Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyFiesta schreef:Niet helemaal het antwoord op je vraag, maar ZO schoon heeft een lijn milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen die je aanlengt met water. Wel vloeibaar dus, maar een concentraat waarbij je heel veel verpakkingsmateriaal bespaart. Werkt goed en is per liter eindproduct voordeliger dan veel standaard middelen.
Sansevieria schreef:Ik heb sinds kort de sanitair reiniger van FRM, verdun je in een sprayfles.
Werkt hier heel goed tegen kalk op de douchedeur en kranen, ruikt niet chemisch, gemakkelijk en zuinig in gebruik.
Groot minpunt, ze claimen biologisch afbreekbaar en werkt door dmv probiotica, maar je kunt nergens online de ingredientenlijst vinden.
Dat zie je pas na aankoop op het etiket staan![]()
Op de fles staat o.a. 2-Methyl-2H-isothiazol-3-one hydrochloride en 5-Chloro-2-methyl-4-isothiazolin-3-one, lijkt me niet een zo onschuldig ingredient als wat de producent je wil laten geloven en ook niet zo mileuvriendelijk als dat ze claimen.
Druif_01 schreef:Wat trouwens echt milieuvriendelijk is, is een stoomreiniger! Die hebben we ook voor de badkamer, maar voor de kalk is die niet altijd afdoende, dus vandaar dat ik ook apart anti kalk middel gebruik.
EedihcrO schreef:Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. En het nieuw aangeraden topic. Die zal ik ook eens doorlezen.
Ik heb idd ook een stoomreiniger, maar voor kalk is extra hulp soms wel fijn. We hebben vrij hard water hier helaas.
@boedjang, ben jij ook tevreden over de Everdrop?
Sansevieria schreef:Ik heb sinds kort de sanitair reiniger van FRM, verdun je in een sprayfles.
Werkt hier heel goed tegen kalk op de douchedeur en kranen, ruikt niet chemisch, gemakkelijk en zuinig in gebruik.
Groot minpunt, ze claimen biologisch afbreekbaar en werkt door dmv probiotica, maar je kunt nergens online de ingredientenlijst vinden.
Dat zie je pas na aankoop op het etiket staan![]()
Op de fles staat o.a. 2-Methyl-2H-isothiazol-3-one hydrochloride en 5-Chloro-2-methyl-4-isothiazolin-3-one, lijkt me niet een zo onschuldig ingredient als wat de producent je wil laten geloven en ook niet zo mileuvriendelijk als dat ze claimen.
Cosmeau bijv. is zeker ook niet zo mileuvriendelijk als dat ze de consument wil laten geloven.
Vaak word er vanalles geclaimd wat dan bij nader inzien als je dieper in de materie duikt niet zo onschuldig is. Draait natuurlijk allemaal om marketing...
Voor tegels en vloeren blijft daarom mijn schoonmaak-product van keuze de stoomreiniger, waar enkel water in gaat
Edit: voor wie daar interesse in heeft, op de site van puurenfit.nl staan ook natuurlijke reinigingsmiddelen zonder chemie. Ook als navul tabs e.d.