Binnenhuisarchitect of interieurstylist/ontwerper

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welmoedz

Binnenhuisarchitect of interieurstylist/ontwerper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 19:53

Hoi!

Wij hebben een huis gekocht waarvan alleen de 4 buitenmuren blijven staan. Met de aannemer al de grootste dingen besproken/kostenplaatje gehad maar nu ben ik ook bezig met een logische indeling/stijl wat we graag zouden willen. Omdat we voor de komende 20 jaar gewoon goed wil zitten zijn we opzoek naar iemand die ons hiermee kan helpen en dagelijks over die dingen nadenkt. In ons huidige huis hebben we dat niet gedaan maar daar toch een beetje spijt van.

Nu keken we een tijdje kopen zonder kijken, daar heb je bijvoorbeepd een Roos dus we dachten een beetje in die richting (dus een stylist). Maar na heel veel zoeken op internet en portfolios te hebben bekeken kan ik nogsteeds niet echt iemand vinden waar we super enthousiast van worden. Iemand tips in welke hoek/waar te zoeken? Het is een kleine boerderij, we houden veel van "stoer/landerlijk/romantisch (niet brocante).

Hieronder een voorbeeld van ons moodboard ( :+ ) voor de keuken/eetkamer.

Afbeelding

secricible

Re: Binnenhuisarchitect of interieurstylist/ontwerper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 20:23

Ik heb enkele weken geleden ilona van metilona.nl hier thuis gehad en werd daar echt heel gelukkig van.
Inderdaad ook vooral om te sparren over indeling.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 20:33

Ik denk dat je even goed moet letten op het verschil tussen een binnenhuisarchitect (een "Bob") en een interieurstylist (een "Roos"). Als je iemand wil die je muren gaat verplaatsen en let op de flow, dan wil je een Bob. Wil je iemand die je keuken helpt uitzoeken en bedenkt welke kleur je op de muren gaat smeren, dan wil je een Roos.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 20:57

Wij hebben destijds met 3 mensen een gesprek gehad en zijn uiteindelijk bij een interieurarchitect uitgekomen. Bij hem hadden we echt het gevoel dat hij begreep wat wij bouwtechnisch wilden. Daarna heeft een interieurstylist van eijerkamp met ons meegekeken om het huis af te stylen.