vorige bewoners geplaatst. De donkere kleur in de slaapkamers verduisterd goed, alleen doordat het bij ons dus niet in een frame zit zie je wel sneller dunne streepjes licht langs de zijkant komen. Lijkt me dat als je zoiets als dit in frame hebt (zoals eig in je link) je dat probleem ook getackeld hebt.

Wij hebben Verano, maar geen idee of zij ook in frame leveren of niet, en welke kleur etc. dit is. Maar daar kunnen andere Bokkers miss wel wat tips over geven.

Floko

Re: Verduisterende schuifgordijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-25 23:36

Jaa held! Dat is inderdaad de goede zoekterm. Ik krijg zo diverse sites dus morgen even rustig bekijken welke het wordt. Dankjewel!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 09:07

Oh die van je voorbeeld zijn wel heel mooi inderdaad zeg!

Ik ben wel benieuwd voor welke je uiteindelijk zal kiezen.
Hier hebben we ook nog zoiets nodig. Hebben wel rolluiken aan de buitenkant maar daar komt toch behoorlijk wat licht doorheen nog. Staat nu karton voor het slaapkamerraam en dat ziet er ook niet uit :=

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 09:14

Ik volg ook even voor het resultaat. Ellende is dat het bij mij over een balkondeur moet passen :\
Heb 2 jaar terug zelf iets gemaakt van verduisterings plakfolie omdat ik de zon zat was. Met klittenband kan ik het op en af zetten, maar door slijtage her en der sluit het nu toch niet meer helemaal mooi af. Heb ook een gewoon rolluik ervoor en die doet het niet zo goed vanwege de deurklink tussendoor :+

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 09:49

Veneta heeft ook plissé in frame. Geen ervaring mee nog, ik heb toevallig net kleurstalen besteld.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 09:52

Wat een mooie oplossing! Wij hebben zulke voor de dakramen, nooit geweten dat dit ook voor normale ramen bestond.
Ik ga eens meten en uitrekenen of dat hier ook een optie is.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 11:43

O maar dit is interessant! Ik volg even, heb nu een rol gordijn maar komt uiteraard gewoon alles doorheen aan de zijkanten enzo :))

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 11:48

Dieuwke_ schreef:
Veneta heeft ook plissé in frame. Geen ervaring mee nog, ik heb toevallig net kleurstalen besteld.

Toevallig heb ik deze hier hangen. Er komt nog wel iets licht door via de randen, maar verder vind ik deze top.
Even snel een foto gemaakt bij daglicht. Het is in de kamer veel donker dan hoe het lijkt op de foto hoor. Maar bij dit type frame komt er dus nog wel heel minimaal iets licht door.

Afbeelding

Mijn ervaring is dat die van Keje minder licht doorlaten langs de randen. Dat schijnt te komen door het type frame. Voor mij is het frame van Veneta prima en scheelde flink qua prijs.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-25 13:32

Oeh interessant een eerste hands ervaring en zelfs foto! Dat lijkt idd nog erg licht. Je hebt een draaikiepraam en dan het frame net rondom het glas toch? Komt er dan geen bak licht binnen als je hem open zet?
Ik heb ook draaikiep en eigenlijk is in het kozijn daarvoor niet geschikt, maar ik heb een vrij dikke muur dus dan zou ie wel een stukje open kunnen en toch lichtdicht zijn. Andere optie is het frame op de muur. Keuzes... :=

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 13:50

Floko schreef:
Oeh interessant een eerste hands ervaring en zelfs foto! Dat lijkt idd nog erg licht. Je hebt een draaikiepraam en dan het frame net rondom het glas toch? Komt er dan geen bak licht binnen als je hem open zet?
Ik heb ook draaikiep en eigenlijk is in het kozijn daarvoor niet geschikt, maar ik heb een vrij dikke muur dus dan zou ie wel een stukje open kunnen en toch lichtdicht zijn. Andere optie is het frame op de muur. Keuzes... :=

Ja als je het draaikiepraam openzet dan heb je idd wel flinke lichtinval, want het frame zit op het kozijn van het raam. Je bevestigt op je kozijn namelijk magnetische tape en klikt daarna het frame erop. Voordeel is dat je het frame er ook af kan pakken als je je ramen wil lappen. Mijn slaapkamer is vrij koel, dus ik heb haast nooit ramen open met slapen.
Als je het frame op de muur bevestigt kan je idd wel je raam openzetten.
Lichtinval is op de foto echt veel erger, dan wat je in werkelijkheid ziet hoor!! Maar het frame van bijvoorbeeld Keje is anders gemaakt, waardoor daar nog veel minder licht doorkomt. Ik slaap echt het liefst in een donkere kamer en voor mij is het donker genoeg. Ik heb geen last van het minimale licht wat er toch nog doorkomt. Door het gordijn zelf komt echt geen licht doorheen ook al lijkt het zo op de foto.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 14:29

Ah, bedankt rocky_1995! Ik geef zelf niet veel om lichtinval, maar ik wil graag in de badkamer deze constructie. Nu hangen er jaloezieën, maar dan kan ik het raam niet in de draaistand zetten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 14:32

Veneta hebben wij goede ervaringen mee.
Weet niet of die exact hebben wat je zoekt, maar je zou even contact met ze op kunnen nemen :)

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 14:55

Dieuwke_ schreef:
Ah, bedankt rocky_1995! Ik geef zelf niet veel om lichtinval, maar ik wil graag in de badkamer deze constructie. Nu hangen er jaloezieën, maar dan kan ik het raam niet in de draaistand zetten.

Graag gedaan hoor! Ik vraag mij wel af of het materiaal van plissé gordijnen geschikt is voor in de badkamer gezien het vocht. Je hebt ook jaloezieën in frame. Misschien is dat iets om naar te kijken? Het systeem werkt daarbij hetzelfde.