De áller comfortabelste schoen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

De áller comfortabelste schoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 14:05

Ik werk als trouwfotograaf en maak dan lange dagen met veel staan en lopen. Daarbij krijg ik vrij snel last van mijn benen en voeten en vooral 2 dagen achter elkaar is slopend.
Ik heb nu schoenen van Xsensible stretchwalker, écht goede schoenen dus. Maar heb nog steeds wel last van mijn voeten en benen bij 10+ uur.

“Gewone” gympies hou ik het echt geen dag op uit, dus dat valt denk ik al wel af.
Hebben jullie buiten dat nog aanraders?

Eliana

Re: De áller comfortabelste schoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 14:15

Ik kan zelf lang op mijn dr Martens lopen/staan

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 14:17

>10 uur staan is gewoon heel veel, ik vraag me af of een schoen daar iets aan kan doen. De belasting blijft immers hetzelfde.
Je zou kunnen kijken naar een schoen met goede demping zodat je net iets zachter staat.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 14:19

Eliana schreef:

Oh nee, daar hou ik het nog geen 3 uur op vol :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 14:20

Goof schreef:
>10 uur staan is gewoon heel veel, ik vraag me af of een schoen daar iets aan kan doen. De belasting blijft immers hetzelfde.
Je zou kunnen kijken naar een schoen met goede demping zodat je net iets zachter staat.

Is het ook hoor! Maar wellicht zijn er zorg of horecamedewerkers die nog tips hebben

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 14:25

Heb je weleens barefoot schoenen geprobeerd? Is ook een topic over

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 14:26

Ik loop hele dagen op mijn Lowa's, mijn man ook. Hij heeft model Renegade en ik de Taurus. Echt heel modieus zijn ze niet maar het zijn de allerbeste schoenen die ik ooit gehad heb.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 14:27

Liselot schreef:
Eliana schreef:

Oh nee, daar hou ik het nog geen 3 uur op vol :')

Ik snap dit soort tips ook echt niet. Een schoen adviseren zonder enige demping voor iemand die iets goeds zoekt om 10+ uur op te staan.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 14:30

Ga eens naar een podoloog. Wellicht heb je steunzolen nodig.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 15:01

Marie111 schreef:
Ga eens naar een podoloog. Wellicht heb je steunzolen nodig.

Die heb ik ooit eens gehad, maar daar werd het erger van

Aan het begin van het seizoen is het wel erger dan aan het einde, maar zou zo lekker zijn dat ik na het diner niet zo stram ben :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:03

Nike air (al vind ik de qualiteit niet echt top).

En dit zul je als fotograaf dan niet snel aantrekken maar met bijvoorbeeld een hielspoor loopt dit heerlijk: van die rubberen badslippers die je voor 2 euro bij de Action koopt.

En ik kan me ook wel aansluiten bij de wandelschoenen. Maar dan zul je echt moeten gaan uitproberen welke voor jou heerlijk zitten.

Verder hebben Ecco's ook een fijn voetbed.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:15

Ik zou ook zoeken naar goede wandelschoenen met daarbij de juiste sokken. Toen ik nog 10 uur per dag in een winkel werkte (hele dag staan) liep ik ook het fijnst op wandelschoenen. Welk type wandelschoen is natuurlijk wel erg persoonlijk. Ik heb een erg brede voet,hoge wreef en zwakke enkels waardoor ik heel fijn loop op schoenen van Grisport maar dat is persoonlijk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:18

Ga naar een goede (!) schoenenzaak met vakmensen. Laat je voeten bekijken, opmeten en laat je adviseren. Van een forum moet je het in dit soort zaken niet hebben.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:21

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:29

Heb je wel eens geprobeerd halverwege de dag van schoenen te wisselen? Dat kan een wereld van verschil maken voor zowel je voeten, benen als rug, omdat de belasting dan veranderd. Ik vermoed dat daar meer winst te behalen is dan dat er een specifieke schoen is die dit gaat redden.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:35

10+ uur is ook wel veel. Goed je kuiten stretchen tussendoor kreeg ik als tip van de podoloog. Dat gaf bij mij wel wat verlichting bij zo'n doorgetrapt gevoel vooral in je hielen.

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:36

Dat wisselen van schoenen wilde ik ook zeggen. Mijn vader moest vroeger geregeld op beurzen staan die Dam 5 tot tien dagen duurden en dan wisselde hij 1 of 2x per dag van schoenen. Daardoor kon hij het veel langer volhouden.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:41

Wandelschoenen ? En inderdaad misschien tussendoor van schoenen wisselen. De tip over sokken is ook een hele goede, fijne (evt wandel) sokken kunnen een wereld van verschil maken.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:44

Merrell Moab Speed 2. Zijn wandelschoenen maar zien er uit als bulky sneakers. Goed voetbed met ook nog eens een goede demping. En luchtig aangezien het Trouw seizoen voornamelijk tijdens de warmere periode is. Ik heb ze gekocht als wandelschoen maar ben zo tevreden dat ik nog een paar voor het dagelijks gebruik gekocht heb.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 15:47

Lalidan schreef:
Heb je wel eens geprobeerd halverwege de dag van schoenen te wisselen? Dat kan een wereld van verschil maken voor zowel je voeten, benen als rug, omdat de belasting dan veranderd. Ik vermoed dat daar meer winst te behalen is dan dat er een specifieke schoen is die dit gaat redden.

Dat is ook wel een goede tip!

Wil iig even langs de bever om naar wat lage wandelschoenen te gaan kijken. Dan kan ik daar evt mee wisselen

Sokken heb ik van Falke, dus ook wel echt goede

La_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:50

Ik heb op dit moment schoenen van Woden. Deze hebben een heerlijk zacht voetbed met redelijk wat vering. Veder doen mijn moeilijke voeten het ook goed op Ecco, Panama Jack, Walkies en Aqa.

Ik ben het wel eens met Rien10, ga naar een schoenzaak waar ze weten wat ze doen. Zij hebben de kennis om te adviseren wat écht bij je past.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:51

Ik sta in een winkel ook 8 uur per dag en daarna nog lesgeven. Ik heb heel veel plezier van mijn sketchers archfit. Geen zere voeten meer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:58

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 16:04

La_Lune schreef:
Ik heb op dit moment schoenen van Woden. Deze hebben een heerlijk zacht voetbed met redelijk wat vering. Veder doen mijn moeilijke voeten het ook goed op Ecco, Panama Jack, Walkies en Aqa.

Ik ben het wel eens met Rien10, ga naar een schoenzaak waar ze weten wat ze doen. Zij hebben de kennis om te adviseren wat écht bij je past.

Ja daar heb ik die exsensibles van, die zijn ook echt wel fijn hoor. Maar misschien dat een schoenenwissel zoals hierboven getipt ook wel een hele goeie is.

Sketchers heb ik gehad, maar daar krijg ik ook hele zere voeten/benen in.

Mighty05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 16:07

Ik vind juist hardloopschoenen erg fijn als ik langer moet lopen, die hebben veel meer demping/vering.
Met lang stilstaan heb ik niet geprobeerd dus geen idee of het dan ook prettiger is