Foto probleem met s25ultra

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Foto probleem met s25ultra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 22:57

Hoi! Sinds vandaag heb ik de s25 ultra (ik kom van een Oppo a74.)
Ik heb een paar fotos gemaakt alleen al vrij snel merk ik een behoorlijke gloed (linke fotos) en heel af en toe dat er een foto uit komt hoe ik het zelf zo zie.

Waar kan dit aan liggen? Iemand een idee?

Zo heb ik ook een foto van mijn zwarte kat gemaakt en op de ene foto zijn haar ogen mooi geel. En op de andere foto is het meer een zwart witte foto.

Ik heb de normale 'foto' stand dan waarin de fotos telkens verschillen ook dat met de kat.

Pro stand heb ik nog niet echt geprobeerd , wel uitgetest met de bepaalde gloed en die is er daar ook af en toe.

Wat doe ik verkeerd ? Ik heb er verder nog niks aan gedaan telefoon komt eigenlijk net uit het doosje.
Afbeelding

Biebz

Re: Foto probleem met s25ultra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 23:13

Mijn ervaring met Samsung is dat de camera er zelf een gloed overheen gooit. (Witbalans is dus aangepast)
Ik ben heb daardoor ook geen Samsung telefoon meer omdat ik de foto's niet realistisch meer kreeg zonder zelf veel aan de instellingen te moeten veranderen steeds of nabewerken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 23:40

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het helaas ook merk, ik dacht dat het aan mij lag maar iets lijkt niet lekker te lopen waardoor de foto's helemaal niet van zo'n goede kwaliteit zijn.

Ik volg voor wie weet de gouden tip!

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 23:50

Is het dan een miskoop?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 02:49

Heb je geen bepaalde instelling aanstaan om je foto's automatisch te verbeteren/enhancen/warmer te maken van tint?
Misschien staat dat standaard ingesteld bij een Samsung?

Dat zou je dan in je instellingen van je camera of foto's moeten terugvinden

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 06:34

Ik heb altijd hetzelfde gehad op mijn Huawei P30 Pro. Heel irritant en lelijk. Ik lees even mee. Op dit toestel kan ik niets vinden over witbalans instellingen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 06:42

Op mijn A52S zit een edit functie, dan kun je je foto's zo bewerken zoals jij dat wilt. In dit geval zou dat met temperatuur en tint opgelost kunnen worden. Misschien dat je bij de Pro stand dit zelf wel beter kunt instellen (de witbalans).

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 07:31

Is mij met de 24ultra nog nooit zo opgevallen eigenlijk.
Niet een filter aanstaan of een ai functie?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 07:47

Samsung heeft dit standaard bleek toen. Je kan het alleen aanpassen door elke keer als je foto's maakt, zelf de instelling aan te passen of achteraf te bewerken.

Ik vind dat te veel gedoe en daarom geen Samsung meer. Maar sommige mensen vinden een warmere gloed/levendiger kleur mooi en dan is het Oke.

Edit:
Geen idee of Samsung tegenwoordig de mogelijkheid heeft om het aan te passen voor altijd.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:04

Als je onderstaande instellingen aanpast, helpt dat misschien?

Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 10:03

Kaygee schreef:

[ Afbeelding ]

Ik heb een S24 Ultra en mij viel het laatst ook op dat een foto compleet anders werd opgeslagen dan wat ik zag qua kleur. Was mij niet eerder zo opgevallen. Misschien door een update. Deze instelling ook gevonden. Ik ga kijken wat het doet als ik die optimalisatie lager zet.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-25 10:23

Kaygee schreef:

[ Afbeelding ]

Dit heb ik uit staan

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-25 10:26

Het is een telefoon met abbonement.
Ik zit nog in mijn bedenkt tijd.
Ik heb al met de provider gebeld maar omdat ze niet bekent zijn met dit probleem zeggen ze dat de telefoon defect is.
Ik betwijfel het maar vind het toch lastig...
Want is de telefoon toch goed voor mijn doeleinden ? Ik maak graag gewoon zo een foto van mijn huisdier bijvoorbeeld.
Maar wat ik gemerkt heb is dat de ene foto bijna zwart wit is en de andere in kleur. (Zwarte kat met gele ogen en bij de ene zijn de ogen grijs)

Het is best een hap geld en als ik dan de verhalen hoor. Had ik dan beter een andere kunnen kiezen..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 06:27

Hoe is dit afgelopen? Ik zoek voor mijn vakantie eigenlijk ook een nieuwe telefoon met echt goede camera. Mijn huidige telefoon doet het nog prima maar heeft dus ook van die rare fratsen zoals hierboven beschreven. Ik heb nu een Huawei P30 Pro.