Niet elektrische loopband, top of flop...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Niet elektrische loopband, top of flop...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:12

Ik zit een beetje te overdenken of een loopband iets voor ons zou kunnen zijn, in combinatie met zo'n hoog bureau weet je wel. Dat je met een scherm / boekhouding / papieren bezig kan zijn en in de tussentijd wandelt en voor de gezondheid wat extra stappen verzameld weet je wel :P

Ik vraag me af of er ook mensen ervaring hebben met een loopband zonder elektrische aandrijving, die je gewoon zelf in beweging brengt door te lopen zeg maar. Is dat wat....? Of is het toch best zwaar om hem dan zelf in beweging te krijgen...?

Stroomloos spreekt mij in theorie wat meer aan omdat ik het stom vind om overal maar stroom voor te gebruiken.
Zo'n snoer dan weer in de weg / ligt hangt of stopcontact te ver weg zit.
Maar vooral ook omdat het me wel fijn lijkt dat je gewoon kunt stoppen met lopen of sneller / langzamer kan gaan lopen zonder op knopjes te drukken. Of althans zo zie ik dat dan voor me in mijn gedachten :=

Maar wie weet is het wel 3x niks dus ben benieuwd wat de ervaring van anderen hiermee is.
Tips welke modellen fijn en liefst compact zijn maar wel een brede loopband hebben, zijn ook erg welkom :j

Arzil

Re: Niet elektrische loopband, top of flop...?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:50

Ik ken ze alleen vanuit de sportschool en die lijken me niet geschikt om thuis te gebruiken onder je bureau. Puur omdat ze ontzettend groot zijn.
Verder vind ik ze qua sporten echt ideaal en je kunt inderdaad langzamer sneller gaan zonder al te veel moeite te doen. Zoals je normaal gesproken buiten ook zou wandelen of rennen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:53

Ooit eentje voor thuis meegemaakt, was geen aanrader. Niet handig in gebruik en slijtagegevoelig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:56

Heel vroeger hebben we er een gehad.
En dat ding werkte prima.

Maar er ondertussen ook mee werken?
1 er zit een hoge beugel vooraan, maar misschien als je handig bent dat je daar wat aan knutselt dat je daar je laptop opzet of zo.
(edit zie dat er nu zonder zijn)
Maar al wandelend typen of wat je ook moet doen lijkt me echt niet handig.

Als je dan lijkt me een fiets nog handiger.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:33

Bij mij op kantoor hebben meerdere zo'n elektrische voor onder het bureau. Zijn er erg tevreden mee! Ze hebben hem wel op max 3 km/u staan, omdat sneller inderdaad te afleidend is om tegelijk te werken. Dus het is meer slenteren wat ze doen. Ik heb er zelf even op gestaan en ik vind het een vreemde combi, maar zal ook kwestie van wennen zijn.