Zomerdekbed inclusief overtrek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prince

Zomerdekbed inclusief overtrek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 12:22

Ik ben op zoek naar een zomerdekbed inclusief dekbedhoes voor in de caravan. Nu loop ik er tegenaan dat er vrij veel aanbieders hiervan zijn. Zoals onder andere Zelesta, Happybed en Eazybed.

Graag hoor ik jullie ervaringen en waarom je gekozen hebt voor dit dekbed. Wat me wel opvalt is dat het vaak synthetische dekbedden zijn. En mijn voorkeur gaat uit naar een katoen of linnen buitenkant.

Vliendertje

Re: Zomerdekbed inclusief overtrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:33

Ik lees even mee.

Net een easy dekbed van slaapspeciaal besteld en uitgeprobeerd. (Mag 30 dagen). Halverwege de nacht kwam ik er achter dat er een stiksel los zit en er een draad om m’n voet had gewikkeld :’)
ondanks dat er stond ‘voor warme nachten’ voelde de microvezel toch echt veel te warm / zweterig.
Terug gestuurd dus!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:41

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 13:00

Ik heb een katoenen zomerdekbed en overtrek gekocht bij Jysk.
Op vakantie is het prettiger toch een hoes eromheen te hebben.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 13:10

In de camper hebben we meerdere dekbedden met een vaste hoes. O.a. eentje van Happybed. Daarvan laten alle stiksels los.
Verder nog eentje die wel voldoet: https://www.bol.com/nl/nl/p/dekbed-bedr ... oductTitle
Het viel nog niet mee om een extra exemplaar te bemachtigen, de communicatie en service was ronduit apart, maar het dekbed zelf is prima.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 15:47

Ik lees graag mee. Een tijdje terug heb ik een zomerdekbed gekocht via de webshop van de Lidl, maar deze is nog veel te dik en warm. Het lijkt precies op een 'gewoon' dekbed.
Ik zoek een heeeeel dunnetje maar heb het nog niet kunnen vinden. Liefst dus van katoen of linnen.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 15:50

Ik heb er inmiddels verschillende van Zelesta en vind die heel fijn. Ik zie dat ze inmiddels ook speciale zomerdekbedden hebben. Die heb ik (nog) niet, maar over de teddy en de royal variant ben ik meer dan tevreden!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 15:58

Storm schreef:
Ik lees graag mee. Een tijdje terug heb ik een zomerdekbed gekocht via de webshop van de Lidl, maar deze is nog veel te dik en warm. Het lijkt precies op een 'gewoon' dekbed.
Ik zoek een heeeeel dunnetje maar heb het nog niet kunnen vinden. Liefst dus van katoen of linnen.

Wij vinden deze heel fijn: https://www.weidswonenenslapen.nl/pure- ... merdekbed/

In de winter gebruiken we deze ook gewoon, maar dan met een wollen deken er bovenop.
En we hebben ook nog een katoenflanellen laken voor er onder, en dan ook een katoen flanellen hoeslaken. Dan lig je echt in een zalig knuffelzacht, warm maar wel ademend nestje +:)+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 16:15

Ik heb de wonderbed 4 seizoenen dekbed gehad van Zelesta, daarbij liet al het stiksel los en die zou ik om die reden niet aanraden. Nu heb ik een 4 seizoenen dekbed van Happybed, deze lijkt al beter in elkaar te zitten (steviger gestikt, netter afgewerkt). Ik heb hem echter nog niet zo lang, dus of hij ook echt lang goed blijft durf ik niet te zeggen.
Wel vind ik bij beide het zomerdekbed erg warm, met het warme weer van laatst heb ik ze bijvoorbeeld niet gebruikt want dat was te warm.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 16:41

Zelf vind ik het "vies" om geen hoes om het dekbed te hebben. Een hoes kun je gemakkelijker uitwassen (en ook heter?).
En als het heel erg warm is, kun je ook onder alleen de hoes liggen.

En die zonder hoed zijn (voor zover ik kunnen ontdekken) synthetisch, dus zweten.

Geef mij maar zomerdekbedden van volledig katoen of bamboe.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 17:17

Ik ben geen fan. Het is allemaal synthetisch en als het warm is wil ik katoen. Dan slaap ik nog liever onder het overtrek alleen als het echt heel warm is.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 19:57

Mmmmm ik wil eigenlijk ook geen synthetisch dekbed (met synthetische hoes). Omdat ik bang ben dat het zweterig is. En dat lijkt dus ook zo te zijn.
Dan moet ik toch aan een los dekbed met losse hoes. Alles in een leek me met kamperen zo makkelijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 21:31

Volgens mij heeft happy bed ze van katoen.
Ik heb er een paar van hun, volgens mij alleen de andere. Maar zweterig vind ik ze niet

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-25 18:46

Bij Y-not hebben ze ook zomerdekbedden met vaste hoes van perkal katoen. Ga die denk ik toch uit proberen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 18:59

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 19:40

Even aansluitende vraag: ik kom tegenwoordig dekbedden tegen die koeler aan zouden moeten voelen, iemand daar ervaring mee?

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 23:18

Ik heb laatst bamboe dekbedden voor de kinderen gehaald, bij de Action, voor in de caravan. Maar ze vinden ze zo fijn dat ze er nu alle nachten onder slapen, het is veel luchtiger en ze kunnen er gewoon onderliggen zonder te zweten.

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 01:07

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 05:51

siskeh schreef:
Even aansluitende vraag: ik kom tegenwoordig dekbedden tegen die koeler aan zouden moeten voelen, iemand daar ervaring mee?

Ik ken het wel van een kussen en de "koude kant" is oprecht kouder!

Marie111 schreef:
Zelf vind ik het "vies" om geen hoes om het dekbed te hebben. Een hoes kun je gemakkelijker uitwassen (en ook heter?).
En als het heel erg warm is, kun je ook onder alleen de hoes liggen.

En die zonder hoed zijn (voor zover ik kunnen ontdekken) synthetisch, dus zweten.

Geef mij maar zomerdekbedden van volledig katoen of bamboe.

Zijn speciale dekbedden die je zonder hoes kunt kopen en juist makkelijker uitwassen omdat je niks er af hoeft te halen of erom te doen.

Storm schreef:

Ik kan je het bamboe dekbed van aldi aanraden is wel met losse hoes erbij. Is recent in de folder geweest dus wellicht nog te krijgen nu

Ts zo'n wasbaar dekbed waar je geen hoes voor nodig hebt zijn ideaal.wel eens onder geslapen bij familie maar die kwamen van singapore dus daar heb je weinig aan haha.