Gedoe met camera

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Gedoe met camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 17:15

In 2022 moest mn merrie bevallen. Ik zag bij iemand anders mooi beeld, dus zelfde camera gekocht. Een YCC365Plus IP camera. Toen lukte het installeren echt niet, dus een camera met draad gekocht en opgehangen in de stal en bevalling op tijd zien aankomen.

Nu staan ze buiten en ze schuilt soms in de overkapping, dus wil daar die ene camera ophangen, maar krijg hem ondanks nog ene keer alles nalopen en tig keer proberen niet geinstalleerd. Nu zag ik bij problemen oplossen dat meer mensen dat probleem wel hebben, maar nergens een echte oplossing.

Ik ben van plan om een andere, nieuwe camera te halen, maar ben ook bang tegen dezelfde problemen aan te lopen.

De Wifi staat op 2,4.

Als ik hem anders wil installeren vor de QR code geeft mijn telefoon aan dat die niet compleet is.

Op de 1e, gewone manier gaat hij wel connecten, maar daarna komt er error in beeld.

Ik ben echt niet de handigste met dit soort dingen en niemand in de buurt ook helaas, dus hoop toch op een gouden tip of een goede tip voor een camera die makkelijker is.

Ik weet zeker dat deze het normaal wel doet, omdat ik de beelden bij iemand anders heb gezien. En deze zou mee kunnen bewegen, wat voor buiten handig is. Dat kan die binnen op draad niet, is een oudje.

wisanda2003

Re: Gedoe met camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 11:54

Heb je gekeken of je de juiste wifi naam en het juiste paswoord hebt?
Dat was hier het probleem namelijk... hij ging wel connecten, maar verder niets... toen het juiste wifi kanaal aangevinkt op de telefoon ( daar regelde ik het mee) en daarna werkt hij prima

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 12:05

wisanda2003 schreef:
Heb je gekeken of je de juiste wifi naam en het juiste paswoord hebt?
Dat was hier het probleem namelijk... hij ging wel connecten, maar verder niets... toen het juiste wifi kanaal aangevinkt op de telefoon ( daar regelde ik het mee) en daarna werkt hij prima

Ja, we hebben maar 1 wifi naam en wachtwoord. Is nog het originele en heb ik steeds ingetypt.

Als ik met de telefoon het via de QR code wil doen, herkend de telefoon de QR code niet.

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:33

Heb je het wifi netwerk ook op wisselwerking 2,4 en 5 MHz staan?... kan zijn dat hij met alleen 2,4 de qr code niet kan lezen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 15:33

wisanda2003 schreef:
Heb je het wifi netwerk ook op wisselwerking 2,4 en 5 MHz staan?... kan zijn dat hij met alleen 2,4 de qr code niet kan lezen

Hij staat op 2,4, dat stond in de beschrijving dat het alleen op 2,4 kan.

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 15:48

Klopt, maar als de rest van het internet
werkt op 5 dan kan het zijn dat daarom de qr niet werkt.
Wat je ook eens kunt proberen is de qr code te scannen via de fotocamera ipv de app.... misschien kan hij hem dan wel lezen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 15:52

wisanda2003 schreef:
Klopt, maar als de rest van het internet
werkt op 5 dan kan het zijn dat daarom de qr niet werkt.
Wat je ook eens kunt proberen is de qr code te scannen via de fotocamera ipv de app.... misschien kan hij hem dan wel lezen

5 Staat op uit.

Scannen inderdaad met de camera gedaan, maar hij kan het niet lezen. De QR code is incompleet.

Telefoon kan hem ook niet vinden als ik mobiele data aanzet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 15:54

Staat de 5 ook uit op de router? Want anders zit je router op een andere frequentie dan je camera zoekt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 15:57

Zover ik kan zien wel. Ben naar de instellingen van de router gegaan en daar de 2,4 aan en 5 uit gekozen.

Lees wel dat mensen dezelfde error krijgen, maar bij andere mensen doet hij het weer wel. Hij gaat wel connecten, maar geeft daarna error.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 15:57

superpony schreef:
Zover ik kan zien wel. Ben naar de instellingen van de router gegaan en daar de 2,4 aan en 5 uit gekozen.

Lees wel dat mensen dezelfde error krijgen, maar bij andere mensen doet hij het weer wel. Hij gaat wel connecten, maar geeft daarna error.

Heb je dan ook 2 wifi netwerken? Een 2,4 en een 5? Want anders klopt dat niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 16:21

Ow, dat denk ik niet.

Bij instellingen staat wifi netwerkband 2,4

Bij meer adapter opties heb ik gekozen preffered and 2,4 first.

Camera reageert en dan kan ik de qr code wel scannen. Dan heb ik het via de app.

Wil ik via mn telefoon een apparaat toevoegen en wil ik de qr code scannen op het doosje doet hij het niet.

Ik ben er echt slecht in. Heb wel eerder iemand om hulp gevraagd, maar die wisten het ook niet en heb hem toen in een la gegooid.
Als een andere camera makkelijker is of wel lukt, dan haal ik die. Maar zie op Youtube installatie filmpjes dat je min of meer hetzelfde moet doen.

Ik moet alleen handmatig de Wifi invullen. Hij zou hem moeten zien en dan hoef ik alleen ww in te voeren. Maar wifi zou echt moeten kloppen. Mijn man heeft hem pas nog gebruikt bij zijn nieuwe telefoon.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 16:59

Moet je niet eerst een app hebben? En dan pas verder

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 17:03

De app staat op mn telefoon anders kan je niks. Zitten geen knopjes op de camera.

Dit blijft ie geven

Afbeelding

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:42

Probeer het een binnen het bereik van je router de 1e x koppelen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 20:13

snorkel1986 schreef:

Hij staat er letterlijk pal naast als ik het steeds probeer. En ik zit ervoor dan met mn telefoon

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 20:36

superpony schreef:
snorkel1986 schreef:

Hij staat er letterlijk pal naast als ik het steeds probeer. En ik zit ervoor dan met mn telefoon

Oké deze fout had ik eerst wel wifi bereik maar niet de router ( moest een hombase koppelen( met kabel) daarna kon ik draadloos verder na het eerste installeren

Welk merk heb je dan als ik vragen mag.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-25 01:07

Oke, maar dat is toch raar als al je andere apparaten het wel doen?

De app heet YCC365Plus. Op de camera staat niks, is zo een zwart bolletje.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 07:21

Misschien overbodig commentaar,maar gelet op de eerste 'aanwijzing',is het wachtwoord wel juist?
Ik heb dat zelf nl gehad,een nul voor de O aangezien(pf andersom) of kleine letters terwijl ze groot moeten zijn en vice versa

Jigglemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 07:46

Heb je hem al een keer gereset? Ik heb dezelfde camera en na de verhuizing gaf hij ook deze connectie problemen. Bij het resetten werkte alles weer

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-25 11:53

Ja, wachtwoord klopt echt. Is gewoon het originele boekje. Mijn man heeft ook pas de wifi op zijn telefoon gezet.
Heb het nu al tig keer geprobeerd ook.

Ja, ze zeggen bij hulp ook resetten, maar dan doet hij exact hetzelfde.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:56

Even totaal offtopic maar pas ajb dat wachtwoord aan. Je netwerk is mega kwetsbaar doordat je het originele wachtwoord gebruikt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-25 12:00

capopjekop schreef:
Even totaal offtopic maar pas ajb dat wachtwoord aan. Je netwerk is mega kwetsbaar doordat je het originele wachtwoord gebruikt.

Moet je dat wel kunnen :+

We hebben dit kastje nu ruim 13jr. Iemand zei me dat we ook de apparaten die dan verbonden zijn opnieuw moeten melden?

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 12:57

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met een andere camera. Alles in de instellingen aangepast, niks hielp. Nieuwe camera (wel hetzelfde type), zelfde probleem. Op internet veel mensen met hetzelfde probleem maar nooit een oplossing (allemaal bij Odido, ik zelf ook).

Ik heb uiteindelijk een andere router gehaald, deze aangesloten op de modem van de internet provider via de ethernet kabel. Wifi op de modem uitgezet, en alles verbinden op de wifi van de router. En toen ging het wel goed.

Een heel gedoe, en hangt er ook van af hoe ver je wilt gaan in deze camera icm je huidige modem.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-25 13:36

Ik zit nu heel internet weer af te speuren en ben gewoon echt heel slecht op computer gebied. Ken ook gewoon teveel termen niet goed.

Misschien moeten we een nieuw kastje aanvragen na zoveel jaar. Maar normaal werkt het goed en hebben we ook geen klachten.
De wifi versterker hangt in de stal en dat werkt prima tot zover nodig is.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:37

Ja, dit is helaas wel een bekend probleem met modems met 2 frequenties en apparatuur die alleen op de 2,4 GHz werkt. Ik heb dat probleem met mijn slimme lampen, die ook alleen op de 2,4 GHz werken.

Het probleem is bij mij opgelost met een powerline adapter met wifi. Die van mij is al wat ouder en heeft een single band wifi met 2,4 GHz. Deze heeft een andere naam dan het wifi-netwerk van mijn modem en mijn app met mijn slimme lampen is aangemeld op het wifi-netwerk van de powerline adapter.

Over beveiligen van je netwerk:
In het boekje van je modem (en misschien ook wel aan de onderkant of achterkant) staat hoe je in kan loggen in je modem. Dat is een IP adres dat begint met 192.xxx.x.xxx. Deze zet je in de adresbalk van je browser. Er hoort ook een standaard wachtwoord bij.
Je komt dan in het menu van je modem. Je kan daar de naam en het wachtwoord wijzigen (wel even opschrijven en goed bewaren ;) ).
Anders even Googlen met de naam van je provider, bijvoorbeeld:
https://community.kpn.com/internet-9/ho ... dem-550315

Maareeuh, als jullie modem 13 jaar oud is, dan zou ik eens vriendelijk aan de provider een nieuwe vragen.

En ja, als je de naam en het wachtwoord van je modem hebt veranderd moet je apparaten (en eventueel apps) opnieuw aanmelden. Maar alleen de apparaten die op de wifi zitten, zoals je telefoon. Als bijv. je tv of computer/laptop met een ethernetkabel is verbonden dan hoef je dat niet aan te passen.

Aanvulling. Ik lees nu dat je een wifi-versterker in de stal hebt. Heeft die een ethernet-poort? En heeft je camera een ethernet aansluiting? Want dan kan je de camera waarschijnlijk bekabeld aansluiten op je wifi-versterker en dan zou die het moeten doen.