Achterslot auto stuk bij aflevering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Achterslot auto stuk bij aflevering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-25 06:54

Goedemorgen,

Ik heb het bedrijf al gemaild maar het is natuurlijk weekend en ben ook benieuwd of jullie vinden dat ik een zeur ben of dat het terecht is om dit aan te halen.

Ik heb een bedrijfswagen niet nieuw maar ook zeker geen lage prijsklasse gekocht met een afleverpakket van 1295 euro waar ze hem voor zouden keuren rijklaar zouden maken etcetera.

Nu heb ik bij het bezichtigen niet gezien dat het slotje niet werkt. Ik was op de fiets met het halen van de bus maar de verkoper had de sleutel al in de auto zitten en hij heeft heel vriendelijk de fiets voor me in de kofferbak gelegd dus hij moet het gezien hebben. Thuis merkte ik pas dat ik hem niet kon openen met de sleutel en bij betere inspectie zag ik ook onder het slot een gaatje zitten. Mijn vermoeden is nu dat hij een keer opengebroken is geweest? Ik heb echter van tevoren aangegeven dat ik hem wil inrichten als bedrijfsruimte en ik denk dat hij nu door het beschadigde slot ook weer heel makkelijk open te maken is door inbrekers.

Ook zit 1 kap van een achterlamp los.

Zijn dit dingen die normaal bij een duur afleverpakket gedaan hadden moeten zijn of ben ik nu een zeur en had ik het zelf moeten zien? Ik heb er wel een garantie pakket bij maarja vallen dingen die je zo had kunnen zien onder garantie...
Afbeelding

Dee_Es

Re: Achterslot auto stuk bij aflevering

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 07:31

Geen idee wat er bij een afleverpakket en garantie hoort maar hier zou ik linea recta mee terug naar de verkoper. Ze wisten dus van het defect en hebben het moedwillig verzwegen. Zo'n slotje kost overigens de wereld niet, lijkt me een kleine moeite om te vervangen voor de garage.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 08:47

Ja teruggaan natuurlijk. Lijkt mij garantie.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 09:41

Absoluut op je strepen staan.
Dit kan echt niet.

Maar ik zou al op slag geen vertrouwen meer hebben in de garage want als ze zoiets spotgoedkoop moeten verdoezelen, wat gaan ze dan doen met dure stukken?

Des temeer omdat hij dus net voor je weg reed, zelf aan de kofferbak geweest is, hij wist het dus heeeeel goed.

En wat is er dan nog meer verdoezelt of wat een ellende zullen ze veroorzaken als er een duur onderdeel stuk gaat tijdens de garantieperiode?

Pfff echt ergerlijk dat sommige bedrijven op zo'n manier zaken doen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 09:41

Hier zou ik ook zeker mee teruggaan. Het lijkt ook of onder het kunststof deel dus de lak beschadigd is? of vertekent de foto?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 09:44

Absoluut mee terug gaan! Dit hadden ze zelf ook kunnen zien.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 09:50

Wat ontzettend slordig en zo niet professioneel van het bedrijf, zéker teruggaan hiermee

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 09:56

Zeker teruggaan! Wat zit er onderaan? Bij de overgang kunststof/plaatwerk?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 10:07

Waarom zou je een zeur zijn als je dit meldt? Dit klopt toch gewoon niet?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 10:11

Sowieso teruggaan.
En gezien ze dit al zo leveren, zou ik zelf de neiging krijgen om m bij mijn eigen garage te laten checken op korte termijn, zodat je een beeld krijgt van de staat van de auto in het algemeen. Mochten er nog meer dingen zijn, kan dat mooi in de garantie worden opgelost.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 10:13

Goed dat je het meldt, TS, maar ook al zit je misschien niet op deze reactie te wachten: ik vind 1300 Euro voor een 'afleverpakket' wel extreem veel geld. Hebben ze gezegd wat ze voor dat bedrag allemaal aan de auto doen? Sommige garages rekenen nog 'rijklaar' maken voor een kleine 200 Euro (of misschien is dat inmiddels iets hoger geworden) en daarin zit dan vaak een nieuwe accu of nieuwe ruitenwissers. Maar 1300 euro... poeh, een hoop geld.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:18

Dat is het gaatje wat bedoeld word denk ik...

Ik zou heel die bus terugbrengen en geen vertrouwen meer hebben in dit bedrijf..
Als ze dit al verzwijgen...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:19

Teruggaan! Naar de garage terugrijden en daar blijven tot ze je klacht oppakken.

Het is gewoon een ondeugdelijk product. Een kreupel paard ga je ook actie ondernemen. Een kapot slot is een gebrek.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:48

Dit hadden ze of moeten melden voor de koop of moeten maken.

Ik zou ook zeker terug gaan.
Je bent absoluut geen zeur.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 12:52

Shenavallie schreef:
Goed dat je het meldt, TS, maar ook al zit je misschien niet op deze reactie te wachten: ik vind 1300 Euro voor een 'afleverpakket' wel extreem veel geld. Hebben ze gezegd wat ze voor dat bedrag allemaal aan de auto doen? Sommige garages rekenen nog 'rijklaar' maken voor een kleine 200 Euro (of misschien is dat inmiddels iets hoger geworden) en daarin zit dan vaak een nieuwe accu of nieuwe ruitenwissers. Maar 1300 euro... poeh, een hoop geld.

Ik dacht hetzelfde. 600 euro zie je ook vaak nog wel voorbij komen, vind ik ook absurd en heb ik ook nog nooit betaald overigens.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:18

Met zulk moedwillig gesjoemel,bracht ik die hele bus terug

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-25 13:27

Bedankt voor jullie reacties, er zitten 4 nieuwe banden op en ik betaalde ook nog wat extra voor een garantie pakket. Dus ik heb gelukkig nog niet het gevoel dat alles helemaal slecht is maar volgens mij besteden ze het keuren en dergelijke weer uit aan een andere garage dus ik ga voor nu nog maar uit van de goedheid van de mens en dat de man van de overdrachten (was weer een andere dan de verkoper) op dat moment ook verrast was en daardoor maar besloot niets te zeggen. Ik zal jullie laten weten hoe ze gaan reageren maar nu voel ik me toch wat sterker. Voelde me echt stom dat ik het niet gezien had en begon daardoor erg aan mezelf te twijfelen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:32

Zeker gewoon mee teruggaan hoor! Ook zonder afleverpakket hoor je bij een garage gewoon een auto te krijgen die werkt, daar horen sloten ook bij.

Mijn vorige auto kwam ik er binnen de garantietermijn achter dat een van de achterdeuren niet mee op slot ging bij vergrendelen met het knopje op de sleutel. Zat ook gewoon in de garantie. :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:57

Teruggaan ermee dat zeker en ik zou de banden ook even checken of ze wel echt nieuw zijn.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 21:41

Zeker terug gaan, dat horen ze netjes te maken. Ik heb 2 maanden terug een bedrijfsauto gekocht zonder garantie/ klaarmaak pakket en daarvan bleek de oliepomp stuk. Dat is ondanks dat ik officieel geen garantie heb zelfs gemaakt door de garage.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 23:16

Gewoon teruggaan, het is de eerste winst voor hun als jij er niets mee doet, of het te laat ontdekt. Een bedrijf moet dit soort dingen gewoon netjes oplossen.
Ik rij wel eens auto's maar het is een bijzondere markt.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 14:57

Is het een Ducato, Boxer of Jumper? Daar wordt inderdaad vaak op deze manier ingebroken. Check ook meteen de bestuurderszijde, daar kan op dezelfde manier ingebroken worden. Al is bij een bedrijfswagen de achterkant natuurlijk het interessantste voor dieven. Als je het laat repareren, plaats dan ook daarna een prikplaat/prikstop, die voorkomt dat er op deze manier ingebroken kan worden.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 15:12

Spijtig maar dat wordt heel vaak gedaan met tweedehands auto's.
Kleine dingen, die eerst niet zo opvallen, worden gewoon "vergeten" te repareren of te vermelden.
Had ik al 2 keer
1e keer was een Nissan Patrol een paar jaar geleden. Na 3 dagen de vernellingsbak onderuit midden op een kruizing.
Met veel geweld in zijn 2ede gekregen en naar de garage.
Had toen 3 maanden garantie en dus werd er een compleet nieuwe eronder gezet.

Nr 2 was mijn actuele Toyota CHR.
Bij een dealer gekocht met garantie en al.
Na 4 weken wilde ik starten en kreeg alle toeters en bellen die er bestaan, haha.
Servicedienst gehaald (is gewoon ANWB) : accu naar de knoppen.
Gestart met startkabel en direct door naar de dealer . Daar een nieuwe accu gekregen.
Er kwam eruit dat de slappe accu al bekend was , maar toch even proberen.
Ik was absoluut not amused maar heb ter compensatie een mooie mat voor in de achterbak gekregen.

Verder heb ik de auto nu 2 jaar en dik tevreden.

Dus terug naar verkoper !

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 16:10

sasja0705 schreef:
Spijtig maar dat wordt heel vaak gedaan met tweedehands auto's.
Kleine dingen, die eerst niet zo opvallen, worden gewoon "vergeten" te repareren of te vermelden.
Had ik al 2 keer
1e keer was een Nissan Patrol een paar jaar geleden. Na 3 dagen de vernellingsbak onderuit midden op een kruizing.
Met veel geweld in zijn 2ede gekregen en naar de garage.
Had toen 3 maanden garantie en dus werd er een compleet nieuwe eronder gezet.

Nr 2 was mijn actuele Toyota CHR.
Bij een dealer gekocht met garantie en al.
Na 4 weken wilde ik starten en kreeg alle toeters en bellen die er bestaan, haha.
Servicedienst gehaald (is gewoon ANWB) : accu naar de knoppen.
Gestart met startkabel en direct door naar de dealer . Daar een nieuwe accu gekregen.
Er kwam eruit dat de slappe accu al bekend was , maar toch even proberen.
Ik was absoluut not amused maar heb ter compensatie een mooie mat voor in de achterbak gekregen.

Verder heb ik de auto nu 2 jaar en dik tevreden.

Dus terug naar verkoper !

Kleine niet opvallende dingen?
Een versnellingsbak eronderuit is geen klein ding... Noch is het onmogelijk om met een versnellingsbak die eronderuit gevallen is, alsnog in 2 te raken en naar de garage te rijden.
Zeker dat het niet iets met de koppeling of drukgroep ofzo tandwielen ofzo was ipv de hele versnellingsbak eronderuit?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 16:13

Heb je deze bus zakelijk gekocht?

Wettelijk gezien moet een garage 1 jaar garantie geven op een verkochte auto. Hier zijn uitzonderingen aan verbonden, ik weet uit mijn hoofd alleen even niet meer precies welke. Hoeveel extra garantie heb jij gekocht? Want als dat alsnog binnen de termijn van 12 maand na aanschaf ligt ben je bij de benen genomen. Heb je de bus gekocht bij een bedrijf dat aangesloten is bij de Bovag? Als ze moeilijk gaan doen kan de Bovag nl voor je bemiddelen.

Let op dat als je met deze bus naar je eigen garage gaat om na te laten kijken dat er onder geen voorwaarde aan gesleuteld wordt. Garantie vervalt namelijk direct zodra een andere garage aan de auto gewerkt heeft. Dit geldt ook voor reparaties. Het beste had je de bus voor aanschaf even laten nakijken bij je eigen garage.

Heel eerlijk; als ik lees wat ze je door je neus geboord hebben aan "pakketten", hebben ze goed aan je kunnen verdienen. Aflever- en garantiepakketten zijn 9 van de 10 keer een wassenneus verhaal.

Wij hebben zelf een universele garage en verkopen ook occasions. Mocht je vragen hebben wat je het beste kunt doen dan mag je me pb'en.