Müllertal trail / eifelsteig 30.08-14.09

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Müllertal trail / eifelsteig 30.08-14.09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-25 13:15

Hi bokkers!

Ik ben van plan dit jaar in de eerste 2 weken van september de müllertal trail of de eifelsteig te gaan lopen. Normaal gesproken zou ik dit samen met mijn man doen, maar hij gaat dan op motorvakantie met een van zijn vrienden.

Helaas is geen enkel van mijn vriendinnen echt het lange afstand wandel type, vandaar de oproep hier! Lijkt het je leuk om mee te gaan, meld je dan vooral!

Ik ben zelf 27 en zal mijn lieve oudduitse herder meenemen :D

Manadeluca

Re: Müllertal trail / eifelsteig 30.08-14.09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:46

We zijn in 2024 naar Luxemburg geweest, terwijl ik en mijn honden gemakkelijk 12-16 km konden afleggen thuis, was ik daar blij dat ik 8 km gedaan kreeg. Ik vermoed mijn honden (setter en teckel) ook. Het is wel de moeite, je waant je soms in een filmdecor zo mooi.

Ik ben in augustus geweest, vermoedelijk drukker dan in september. Ik was toen 50 jaar en herstellende van een ernstige ziekte, doch heb ik het wandelen nooit achterwege gelaten.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-25 13:49

Leuk Manadeluca!

Onze hond krijgt wandelingen van 15+km in de Oostenrijkse bergen makkelijk gehandeld dus ik vermoed dat dat wel goed komt!

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:52

We zijn in 2023 de tijd tussen chemo en bestraling met de honden naar Kappl geweest, daar ging het een pak beter naar mijn gevoel.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:19

Wat een leuk voornemen. Vroegâh ging ik met mijn ouders altijd op vakantie in Klein Zwitserland. Heerlijke wandelomgeving.
Helaas heb ik mijn vakantie net een week later gepland. Anders was ik graag aangehaakt.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-25 17:59

Leuk Chanen! Ik zou ook heel graag de gehele trail lopen, maar alleen zie ik het niet zo zitten :o

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 19:29

Wij zijn net in Mullerthal geweest op vakantie, het was zo prachtig <3 .

Ik heb naast de wandelingen met mijn man ook één etappe in mijn eentje gedaan en dat vond ik zelf echt een geweldige ervaring. Wil heel graag nog een keer terug om Route 2 volledig in mijn eentje te lopen. We hebben nu wat etappes van route 2 gedaan maar ook wat andere lussen (o.a. C5, W7 en B2).

Wij vonden het overigens goed te doen allemaal. Uiteraard de klimmetjes af en toe wel pittig (zijn we niet gewend hier in NL :+ ). Maar verder zonder speciale voorbereidingen toch 2 dagen achter elkaar zo'n 18km gedaan. We hadden wel mazzel met het weer, alles goed droog en zeker in de schaduw niet te warm. Als het nat (glad) is, wordt het denk ik snel lastiger.

Paar mobiele snaps van onze vakantie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 20:27

Groot fan van de Mullerthal - trail, vooral R2. Inmiddels een aantal keer gelopen, vanuit het Trail-Inn hotel in Berdorf. Daar is de hond ook welkom. Aanrader!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 08:36

Oh leuk.. ik ga alleen wat eerder die kant op..
Wil ook de mullerthal trail doen in de 3 weken dat ik daar ben. Ik doe dan wel tot 15 km stukken. Als ik het niet red ben ik er volgend jaar wel weer :))
Kom er al 20 jaar, dus heb al heel wat extra lokale trails gelopen en de extra tour b. Maar wil kunnen zeggen dat ik de hele trail heb gelopen O:)
M’n Roemeense zwerver loopt ook met me mee!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 09:10

Emori schreef:
Wil ook de mullerthal trail doen in de 3 weken dat ik daar ben. Ik doe dan wel tot 15 km stukken. Als ik het niet red ben ik er volgend jaar wel weer :))
Kom er al 20 jaar, dus heb al heel wat extra lokale trails gelopen en de extra tour b. Maar wil kunnen zeggen dat ik de hele trail heb gelopen O:)

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Super leuk! Ga je alleen of met iemand samen?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:20

De Mullerthaltrail is echt geweldig :j
Ik ben nu twee keer geweest en heb verschillende lussen gelopen. Afgelopen april troffen we een ongewoon warm weekend maar gelukkig loop je ook veel in de schaduw. Beide dagen rond de 12 tot 15 km gelopen. Er waren toen nog een aantal delen van de route dicht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:35

Nala schreef:
Emori schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Super leuk! Ga je alleen of met iemand samen?

Eerste week van de vakantie loopt een goede vriend van me mee. Verder alleen, misschien een kort stukje met het gezin.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 19:05

Emori schreef:

Hier een Griekse zwerfster die Luxemburg geweldig vindt! Ook het hotel en het restaurant... de kok vroeg wel eens of ze meekomt onder tafel, dan krijgt ze wat lekkers van hem.

Citaat:

Heel bekend plaatje!