wat te doen, geschil met verkopers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tientjeblij

wat te doen, geschil met verkopers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:35

Hoi allemaal,

Wij hebben een geschil met de vorige bewoners van ons huis. Dit betreft houtrot waar zij vanaf wisten, dit kunnen wij zien want het halve kozijn was opgevuld. We hebben dit ontdekt bij het vervangen van het glas. Het kozijn is gewoon verder gaan rotten tot het punt waarop de kozijnen in zijn geheel vervangen moeten worden.
Bij de bouwtechnische keuring is dit niet naar voren gekomen, de keurder geeft aan dat hij alleen visueel mag beoordelen en heeft daarbij geen houtrot gezien.

De vorige bewoners vragen nu het rapport van de keuring op. Is het wel verstandig om dit met hen te delen, iemand dit al eens meegemaakt?

Brainless

Re: wat te doen, geschil met verkopers

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:43

Je kunt beter je aankoopmakelaar inschakelen of als je die niet hebt, je rechtsbijstand.
Bedenk wel dat je niet alle kosten voor een nieuw kozijn zal krijgen er kan een afschrijving gelden.
Kijk ook naar de mogelijkheid om nu kunststofkozijnen te nemen met subsidie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:54

Lastig.
Ik had ook een verborgen gebrek, verkopers hebben moedwillig iets achtergehouden wat uiteindelijk vele duizenden euro's ging kosten. Ik heb direct rechtsbijstand ingeschakeld en die hebben het toen goed aangepakt voor me. Dus dat zou ik jou ook adviseren te doen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:54

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:56

Is dit een verborgen gebrek? Ik heb ook een kozijn behandeld/opgeknapt, waardoor er nu (als het goed) is geen nieuwe houtrot meer bij komt en het dus gewoon 'goed' is.

Ik zou dit bij verkoop van het huis niet benoemen want het is 'gemaakt'. Tenzij zoals in jouw geval het dus wel verder rot, maar dan was ik dus zelf wel in de veronderstelling dat het er niet was..

Ik prik zelf overigens tijdens een bezichtiging dan weer wel met mijn vinger in de kozijnen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:16

Brainless schreef:
Je kunt beter je aankoopmakelaar inschakelen of als je die niet hebt, je rechtsbijstand.
Bedenk wel dat je niet alle kosten voor een nieuw kozijn zal krijgen er kan een afschrijving gelden.

Ik ga mee met dit advies. Een "foutje" is zo gemaakt en mogelijk heb je dan iets gedaan wat voor jullie nadelig is. Dat zou zonde zijn.

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:44

We hebben geen aankoopmakelaar en helaas ook geen rechtsbijstand vandaar hier de vraag

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:47

Tientjeblij schreef:
We hebben geen aankoopmakelaar en helaas ook geen rechtsbijstand vandaar hier de vraag

Gezien de financiële belangen zou ik een advocaat raadplegen ipv bokt!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:10

Geen lid van de CNV? Want daar zit ook rechtsbijstand bij.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:14

Ik ben jurist en wil je toch met klem aanraden dit niet op Bokt op te willen lossen. De juridische adviezen hier, hoe goed bedoeld ook, kloppen negen van de tien keer van geen kant.
Doe jezelf een plezier en zoek een goede advocaat.

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:20

Bedankt ik ga juridisch advies inwinnen

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:08

Ernstige houtrot waarbij het kozijn vervangen moet worden zou gewoon uit een bouwtechnische keuring horen te komen. Dat hoor je al door simpelweg het kozijn langs te kloppen en met je duim op verdachte plekken (die anders klinken) te duwen. Dat mogen ze gewoon doen, alleen kijken heb je geen bouwtechnische keuring voor nodig, dat zie je zelf ook wel of een kozijn rot is. Die bouwtechnische keuring is er juist voor om dat soort zaken te inspecteren. En nee, wat ze vroeger deden, gewoon een schroevendraaier in het hout steken, dat zal niet meer mogen. Bouwtechnische keuringsbedrijven maken zich er wel vaker makkelijk vanaf is mijn ervaring.
Verkoper hoeft niet te weten van het houtrot. Dat je ooit in een kozijn plekken hebt opgevuld, wil niet zeggen dat het kozijn verrot is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:51

Hoe oud is het huis, heb je geen ouderdoms clausule erin?