Welke nieuwe laptop, iemand een goede tip ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Welke nieuwe laptop, iemand een goede tip ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-25 11:10

Ik zit te denken over een nieuwe laptop. die ik nu heb draait op windows 10, wat natuurlijk in oktober niet meer ondersteund wordt ( geen idee of dat erg is ??). Plus dat mijn laptop schijnbaar niet meer via wifi werkt.
En gedoe met foto's opladen (zie vorig topic van mij). Dus dan misschien maar gewoon een nieuwe... Alleen welke ? Ik heb maar een simpele nodig, speel bv geen spellen.
Iemand een goede tip ( waarop ik moet letten ) ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:25

Ik heb precies hetzelfde probleem, dus ik vaar even mee op je topic :)
Ik heb begrepen dat je over kunt stappen op Linux, maar dat schijnt niet een echt simpel systeem te zijn en als digibeet is dat waarschijnlijk aan mij niet besteed.

Maar het grootste probleem is eigenlijk dat ik me mateloos stoor aan het feit dat je dus een nog goed werkende computer (ondanks dat ie langzaam is) kunt weg gooien omdat een bedrijf dat zo maar oplegt.

senna21

Re: Welke nieuwe laptop, iemand een goede tip ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:35

Je kunt, voor zover ik weet, nog prima een tijd vooruit met Windows 10. Alleen wanneer je weer nieuwe, snelle programma's wilt installeren, kan het lastig worden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:40

Oude Windows laptops worden hier ook eigenlijk altijd om gezet naar Linux. Dan kunnen ze nog jaren mee als de hardware verder nog in orde is.
Linux is best gebruiksvriendelijk en er zijn tig fora met uitgebreide uitleg voor als er toch iets niet werkt.
Je kan meestal een complete stap voor stap uitleg vinden voor het installeren van Linux icm je eigen laptop als je zoekt op het merk+model.
Linux is perfect voor wat simpel computerwerk als internetten, email, tekstverwerken, basis fotobewerking enz.
Ik werkte altijd met Linux Ubuntu, dat is echt heel gebruiksvriendelijk.

Later ben ik overgestapt op Mac. Dat werkt fantastisch, maar voor alleen wat internet kan ik me voorstellen dat 1000 euro wat te duur is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 12:13

Nou, een beetje laptop kost tegenwoordig ook aardig wat. Ik zou persoonlijk niet het simpelste kopen, want je wilt immers weer jaren voor uit kunnen met de nieuwe.

Of je informeert naar mogelijkheden of jouw oude laptop toch nog naar windows 11 kan. Soms kan dat.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 12:57

Ik heb hetzelfde issue. Je kan zon test doen of je laptop naar windows 11 kan maar bij mij is mn processor het probleem.
Laptoppie zelf is voor mij prima maar ik moet ook concours kunnen blijven draaien ivm secretariaat.. geen idee of dat een probleem gaat worden..

Ik lees even mee voor de opties.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:48

germie schreef:
Of je informeert naar mogelijkheden of jouw oude laptop toch nog naar windows 11 kan. Soms kan dat.

Dit is wat ik zou doen, eerst kijken of je niet gewoon door kan met je huidige apparaat, volgens mij zijn er omwegen om het er toch op te kunnen zetten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-25 15:57

Maar mijn huidige laptop kan dus ook niet meer werken op WiFi. Enkel mer bedrading kan ik op internet. Daarom ook de overweging een nieuwe te kopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 16:07

Ik heb goede ervaringen met HP. Op de HP website kan je filteren op wat je nodig hebt en belangrijk vindt en dan krijg je vanzelf de juiste opties.