Schoolrugzak met laptop vak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

5Muzketiers

Schoolrugzak met laptop vak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 10:02

Mijn zoon gaat naar de zomervakantie naar de middelbare school en krijgt ook een laptop .
Nu ben ik dus op zoek naar een goede stevige schoolrugzak met laptop vak en genoeg ruimte voor zijn boeken,schriften ed.

Unwritten

Re: Schoolrugzak met laptop vak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 10:04

Ik ben fan van Nordace :)

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 10:47

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 10:52

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:09

Herschel heeft het bij mij 10 jaar volgehouden, incl door de regen en overal op de grond gemikt worden enzo. Dit model: https://www.bagage24.nl/Herschel-Little ... 81-OS.html

Is ook niet zo spuuglelijk (maar da's heel persoonlijk) als kipling of zo'n north face tas ofzo.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:38

Mijn dochter heeft een zwarte van de decathlon. Super stevig. Heeft ze nu voor het 3e jaar

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:42

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:12

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 13:09

Wat vooral ook belangrijk is denk ik, wat wil je zoon zelf? Want wij kunnen wel met hele degelijke tassen komen, je wilt ook niet de odd one out zijn op school qua tassen denk ik zo.

merijn06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 13:12

Ik heb inmiddels al ruim 10 jaar een schoolrugzak van Dakine met laptopvak en andere vakjes. Inmiddels hier en daar wel wat gebruikerssporen, maar hij ziet er absoluut nog goed uit na 10 jaar intensief gebruik. Grote aanrader dus! :)

5Muzketiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 13:32

Unwritten schreef:
Wat vooral ook belangrijk is denk ik, wat wil je zoon zelf? Want wij kunnen wel met hele degelijke tassen komen, je wilt ook niet de odd one out zijn op school qua tassen denk ik zo.

Daarom laat ik hem alle tassen zien.
En gaan wij ook nog een keer de stad in.
Maar er moet wel goede degelijke komen ivm hij ook als hij op de fiets gaat 20 km moet fietsen

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 13:36

North Face is bij mij elke keer na een 1,5 jaar kapot dus dat zou ik niet kopen.

Ik heb zelf een Dakine Campus, die is inmiddels 7 jaar uni en een jaar werken als docent oud. Super fijne rugzak.

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 13:37

Laat hem inderdaad zelf kiezen en het er ook over hebben met z'n klasgenootjes. Ik zou ook niet teveel hameren op degelijkheid. Ik had een kipling gekregen voor de 1e klaas, ook super degelijk met een speciale staaf voor extra rugondersteuning en alles. Ik heb hem na 2 jaar ingeruild voor een minder-ergonomisch-verantwoorde Eastpak, gewoon omdat ik die andere stom vond. Ik moest ook 17 km enkele reis fietsen en zolang je de tas achterop je fiets doet (met een spin, of zo'n speciale tassenhouder) maakt het ook iets minder uit. Verder scheelt het dan een laptop lichter is dan een dag boeken. Ik zou eerder zorgen dat er nog een extra goede hoes om de laptop zit, zodat die dit allemaal overleefd.
De eastpak heb ik trouwens nog steeds, is wel wat minder geworden in de jaren, maar heb hem gekocht in 2005.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 15:51

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 17:00

Ik heb die van Fjallraven al een tijd. Gebruik hem dagelijks, en ook als handbagage tijdens reizen. Fijne tas met veel vakken. In verschillende formaten en kleuren te krijgen. En ook nog een stoere tas om te zien voor op school :-)

https://www.travelbags.nl/fjallraven-ra ... OIQAvD_BwE

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 17:01

Zo goed als de hele school heeft hier Eastpak, dus voor zoon lief vorig jaar ook zo eentje uit gezocht.
Is hij heel tevreden mee.

(Ging vorig jaar dus ook naar het 1ste secundair)

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 17:14

5Muzketiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 17:43

Marleen_L schreef:
Laat hem inderdaad zelf kiezen en het er ook over hebben met z'n klasgenootjes. Ik zou ook niet teveel hameren op degelijkheid. Ik had een kipling gekregen voor de 1e klaas, ook super degelijk met een speciale staaf voor extra rugondersteuning en alles. Ik heb hem na 2 jaar ingeruild voor een minder-ergonomisch-verantwoorde Eastpak, gewoon omdat ik die andere stom vond. Ik moest ook 17 km enkele reis fietsen en zolang je de tas achterop je fiets doet (met een spin, of zo'n speciale tassenhouder) maakt het ook iets minder uit. Verder scheelt het dan een laptop lichter is dan een dag boeken. Ik zou eerder zorgen dat er nog een extra goede hoes om de laptop zit, zodat die dit allemaal overleefd.
De eastpak heb ik trouwens nog steeds, is wel wat minder geworden in de jaren, maar heb hem gekocht in 2005.

Klasgenoten ziet hij pas na de zomervakantie weer en wat dat betreft gaat hij daar ook nooit zo in mee wat andere hebben of willen.
En de laptop krijgt van school al een goede hoes er om heen dus dat zit ook wel goed

5Muzketiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 17:44

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 17:47

Ik heb een heel fijne rugzak van Samsonite waar veel in kan, inclusief een laptop, en die er ook in allerlei leuke kleuren is.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 19:10

tengeltje11 schreef:
Zo goed als de hele school heeft hier Eastpak, dus voor zoon lief vorig jaar ook zo eentje uit gezocht.
Is hij heel tevreden mee.

(Ging vorig jaar dus ook naar het 1ste secundair)

Ik werk op een middelbare school en nagenoeg alle kinderen hier lopen met een eastpak.
Zijn smaak gaat waarschijnlijk nog wat veranderen gedurende het jaar onder invloed van klasgenoten, daar zou ik voor nu wel rekening mee houden.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 19:25

Een eastpak, zit een laptopvak in. En een populair sterk merk, kun je nooit mis mee zitten op de middelbare :o. Vroeger had je ook kipling, maar die kon ik niet vinden, dus ik denk dat ze minder populair zijn tegenwoordig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 19:48

Kaplaars schreef:
Ik werk op een middelbare school en nagenoeg alle kinderen hier lopen met een eastpak.
Zijn smaak gaat waarschijnlijk nog wat veranderen gedurende het jaar onder invloed van klasgenoten, daar zou ik voor nu wel rekening mee houden.

Ik liep als brugpieper met een veel te grote knalrode rugzak, tussen allemaal Eastpaks en brave leren schooltassen. Nooit een moment spijt van gehad. Er is niets deprimerender dan kinderen meegeven dat ze zich al op voorhand moeten aanpassen.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 20:02

Shadow0 schreef:
Kaplaars schreef:

Ik liep als brugpieper met een veel te grote knalrode rugzak, tussen allemaal Eastpaks en brave leren schooltassen. Nooit een moment spijt van gehad. Er is niets deprimerender dan kinderen meegeven dat ze zich al op voorhand moeten aanpassen.

Hier hetzelfde. Ik was de enige met een knalrode Kipling rugzak, die nu na ruim 20 jaar nog steeds bijna als nieuw is en dienst doet als logeer/vakantie rugzak. Ik heb meerdere keren leerlingen met eastpaks gezien die ineens openscheurde, maar die waren minder duur dus dan mochten ze elk jaar een nieuwe uitzoeken. :Y)

5Muzketiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 20:22

Shadow0 schreef:
Kaplaars schreef:

Hier hetzelfde. Ik was de enige met een knalrode Kipling rugzak, die nu na ruim 20 jaar nog steeds bijna als nieuw is en dienst doet als logeer/vakantie rugzak. Ik heb meerdere keren leerlingen met eastpaks gezien die ineens openscheurde, maar die waren minder duur dus dan mochten ze elk jaar een nieuwe uitzoeken. :Y)[/quote]

Mijn zoon doet wat dat betreft ook wat hij wilt en laat zich niks aanpraten of wat.
Bijna iedereen om hem heen heeft een fatbike , hij moet ook een nieuwe fiets voor naar school .
Maar hij wilt geen fatbike dus het wordt een gewone.
Dus hij gaat ook echt wel voor een rugzak die hij praktisch en mooi vind en niet waar de rest mee loopt.