Aangezien het blijkbaar niet via de normale manier kan via gesprekken en dergelijke zitten wij momenteel met onze handen in het haar met wat we aanmoeten met deze situatie. Wellicht dat er mensen op bokt zijn die mee kunnen/willen denken naar de opties die er zijn. Bij voorbaat dank

(Wij = Studievriendin en ik)
Wij zitten momenteel in het tweede jaar van onze opleiding en moeten na de zomer nog 1 jaar waarvan 6-7 maanden stage. Dus effectief 4-5 maanden écht daadwerkelijk aanwezig op school en dan zijn we klaar. In deze periode worden ook examens afgenomen & met betrekking daarop heb ik wat vragen gezien een lastige situatie die wij hebben.
Nu zijn er binnen het afgelopen jaar een aantal dingen gebeurd met betrekking tot ons aanspreekpunt op de opleiding (mentor, in dit geval) waardoor wij o.a. gedupeerd zijn bij twee van onze examens.
Hij doet zijn werk niet, geeft informatie niet door waardoor wij verplicht een examen moesten doen voor een vak dat onze keuze niet was & hij voert ook gewoon nooit cijfers in waardoor wij als studenten geen idee hebben waar we aan toe zijn. Ons jaar is bijna over en wij hebben 0 cijfers in het systeem staan van de opdrachten van afgelopen jaar...0!
Hij liegt ook over gesprekken die zijn gevoerd, zegt dat dit niet zo is gebeurd terwijl dat wel zo is (hier is ook bewijs van) Ook heeft hij mij in een persoonlijk gesprek bedreigt dat hij wel zou kijken of ik op stage zou mogen ja/nee, dit alleen omdat ik een keer ziek was en meneer zijn mail niet had gelezen dat ik die dag afwezig zou zijn. (Hier is dus ook gewoon bewijs van). Hij gooit elke keer alles op een zwak argument over "ik kan je niet bereiken" en allemaal zweverige onzin over dat we het "samen moeten doen" en dergelijke. Ik ben een nuchtere Nederlander, ik krijg hier enorm kriebels van en niet op de goede manier. De enorme creepy manier.
Tijdens mijn examen heb ik op een onderdeel niet de juiste behandeling gekregen van hem waardoor ik in plaats van 2 uur mijn hele examen af heb moeten maken in 40/45 minuten - aka, een eerlijke kans om iets goeds neer te zetten had ik al niet - en vervolgens liegt meneer ook glashard over de feedback die hij zou hebben verstrekt tijdens mijn examen (terwijl dit ook zwart op wit staat genoteerd) waardoor school nu verwacht dat ik zomaar akkoord ga met een her-examen over een jaar + verplicht extra lessen voor dit vak - Daar komt nog eens bij dat als je deze verplichtte lessen niet volgt, er een notitie komt en dan wordt je dus gewoon dubbel benadeeld....
Verder heeft hij mij afgelopen maand toen ik op straat liep buiten school(tijd) aan mijn arm gegrepen en wilde hij een gesprek starten. Vriendin en ik waren toen samen dus zij is hiervan ook getuige geweest. Gezien de hele situatie had ik daar geen behoefte aan dus ben ik samen met die vriendin gewoon doorgelopen. Ik heb dit ook aangegeven met mijn ouder erbij in een gesprek met iemand van de directie maar die stoppen dit allemaal weg als: "Hij is sociaal dus wilde vast goedbedoeld contact zoeken". - Dit terwijl wij al maanden in de kling liggen en er gesprekken lopen over zijn manier van doen. Daarnaast vind ik het gewoon ongepast dat je student zomaar vastpakt, op welke manier dan ook.
Over dit alles loopt inmiddels al maanden (zie: 4-5 inmiddels) een klacht over bij de school, echter gebeurd er gewoon in mijn optiek helemaal niks met wat ik (en iemand anders die hetzelfde is overkomen) hebben aangegeven.
Inmiddels doe ik voor 1 van mijn examens nog dit jaar een her-examen en ben ik hier dus ook mee bezig tijdens de stage die ik dit jaar loop. Het andere examen wordt gewoon geen oplossing voor geboden anders dan "je doet in het tweede jaar een her-examen en dan haal je het wel" terwijl ik overduidelijk zwaar ben benadeeld tijdens het maken van mijn examen, en dit jaar geen eens een eerlijke kans heb gehad. En dan komen al die verplichte lessen er ook nog eens bij kijken...

Inmiddels is er ook besloten dat de vriendin en ik vanwege de hele nare situatie gaan wisselen van klas zodat wij niet meer te maken hebben met deze man tijdens onze opleiding. Hierover is na maanden gesprekken voeren en een hoop ellende afgelopen week ook definitief met de directeur erbij besloten dat dit beter is. Op die manier is hij niet meer betrokken bij onze studie & dat is vele malen beter gezien alle omstandigheden.
Vervolgens had ik vandaag een examen waarbij één docent aanwezig zou zijn. Ik kom aan bij mijn studie voor mijn examen, je raad het al: de docent die daar zit is gewoon wéér degene die mij al een half jaar benadeeld & waarvan letterlijk vorige week in gesprekken is besloten dat hij niet meer onze mentor zou zijn & niet meer betrokken zou zijn bij onze studie.

Om het netjes te zeggen: ik ben hier niet blij mee. Ik heb mij omgedraaid en liep weg, toen werd ik door de 2e docent benaderd en heb ik kort uitgelegd dat ik al 2x gedupeerd ben door deze man & dat er met de directie besloten is dat ik zou wisselen vanwege alle problemen met meneer. Zij had hier gelukkig alle begrip voor en zei ook direct dat dit niet de bedoeling is & dat ik mij al student tijdens mijn examen wel goed moet kunnen voelen met de docent die aanwezig is.
Kortom. Al die gesprekken lijken weinig te doen. Ik dacht dat het hoofdstuk afgesloten kon worden maar er blijven zich nare situaties voordoen zoals vandaag. En eerlijk gezegd heb ik er ook een hard hoofd in dat deze docent een gesprek (intern) krijgt over wat er allemaal fout is gegaan door zijn toedoen. Dit zou namelijk het geval zijn maar als dit daadwerkelijk zo is/was gebeurd dan had hij niet vandaag bij mijn examen gezeten / horen zitten.
Kort gezegd, vriendin en ik zijn samen met onze ouders inmiddels al 4-5x op school geweest voor een gesprek om dit op te lossen maar dit alles blijkt niks te doen. Wij zijn volwassen maar onze eigen klacht werd bij de deelteamleider gewoon niks mee gedaan waarop wij onze ouders erbij hebben betrokken. Na het betrekken van onze ouders kon er opeens wel een gesprek plaatsvinden over de gedupeerde examens al gebeurd er dus helemaal niks met deze docent, die willens aan toe gewoon alsnog bij onze studie betrokken wordt na duidelijk overleg dat dit niet het geval zou zijn.
Deelteamleider heeft ook in een gesprek nu al 2x aangegeven dat hij het lastig vind omdat de docent waarover alle misverstanden spelen een vriend is. Kortom er wordt een hoop gezegd door school als zijnde "we gaan er wat aan doen" maar na vandaag heb ik er 0 vertrouwen meer in dat dit gebeurd gezien wat mij vandaag weer is overkomen.
Wat zijn nu de volgende stappen? Onderwijsconsulent benaderen? Klacht indienden bij een instantie over de onveilige situaties die door toedoen van school maar blijft escaleren? Jurdisch? Inmiddels is bij mijzelf de maat ook vol & ben ik niet van plan wéér een gesprek aan te gaan met school. Dit loont overduidelijk niet & school is niet bereid zich te excuseren voor alle toestanden en lijkt dus (helaas!) ook niks te doen met het mogelijk maken van het goed afronden van onze studie.
Ik zit nu met 2 her-examens, verplicht wisselen van klas en dit alles omdat hun docent zijn werk niet doet. Dit is allemaal aantoonbaar/bewijs van maar school doet er geen ene klap mee. Kortom, help! Waar doen wij goed aan?
Vriendelijke groet! En bedankt aan een ieder die dit verhaal heeft gelezen & wellicht een oplossing weet!