[FOTO]Show je tuin/balkon topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ

[FOTO]Show je tuin/balkon topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-25 02:41

Hoihoiiii,

Ik ben nog een beetje op zoek naar inspiratie om mijn tuin nog meer aan te kleden en daarbij ben ik ook wel nieuwsgierig naar jullie tuinen en/of balkon :D
Dus kom maar op :D

Mijn tuin toen ik er net kwam wonen, inmiddels 8 jaar geleden. Op dat moment had ik 21 konijnen :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen heeft de tuin al vele transformaties doorstaan. Het heeft zelfs dienst gedaan als 'filmset', waardoor er ineens 2 kuub zand in kwam te liggen en ik nu een 'gevangenis' in de tuin heb :)) . Ook de konijnenren heeft aardig wat veranderingen gehad. Ik ben van 21 konijnen naar 3 gegaan en ben bezig er een soort van konijnen/kippen habitat van te maken, met eetbare planten in de ren :j

Eerder:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo is het nu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels is het hekje ertussen uit en lopen de 3 konijnen gezellig bij elkaar. De kippen komen binnenkort. Ik wil nog wat zitstokken voor ze maken en ben ook daarvoor nog op zoek naar inspiratie :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 10:03

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was een zandplaats, vorige eigenaar had een kooikarper vijver van 2 bij 5 en een schuur van 4 bij 4 in een tuintje van 5,5 bij 10. Dus er was alleen een pad en verder niks. Alles eruit gesloopt.

Afbeelding
Hier dacht ik waar ben ik aan begonnen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 11:15

Oohh hier hou ik van!

Voor:

Afbeelding

En na

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DJZ

Re: [FOTO]Show je tuin/balkon topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-25 11:30

Leuk om te zien :j

Heb weer plantjes gescoord via mp. Ga ze straks ophalen :D Het gaat om vlambloemen, pluimspirea en akelei :)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 11:53

djinnie

Re: [FOTO]Show je tuin/balkon topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 13:37

Afbeelding

Afbeelding

Ons tuintje, waarin we allemaal heerlijk toeven. De trampoline wordt veek gebruikt door mijn kinderen, achter in de tuin is de vaste konijnenren (en ze mogen dan los in de tuin als we thuis zijn) en verder eetbare planten en bloemen. En het terras om te genieten van een kopje koffie. <3

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-25 22:47

Het is al een tijdje geleden, maar de tuin is al aardig groen geworden. Planten zijn goed aangeslagen en nu ik een weekje vrij ben, kan ik mij helemaal focussen op oa het terras :D Al jaren heb ik een fontein uit Spanje ergens in een hoekje staan, omdat ik nog niet helemaal wist wat ik ermee wilde doen en ook niet echt tijd had om er daadwerkelijk wat mee te gaan doen. Maar nu met én het lekkere weer én een weekje vrij, ben ik lekker aan de slag gegaan :D En met al die vernieuwde energie, gaat mijn creatieve brein met mij op de loop. Eerst al het hout uitgezocht.. :=

Afbeelding

Daarna de hedera gesnoeid en de fontein tevoorschijn getoverd en op een verhoging getild... Loodzwaar ding, dus trapsgewijs voor elkaar gekregen :')

Afbeelding

Nu bezig om de wateraansluiting waterdicht te krijgen, zodat er straks water uit het kraantje loopt en zo het vijvertje weer inloopt :))

Afbeelding

En toen keek ik naar al het hout wat ik nog over had en toen kwam er een idee van een vlonder :)*

Afbeelding

Morgen gaan we daarmee verder. De vlonder komt verhoogt te liggen. In het gat komt de houten ton te staan, met daarnaast de 2 gietijzeren stoeltjes. Om de vlonder komt een hekwerkje met links een doorgang. En mogelijk komt er nog een pergola overheen, waar straks 1 of 2 verschillende klimplanten komen. Dan denk ik aan clematis, passiebloem of blauwe regen <3

De rest van mijn tuin op dit moment:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De muntplant groeit mooi om de voerbak heen :))

Afbeelding

En de kippen vinden het heerlijk om met zijn 3-en in een kartonnen doosje te gaan liggen :')

Afbeelding