Waar nu nog een vakantie boeken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Waar nu nog een vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 22:51

Oke, ik voel me een enorme sul.

Wij gaan dus nooit op vakantie, in de bijna 15 jaar dat we samen zijn, zijn mijn partner en ik 1x op vakantie geweest en 2x een weekendje weg :=

Nu willen we dus eigenlijk graag met onze kinderen toch op vakantie deze zomer, en het liefst naar (zuid) Frankrijk met de auto.

Onze kinderen zijn 2 en 5, we willen een kindvriendelijke camping (stacaravan, huisje, glamping tent maakt allemaal niet uit).

Maar waar o waar begin ik?
Ik heb het hele internet al afgestruind, capfun, yellohvillage, corendon?
We willen het liefst 10 dagen, en dan natuurlijk midden in het hoogseizoen, want schoolgaand kind.

Ik weet dat we hier redelijk laat mee zijn, maar er zal toch nog wel iets te vinden zijn?
Hebben dus buiten het feit dat het kindvriendelijk moet zijn niet heel veel eisen, mijn enige echt grote eis is, dat er een peuter zwembad bijzit, dus een klein zwembadje met een klein glijbaantje etc.

Wie o wie duwt mij de goede richting in? :))

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 22:54

Mo_86

Re: Waar nu nog een vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 23:10

Op natuurhuisje.nl kun je mogelijk ook wel wat leuks vinden

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 23:43

Weet je zeker dat je zon takkeind wil rijden met 2 klein jong?

Normandië, Vogezen, stuk dichterbij en ook heel mooi.

Ik kijk meestal op Google Maps naar campings in de regio waar ik heen wil.

Wij zijn hier in de winter geweest, maar in de zomer is het dus een camping. Ze zijn Nederlands, heel aardig en hebben zelf ook jonge kinderen. Dit is in de Vogezen. Ongeveer 20 minuten van Gérardmer met mooie grote meren.

https://maps.app.goo.gl/X9T1eSZ95Wc86dS47

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 01:53

Prairy schreef:
Weet je zeker dat je zon takkeind wil rijden met 2 klein jong?

Normandië, Vogezen, stuk dichterbij en ook heel mooi.

Ik kijk meestal op Google Maps naar campings in de regio waar ik heen wil.

Wij zijn hier in de winter geweest, maar in de zomer is het dus een camping. Ze zijn Nederlands, heel aardig en hebben zelf ook jonge kinderen. Dit is in de Vogezen. Ongeveer 20 minuten van Gérardmer met mooie grote meren.

https://maps.app.goo.gl/X9T1eSZ95Wc86dS47

Dat hangt er maar van af hoe je kinderen zijn en of ze vaker langer in de auto zitten. Als wij naar Melbourne rijden zitten we 5-6 uur in de auto en de kinderen vinden het best. Ze hebben snacks en speelgoed.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 07:04

Allereerst, heel veel campings verhuren caravans oftewel mobil homes. En dat zijn dus echt niet allemaal de veel te dure Cap Funs. Kindvriendelijk zijn heel veel campings wel. Ik neem aan dat je geen animatieteam nodig hebt? Dat is in Frankrijk soms lastiger, want ja, Frans is wel de gesproken taal natuurlijk in dat land. (er zijn ook campings waar ze zelfs Nederlands spreken, maar dan betaal je zeker de hoofdprijs, als het al niet vol is).

Met zulke kleine kinderen heb je niets aan extreem veel luxe. Een mogelijkheid om te poedelen en mogelijk een speeltuin zijn genoeg. Vaak zijn kleine boerencampings heel leuk voor de kinderen.

Begin met een regio uit te zoeken waar je graag naartoe zou willen gaan. En kijk dan of er campings zitten. Die zitten in elke regio. En soms zelfs door Nederlanders gerund.

Een nadeel van iets willen huren is vaak wel dat het in de zomervakantie per week gehuurd moet worden, dus van zaterdag tot zaterdag of van zondag tot zondag. Hou hier wel rekening mee.

Waar begin je?
Nou, met campings is google je vriend als je een regio weet. Maps.google.nl en type dan iets in van camping Meer van Annecy bijvoorbeeld en er poppen er al diverse op.
Je kunt dit ook in Google direct doen, maar soms wil je een ligging weten. Dan kijk je of de camping een website heeft en wat er op te vinden is.

In Frankrijk wordt er nog vaak geen Engels of Duits gesproken, dus de kleinere campings kunnen wat lastiger communiceren zijn als je niet direct via de website kunt boeken.

Wil je een huisje en hoeft dat niet direct op een park te zijn, ga dan googlen op 'gite d'hote' of eventueel 'chambre d'hote'. Maar dan wordt het wel een stuk lastiger, want je komt op sites waar Franse particulieren hun huisjes verhuren. En ja, die spreken vaak alleen Frans. Maar zo heb ik echt al pareltjes gehuurd. Soms ook met zwembad overigens. En soms ook op een park.

In Gramat zit een park met huisjes recht tegenover de dierentuin, daar ben ik ook wel eens geweest. Het nadeel vonden wij, maar dat zal jullie voordeel zijn is dat het park autovrij is. Je moet vooraan op een centrale parkeerplaats parkeren. Dat was voor ons een drama met de zware duikspullen, maar het is natuurlijk wel kindvriendelijk. Er is ook een zwembad.

Ook op booking.com staan wel campings. En via airbnb kun je weer huisjes huren.

Er is echt nog wel wat te vinden hoor in de zomervakantie.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 07:10

Je kan ook naar en reisbureau gaan met je hulpvraag. Dan hoef je het iig niet allemaal zelf te doen.

Wij zijn vorig jaar, buiten het hoogseizoen, in center Parcs Les Landes de Gascogne geweest. Mooie huisjes, mooie natuur, mooi zwembad, veel speeltuinen en een kinderboerderij.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 07:41

Je kan ook even kijken op de website van ACSI Eurocampings.
https://www.eurocampings.nl/

Je kan daar een regio invoeren, een periode, de samenstelling van je reisgezelschap en dat je een accomodatie zoekt.

En dan volgt de uitdaging daar uit te zoeken wat je leuk vindt.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 07:46

Bedankt allemaal al voor de reacties!

Het is niet dat we niet zelf kunnen boeken hoor, we hebben al een hoop gezien op bijvoorbeeld yelohvilage.
Daarom vooral opzoek naar tips, waar boekt bokt, inderdaad capfun, yellohvillage, of direct.

We zijn echt bewust opzoek naar een (grote) camping met speeltuinen en echt specifiek kinder zwembad, dus geen rechttoe rechtaan vierkant diep bad. Natuurlijk logisch dat die er zijn, maar ik wil ook echt het peuter badje zodat de kinderen niet in een diep zwembad hoeven.

Prairy ja dat willen we ja, ik durf die twee jong van ons wel mee te nemen :P, zuid staat niet voor niets tussen haakjes natuurlijk.

We gaan er vanavond nog eens even goed voor zitten.

Edit:
Dankjwel Roodvos die nemen we mee vanavond!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 07:51

Wat heerlijk zeg. Frankrijk is fantastisch.
Vogezen is inderdaad ook prachtig.
Ik ben dol op de tarn lekker zwemmen in de rivier. Gebied Cevenne Anduze of St Jean du gard..

Wij hebben heel vaak gewoon een huisje gehuurd in het bos. De drukte van campings ligt ons niet zo. .
De kinderen vermaken zichzelf sowieso in de rivier. En drukte gezelligheid met grote zwemparadijzen kun je opzoeken.
Maar zoiets bedoel je?
https://www.campings.luxury/nl-nl/langu ... /l-3757720

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 08:40

Kleine topic kaap:

Hoe zoeken jullie het volgende: ivm met mijn twee jonge kinderen wil ik heel graag het buitenleven en het idee/gevoel van een camping. Maar als persoon wil ik absoluut geen tent/opblaas bed of met een wc-rol naar het toilet lopen. |( Ik wil luxe, met zwembaden, lekker eten, terrasjes met wijn en comfortabele stoelen.

Heeft iemand tips?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 08:51

Toen ik drie kleine kinderen had, ben ik via VakantieVeilingen vaak wat leuks tegengekomen. Dit was dan een bungalow op een vakantie park. Of zo’n mobile home. Oostappen geloof ik? Daar kom je nu niet meer zo goedkoop aan (toen had ik weleens een veiling gewonnen voor 1 euro, dus dan betaal je echt alleen je linnenpakket ed.)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 08:53

Kana schreef:
Kleine topic kaap:

Hoe zoeken jullie het volgende: ivm met mijn twee jonge kinderen wil ik heel graag het buitenleven en het idee/gevoel van een camping. Maar als persoon wil ik absoluut geen tent/opblaas bed of met een wc-rol naar het toilet lopen. |( Ik wil luxe, met zwembaden, lekker eten, terrasjes met wijn en comfortabele stoelen.

Heeft iemand tips?

Ik zou dan kijken naar Glamping tenten. Die zijn al opgezet, erg ruim en meestal met een gewoon bed.
Of iets van natuurhuisjes, maar daar heb je vaak niet perse het gevoel van op een camping zitten.

Overigens is er echt bijna nergens meer hoor waar je met een wc rol over de camping moet. Wel naar het sanitair natuurlijk lopen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 09:06

Kana schreef:
Kleine topic kaap:

Heeft iemand tips?

Glamping. Het gevoel van kamperen, maar wél in een luxe "tent" met echte bedden en soms zelfs eigen badkamer.

Zoek je nog voor dit jaar?

Anders is het echt aan te raden nu al te gaan zoeken voor volgend jaar en optijd te gaan boeken. De fijnste plekjes zitten als eerste vol natuurlijk.

Voor de TS, welke weken/ data zoek je?

Edit: ik zie op Eurocamps nog genoeg leuks voorbij komen! Wel meeste €1500+ voorbij een weekje.

Is het een idee om met eigen tent op vakantie te gaan? Waarschijnlijk goedkoper om nog eigen materiaal aan te schaffen dan in een accommodatie te gaan zitten.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 09:19

Met die leeftijd was onze dochter dol op Yelloh club campings. Aanrader is Les Tournels in Ramatuelle of Le Brasilia in Canet-en-Rousillon. :j

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 09:48

Kana schreef:
Kleine topic kaap:

Heeft iemand tips?

De parken van Yelloh Village zijn heel fijn (vind ik). Van campingplaats tot luxe huisjes. Zo heb je de luxe van thuis maar zit je wel midden op de camping.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 13:43

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 13:56

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 14:35

Flippertje schreef:
Wij gaan eind van de zomer naar de Dordogne: https://www.rcn.nl/nl/campings/frankrij ... e-la-pique
Heeft vanalles, ook een peuterbadje en nog wel wat beschikbaarheid in de zomervakantie weken.

Dit is wel al flink wat jaren geleden maar als kind vond ik dit toen der tijd ook een geweldige camping.
Mijn ouders gingen elk jaar naar een andere camping en dit is de enige waar we twee keer zijn geweest omdat het zo goed beviel.

Dit is wel al ruim 20 jaar terug

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 15:17

ryukapple schreef:
Flippertje schreef:
Wij gaan eind van de zomer naar de Dordogne: https://www.rcn.nl/nl/campings/frankrij ... e-la-pique
Heeft vanalles, ook een peuterbadje en nog wel wat beschikbaarheid in de zomervakantie weken.

Dit is wel al flink wat jaren geleden maar als kind vond ik dit toen der tijd ook een geweldige camping.
Mijn ouders gingen elk jaar naar een andere camping en dit is de enige waar we twee keer zijn geweest omdat het zo goed beviel.

Dit is wel al ruim 20 jaar terug

Wat leuk om te horen! Mijn kinderen zijn echt nog klein (0 en 3) dus een beetje over de top voor hun dit, maar gaan zich er vast ook prima vermaken.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 15:29

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 15:45

Flippertje schreef:

Hier komen wij net vandaan met 2 meisjes van 4 en 1, dikke aanrader!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 16:09

Ik heb niet alles gelezen maar wij gaan nu voor het 3 jaar met kleine kinderen naar een Sandaya camping ze hebben veel verschillende door heel Frankrijk heen. Bevalt ons elk jaar erg goed

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 16:10

Kana schreef:
Kleine topic kaap:

Heeft iemand tips?

Sandaya echt een aanrader. Net wat luxer dan yellohvillage

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 17:35

Ik weet niet of het helemaal je ding is en of je consessies wil doen op je eisen, maar dit is een hele leuke camping voor kinderen!

https://www.lafermeronnet.nl/

Beetje bevooroordeeld. Deze camping is opgestart door een klasgenoot van mij, van vroeger. :D