Wie kent: pannenkoekhuis & pottenbakker in Drenthe (eind jaren ‘80)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Wie kent: pannenkoekhuis & pottenbakker in Drenthe (eind jaren ‘80)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 18:12

In een nostalgie bui ben ik terug aan het denken naar een vakantie eind jaren tachtig Drenthe. We zijn toen bij een pannenkoekenrestaurant wezen eten waar je bij een kinderpannenkoek een muntje kreeg waarmee je samen met de uitbater iets mocht maken op het pottenbakkerswiel. Ik verwacht niet dat het nog bestaat, maar ik ben benieuwd of iemand deze nog kent?

Ik ben nog steeds de trotse bezitter van een prachtige kandelaar met 9 ringen (een voor ieder levensjaar). Tot op de dag van vandaag prijst deze perfectionist zich gelukkig dat ik toen net 9 was, want drie groepjes van 3 en een van 2 of 4 had ik nooit mee overeen gekomen. Net als dat mijn kandelaar bij puur toeval rechtop in de glazuur oven heeft gestaan terwijl die van mijn zusje op zijn kop stond en dus bovenop geen glazuur heeft _O-

Ik ben momenteel niet thuis dus ik kan geen foto toevoegen, maar zodra we thuis zijn zal ik mijn kandelaar eens opzoeken en aan jullie showen.

Maaaarije

Re: Wie kent: pannenkoekhuis & pottenbakker in Drenthe (eind jaren ‘80)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:49

Het is niet in Drenthe maar in Friesland:
Pannenkoek boerderij de Koppenjan

Pannenkoeken en mogelijkheid tot potten bakken in elk geval dus wie weet.

De pannenkoek boerderij bestaat nog altijd, het potten bakken volgens mij niet meer. Maar wie weet bedoel je deze.

Dorus

Re: Wie kent: pannenkoekhuis & pottenbakker in Drenthe (eind jaren ‘80)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-25 08:15

Dat zou hem best wel eens kunnen zijn!
Ik kom onderstaande link tegen als ik op die naam icm pottenbakken zoek en de kandelaar die erbij staat lijkt ook wel een beetje op de mijne. Alleen heb ik dat plaatje met de naam er niet op zitten, andere glazuur en een ring om je vinger door te steken.

https://www.facebook.com/share/1C9eBY1q ... tid=wwXIfr