Welke steelstofzuiger na een Dyson V10?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Storm

Welke steelstofzuiger na een Dyson V10?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 11:25

Wij zijn helaas op zoek naar een nieuwe steelstofzuiger. We hebben nu de Dyson V10 Animal en zijn daar erg tevreden over. Helaas is die na 8 jaar aan vervanging toe. We hebben de accu al eens vervangen en nu is de voet ook overleden. We hebben een andere stofzuigermond gekocht (geen originele), maar die zuigt echt voor geen meter. Dus nu de twijfel: gaan we een nieuwe kopen of toch een originele stofzuigermond aanschaffen? We nijgen naar een nieuwe.

Maar dan… Voor welke steelstofzuiger gaan we? Gaan we weer voor een Dyson? Of toch voor een ander merk? Er zijn in de loop van de jaren behoorlijk wat keuzes bijgekomen en ik zie door de bomen het bos niet meer :o Dus, welke bokker helpt ons? :D

- Wie heeft er na een Dyson een ander merk gekocht? Ben je tevreden, of wordt het de volgende keer weer een Dyson?
- Welke moeten we meenemen in onze keuzelijst?

Goed om te weten: we hebben een peuter van 3, een hond (labrador) en drie katten. De stofzuiger wordt hier dus fanatiek gebruikt op 3 verdiepingen. De steelstofzuiger is ons goed bevallen dus we willen absoluut geen stofzuiger met snoer meer. We hebben naast Dyson ook George Cleany, de robotstofzuiger die elke nacht een rondje doet.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 11:41

Nog nooit een Dyson gehad, maar wel heel tevreden met mijn draadloze Shark. Die zijn in Nederland niet optimaal te verkrijgen, maar onder meer via Amazon wel.
Het nadeel van een Dyson lijkt mij dat je altijd die knop ingedrukt moet houden..

Wij hebben 2 katten en deze versie van Shark is speciaal voor huisdieren en zorgt ervoor dat haar niet vast kan komen te zitten in de borstels.

Er zitten 3 zuigsterktes bij en 2 opties; 1 voor gladde vloer en 1 voor vloerbedekking.
Ik vind hem beter en fijner dan mijn Miele C3 met snoer.

Dit is de vernieuwde versie:
https://www.amazon.nl/Shark-Lichtgewich ... to_dp&th=1
(die is nu net zo duur als de versie die ik heb...)

En deze heb ik:
https://www.amazon.nl/Shark-Steelstofzu ... to_dp&th=1

Op de gladde vloerstand zuig je 80 m2 met 1 accu no problemo en wrs ook nog wel 2x.

Little_Gift

Re: Welke steelstofzuiger na een Dyson V10?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:24

Ik heb de Bosch Unlimited 10 Pro heeeeeeel hoog op mijn lijstje staan voor ooit (hopelijk nog ettelijke jaren want de huidige Rowenta is nog maar 2 jaar oud en kostte ook al genoeg #) maar die kost wel bijna 700 euro |o

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:29

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:51

Voor zo'n duur apparaat Als Dyson,
Is een levensduur van 8 jaar niet lang of wel

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:56

Ik heb sinds 2 weken de Samsung Bespoke Jet, vind het echt een fantastisch ding. (Een andere samsung variant kan uiteraard ook, zit vrij weinig verschil in de modellen). Vind vooral het lampje heel fijn in de borstelkop.
Voor dweilen gebruik ik de Philips OneUp 5000, vind het in een stofzuiger vaak niet zo fijn.

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:37

Die van ons was helaas na bijna tien jaar ook aan pensioen toe.. toch weer gegaan voor de Dyson, maar nu de smalle V12 versie. Echt een uitkomst en hij is zoveel lichter om te bedienen. Werkt hier ideaal voor alle dierenharen en ook kattengrit e.d. Ik heb verschillende geprobeerd bij de mediamarkt, maar kwam toch weer op de dyson uit.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:44

Kincses schreef:
Die van ons was helaas na bijna tien jaar ook aan pensioen toe.. toch weer gegaan voor de Dyson, maar nu de smalle V12 versie. Echt een uitkomst en hij is zoveel lichter om te bedienen. Werkt hier ideaal voor alle dierenharen en ook kattengrit e.d. Ik heb verschillende geprobeerd bij de mediamarkt, maar kwam toch weer op de dyson uit.

Moet je bij deze ook continu de knop ingedrukt houden tijdens het stofzuigen?
Dat is de enige reden waarom ik niet voor Dyson zou kiezen, ik vind het echt irritant dat je niet gewoon die knop in duwt maar moet blijven induwen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:46

ik heb een Bosch Animal, geen aanrader, loodzwaar, stuurt beroerd en na een tijden blokkeren de wieltjes en trek je strepen over de harde vloer. Op de andere verdieping heb ik een Dyson, ook daarvan blokkeren kleine wieltjes van het kattenhaar (langharige kat) maar dat peuter ik er zo uit met een pincet. Ik ben team Dyson

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:46

Little_Gift schreef:
Kincses schreef:

Dat is de enige reden waarom ik niet voor Dyson zou kiezen, ik vind het echt irritant dat je niet gewoon die knop in duwt maar moet blijven induwen.

Dat was ook echt super irritant idd, had ik ook last van. Deze nieuwe heeft gewoon een knop bovenop om hem aan/uit te zetten, dus niet langer die vervelende knop ingedrukt houden. *\o/*

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:53

Oh super!!! Dan gaat die ook mee op mijn lijstje! Dank je!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 18:04

Little_Gift schreef:
Kincses schreef:

Daar heb ik een schuifje voor gekocht. Werkt echt perfect. Hij werkt nu wel als een aan en uit knop.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 18:48

Wat een tegenvaller 8 jaar, ik wou ook gaan kijken naar een steelstofzuiger maar zou er wel een willen die lang mee kan gaan. Heb nu al 18 jaar een oude lompe Philips, die daarvoor van mijn ouders was dus misschien al wel 25/30 jaar :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 18:59

Wij hebben een Bosch unlimited 8 met snellader.

Het fijne van de Bosch is dat die een losse accu heeft die werkt op vrijwel al hun accu (tuin)apparatuur. We hebben twee accu’s met een snellader en daardoor kun je eigenlijk oneindig door zuigen. De tweede accu is alweer geladen tegen de tijd dat de eerste leeg is.

Kwa zuigkracht vind ik hem persoonlijk prima en hij manoeuvreert naar mijn mening ook prima.

Ik heb weinig om mee te vergelijken, want het is onze eerste steelstofzuiger, maar ben er wel heel tevreden mee.

En toen we laatst een reciprozaag kochten voor de tuin van Bosch, hadden we de accu mooi al in huis!

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 19:27

Hier Samsung jet 75 per. Zag hem van de week nog voorbij komen in de reclame van mediamarkt. Zeer tevreden maar geen ervaring met Dyson dus kan niet vergelijken

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 19:53

Dank iedereen voor de tips! Veel toch wel team Dyson.

Ik ben inderdaad benieuwd naar de Samsung Jet, lees daar veel goede dingen over, maar ben zo bang dat het tegenvalt na de Dyson. Dus mocht iemand ervaring hebben met deze overstap dan hoor ik het graag :D

Over de Bosch dus verschillende ervaringen. Mijn schoonouders zijn team Bosch dus die stond ook wel op het lijstje. Maar moet zeggen dat ik die qua specificaties ook wel minder vind dan de Dyson. Al spreken de losse accu’s wel aan.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 20:32

Ik lees even mee.
Voor mij geen Dyson meer wij hebben de v6 gehad en echt een drama ding,was zn geld iig niet waard.
Maar wil wel weer een steelstopzuiger voor erbij maar heb geen zin om weer te gaan onderzoeken welke goed is :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 20:38

OleJon schreef:
Voor zo'n duur apparaat Als Dyson,
Is een levensduur van 8 jaar niet lang of wel

Mijn Dyson is meer dan 15 jaar oud en niet kapot te krijgen. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 20:39

Hier ook al heel lang een Dyson, meer dan 10 jaar oud.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 21:04

Wij hebben de Dyson V15, geen knop meer die je ingedrukt moet houden maar bovenop 1x indrukken en daarmee kun je ‘m ook op verschillende standen zetten. Lekker laser lampje erin zodat we goed alle dieren haren in huis kunnen zien. :')

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 22:02

Suzanne F. schreef:
Little_Gift schreef:

Daar heb ik een schuifje voor gekocht. Werkt echt perfect. Hij werkt nu wel als een aan en uit knop.

Ook handig! Dank voor de tip :j

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 23:02

Ik lees even mee, mijne wordt nu na ruim 9 jaar ook wat slechter, misschien ook wat te vaak laten stuiteren, dus er zit nu wat veel speling op het koppelstuk naar de steel. Ik neig ook weer naar een nieuwe Dyson.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 23:26

Hier een Chinees merk gekocht via Amazon wat verrassend goed werkt voor het bedrag, hoge rating op Amazon dus het was uitprobeersel maar bevalt dus erg goed. 3 standen die makkelijk in te stellen zijn met een krachtige motor waardoor ik in de middelste stand een uur kan stofzuigen ermee. Lamp bij de voet, 1 keer knop indrukken voor het aan en uit doen, meerdere accessoires erbij en laden gaat snel. Overgang van pvc naar kleden gaat ook goed en makkelijk. Zelf geen ervaring met de Dyson omdat ik vanuit de gewone stofzuiger gelijk hierop over ben gegaan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 23:32

C_arola schreef:
Hier een Chinees merk gekocht via Amazon wat verrassend goed werkt voor het bedrag, hoge rating op Amazon dus het was uitprobeersel maar bevalt dus erg goed. 3 standen die makkelijk in te stellen zijn met een krachtige motor waardoor ik in de middelste stand een uur kan stofzuigen ermee. Lamp bij de voet, 1 keer knop indrukken voor het aan en uit doen, meerdere accessoires erbij en laden gaat snel. Overgang van pvc naar kleden gaat ook goed en makkelijk. Zelf geen ervaring met de Dyson omdat ik vanuit de gewone stofzuiger gelijk hierop over ben gegaan.

En welke is dit?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 07:42

Hier ook een knock-off na een dyson.
Maar al 8 jaar de V10, weet je dat zeker?
Heb je niet iemand in je omgeving van wie je een originele zuigmond kan lenen om te kijken of dat het is? (Heeft/had Thessa niet ook een dyson steelstofzuiger?)

Wij hebben een V8 absolute pro gekocht eind 2017 (of begin 2018) (gekocht voor we naar Boskoop gingen verhuizen, vandaar dat ik de jaartallen nog weet). Die staat nu hier in de slaapkamer. Beneden hebben we een dyson DC19 staan (gewone stofzuiger) en dan een neppert.

De neppert heeft instelbare zuigkracht, reserve accu's, 1x klikken knop voor aan en uit zetten, lampje op de zuigmond en hij doet het naar voren en naar achteren (de V8 alleen naar voren).
Laatst bijgewerkt door Mri op 29-05-25 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt