En een van onze eisen was het verhangen van de huidige thermostaat. Er is echter een issue met de draad en hoe die door de muur loopt, dus de draad kan niet (meer) worden opgepikt zonder de muren te slopen. Omdat de CV op zolder staat en WiFi bereik daar zeer slecht is, wordt een draadloze thermostaat die direct met de CV communiceert afgeraden. Een WiFi versterker hebben we ook al eens geïnstalleerd, maar WiFi blijft een drama. Dus is geen goed alternatief.
De aangedragen oplossing: een sensor op de plek van de huidige thermostaat en dan een draadloze thermostaat die we ergens anders in het huis zetten/hangen.
We hebben al bzoldet leveranciers geshopt voor info, maar eigenlijk komt iedereen met het voorstel om een gateway aan de CV (op zolder) te koppelen - dan kun je ook weerafhankelijk stoken - en dan een draadloze beneden. Maar dan blijf ik met het WiFi probleem zitten. 'Ja dan zet je er een sensor tussen'. Graag! Maar wat/welke moet ik dan hebben, want ik begrijp hier niks van. En dan blijft het stil.
We weet iets van thermostaten, sensoren en gateways en zou wat advies kunnen geven?
We hebben een Remeha Avanta CV ketel.