Pap/mam vertel eens... boekjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Pap/mam vertel eens... boekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:54

Hallo Bokkers!

Ik ben benieuwd of er iemand is die ervaring heeft met de 'Vertel eens' boekjes die je aan ouders en grootouders kan geven.
Ik zit er aan te denken om mijn ouders een boekje cadeau te geven voor hun trouwen dit jaar, maar er zijn er zooooo veel dat ik niet goed weet welke nou écht leuk is.

Ik zou het leuk vinden als er ruimte is om foto's in te plakken, als je hem samen in kan vullen en er echt vragen in staan die je goed kan beantwoorden. Eventueel zelfs afgewisseld met meerkeuzevragen.

Wie kan mij hier goed op adviseren?

Polly
Moderator Algemeen

Re: Pap/mam vertel eens... boekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:01

Mijn ouders hebben beide het mam/pap, vertel eens ingevuld.
Ik heb er zelf ook een voor onze zoon.
Eerlijk gezegd heb ik niet verder gekeken dan alleen die versie maar vind het een prettig boek

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:53

Ik heb ze aan mijn ouders gegeven en na het overlijden van mijn moeder die van haar al gehad.
Heel waardevol.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:26

Ik heb hem ooit aan mijn moeder gegeven.

Die snapte de meerwaarde / lol er niet van. Dus ik heb geen idee of ze hem ooit in gaat vullen / al ingevuld heeft.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:30

Ik heb een jaar of 15 geleden "mam vertel eens" gegeven. Zij is daar meteen aan begonnen en heeft er veel plezier aan gehad om het in te vullen. Heb hem nooit helemaal gelezen maar wel een aantal bladzijdes. Zo was er de vraag wat ze nog ooit met mij wilde doen, en dat was het Hermitage bezoeken. Die trip naar St. Petersburg hebben we ook gemaakt jaren geleden. Gelukkig dat we het al lang geleden hadden gegeven en we dat hebben gelezen, want heb dat nog mooi kunnen doen met haar. <3

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:40

Mijn vader heeft er een maar is er nooit aan begonnen in te vullen. Dus dat moeten ze dan wel willen

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:35

Ik heb deze aan mijn moeder gegeven;
https://www.bol.com/nl/p/vertel-eens-ma ... androidapp

Volgens mij alles wat je zoekt erin behalve wat je samen kan invullen. Ik heb mijn moeder daar nog niet over gehoord in ieder geval.

Nu is mijn moeder wel ziek dus vandaar dat ik hem ook heb gegeven en ik denk dat ze daardoor ook fanatiek is met invullen. Normaal zou dit niets voor haar zijn namelijk. _O- Dus ze moeten het inderdaad ook wel willen invullen, want dit specifieke boek is nog wel een werkje. Heb hem afgelopen kerst gegeven en volgens mij heeft ze een kwart vol nu.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:10

Ik heb mijn beide ouders er één gegeven en na een paar jaar teruggekregen. Megawaardevol, zeker toen mijn moeder plotseling overleed.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:44

Wij hadden het voor onze vader gekocht, maar het kon weer terug.Pa zag het niet zitten.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:52

Britta31 schreef:
Wij hadden het voor onze vader gekocht, maar het kon weer terug.Pa zag het niet zitten.

Ook niet voor jullie als kinderen? Ik ga het toch proberen denk ik. Paps woont in Spanje. Al 70 en we missen toch veel.tijd samen. Hoop dat hij het wil doen...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:33

Jaren (volgens mij bestond het net) geleden mijn moeder de versie "Mam, vertel eens" gegeven, die heb ik ingevuld weer terug gekregen. Ben ik enorm blij mee. <3
Mijn vader wil zoiets absoluut niet invullen helaas.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:08

Ik lees hier veel mensen die het ingevuld terug krijgen. Is het niet leuker om stukje bij beetje samen het boekje in te vullen. Dat je het hele verhaal erbij live kan horen en dan later nog eens terug kan lezen als je wilt?

Geen idee of dat te doen is, maar zo zie ik het eigenlijk voor me. Een soort leidraad om die gesprekken ook echt erover te hebben.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:52

s1993 schreef:
Ik lees hier veel mensen die het ingevuld terug krijgen. Is het niet leuker om stukje bij beetje samen het boekje in te vullen. Dat je het hele verhaal erbij live kan horen en dan later nog eens terug kan lezen als je wilt?

Geen idee of dat te doen is, maar zo zie ik het eigenlijk voor me. Een soort leidraad om die gesprekken ook echt erover te hebben.

Ik heb het mijn moeder meegegeven en zij heeft het ingevuld wanneer ze er tijd voor had. Ze was er dan heel bewust mee bezig en dat kostte uiteindelijk behoorlijk wat tijd. Ik wilde haar herinneringen bewust niet kleuren.

Wellicht dat ik het samen met haar bog eens door ga nemen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:18

Ik heb ze net gekocht, maar nog niet gegeven. Het invullen hoeven ze van mij niet per se te doen, maar ik zou het leuk vinden om elke keer dat ik ze zie een vraag te laten beantwoorden. Evt vul ik zelf het antwoord wel voor ze in dan daarna. Ik vind t stiekem ook meer een cadeau voor mezelf dan voor de ander, tis echt heel veel om in te vullen.

Ik heb een paar versies vergeleken via zo'n online inkijkexemplaar. Ik was meer benieuwd naar hun leven voor mij, terwijl andere versies juist weer meer om hun herinneringen aan jou als kind gingen. Even goed kijken waar je naar zoekt, is dus wel handig. Zo hoef ik dan weer geen foto's erin, want daar zijn de fotoboeken gewoon voor.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:07

Mijn ervaring, ooit 1 aan mn oma en aan mam gegeven. Oh en aan mn man. Nooit 1 terug gezien.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:17

Mijn moeder heeft hem ingevuld maar ik heb hem nog nooit gelezen……. Maar eens een moment vinden om dat te gaan doen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:22

Ik twijfel ook om er eentje aan mijn ouders te geven. Leuk om te lezen dat degene die wel ingevuld zijn het zo’n waardevol cadeau vinden. Ik ga er denk ik toch eentje kopen. Lijkt me ook heel waardevol voor mijn kinderen, dat ze later terug kunnen lezen over opa en oma.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:34

Tig jaar geleden aan mijn moeder gegeven, maar helaas nog niet teruggekregen. Ze schijnt er wel in bezig te zijn. Een paar jaar later ook eentje aan mijn vader gegeven, maar die wil het sowieso niet invullen, helaas.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:26

Saintelette schreef:
Ik twijfel ook om er eentje aan mijn ouders te geven. Leuk om te lezen dat degene die wel ingevuld zijn het zo’n waardevol cadeau vinden. Ik ga er denk ik toch eentje kopen. Lijkt me ook heel waardevol voor mijn kinderen, dat ze later terug kunnen lezen over opa en oma.

Ja, ik vind het echt enorm waardevol en ben mijn moeder heel dankbaar dat ze de tijd genomen heeft om het in te vullen.
Ze deed steeds een stukje en soms sloeg ze vragen over om er later op terug te komen.
Mijn moeder leeft nog en is gelukkig heel gezond (voor zover we weten), maar ik ben heel zuinig op het boek. <3

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:02

s1993 schreef:

Samen invullen zou denk ik ook wel kunnen, het is alleen wel echt heel erg veel.