Kpn, Opzeggen contract.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyJamess

Kpn, Opzeggen contract.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 13:58

Zijn er bokker die ervaring hebben met het opzeggen van een contract bij kpn?

Mijn vriend en ik gaan samenwonen en wou gister zijn abbonement bij kpn opzeggen.
Nu kreeg hij gister aan de telefoon te horen dat dat niet mogelijk was omdat er op mijn adres waar hij dus heen verhuisd mogelijkheid tot glasvezel is. (Geen idee wat dat met het contract/abbonement te maken heeft ook)
Hij kreeg te horen dat hij nog minstens 6 maanden moet doorbetalen en dan pas zou kunnen opzeggen. Wat gewoon absurt is natuurlijk.
Hij heeft de voorwaarden opgezogd en terug gelezen maar daar worden we ook niet wijzer van (mochten er bokkers zijn die mee willen kijken ik kan het via pb sturen). En er staat niets in over 6 maanden door moeten betalen.
Ik vind het allemaal heel raar verhaal van kpn. Vandaag neemt mijn vriend nog contact op met juridisch loket, maar misschien zijn er bokkers die hier ervaring mee hebben?
Of in het zelfde schuitje hebben gezeten?

L_iek

Re: Kpn, Opzeggen contract.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 13:59

Wat voor abonnement heeft je vriend? Heeft hij het voor een bepaalde tijd afgesloten en wat zeggen de voorwaarden precies?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:00

Heeft hij wel aangegeven dat hij inwonend wordt, dus dat er al een abonnement is op jouw adres, omdat jij er al woont?
Dat is anders dan een gewone verhuizing.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:14

Dit topic herinnerde me eraan dat ik ook nog op moet zeggen :D
Zojuist gedaan en bij mij werd er niks gezegd hierover. Ik heb op mijn nieuwe adres ook glasvezel en kies gewoon voor een andere provider. Kan het zijn dat het contract nog niet afgelopen is?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:28

Waarschijnlijk heeft hij dan nog een 1 of 2 jarig contract welke nog 6 maanden doorloopt. Ook al ga je samen wonen en zit je dan met een dubbel abonnement, het breekt het contract niet.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:30

Het helpt ook vaak om gewoon nog een keer te bellen en een andere medewerker aan de telefoon te krijgen

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:31

Ik heb eerder zoiets met Ziggo gehad en de enige reden om een lopend contract te kunnen opzeggen was dat ze bij mij nieuwe adres geen glasvezel konden aanbieden.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:39

Ja, maar dan niet zo zeer met opzeggen.
Wèl met beloftes niet nakomen.

Na heel veel gezeur en alleen maar tegenwerking, hebben ze na maanden zeuren om opzegging, toch maar de boel beëindigd.

Ging toen om een "los" contract.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:42

Ik denk dat je een lopend contract hebt. Dat kan je niet zomaar ontbinden.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:45

Ik heb in januari een nieuw contract afgesloten terwijl ik wist dat er een kans bestond dat ik ging verhuizen. Ik heb eerst gecheckt of mijn huidige abbo ook geldig was voor de stad waar ik heen ga verhuizen. Ik heb een 1 jarig contract en mag dat ook niet tussentijds opzeggen.

Dus ik ga mee met wat anderen hier zeggen: wat voor contract heeft je vriend en wanneer loopt die af? Als ie al minstens 1 jaar een contract heeft en alleen een jaarcontract heeft afgesloten wat is verlengd mag hij wel tussendoor opzeggen. Checken dus wat voor contract hij heeft

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:45

Amber_anne schreef:
Het helpt ook vaak om gewoon nog een keer te bellen en een andere medewerker aan de telefoon te krijgen

Nou dit..

Mijn vriend en ik hadden hetzelfde, beide bij KPN. Ik had nog een jaar te gaan met mijn abo en zijn abo was wel opzegbaar. De ene medewerker zei dat ik niet kon opzeggen en er ook geen andere mogelijkheid was tot verhuizen. Nog een keer gebeld en toen kon mijn abo gewoon naar zijn adres worden verhuisd, die van hem moest hij dan wel zélf opzeggen.. Toen heb ik nog een keer gebeld en kon ik ook gewoon zijn abonnement opzeggen..

Kost ff tijd, maar uiteindelijk lukte het :+

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:47

Waarschijnlijk heeft hij dan een aanbieding gehad bij het afsluiten waarbij een minimale contractduur geldt. Zoek zijn contract even op en check de voorwaarden.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 15:11

Wij hebben net ons KPN abonnement opgezegd. Maar dat heeft ziggo voor ons gedaan. Ging heel soepel (tot nu toe, werkelijke oversluiting is volgende week :+ )
Had verwacht dat KPN wel zou bellen om te smeken te blijven enz, maar niks :D

We stappen over, omdat we laatste maanden heel veel internet storingen hebben en het tv kastje niet werkt op wifi en de KPN tv app mega slecht werkt :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:07

Als je een contract afsluit van 1 of 2 jaar kan je dat vaak niet tussentijds opzeggen en moet je inderdaad gewoon nog de overgebleven maanden betalen als je het toch echt eerder wil. Volgens mij staat dat echt bij elke provider in de voorwaarden. Als jou eigen internet abonnement wel al langer loopt dan de vaste looptijd kan je dat wellicht opzeggen en het abonnement van je vriend verhuizen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:21

Opzeggen bij de kpn ging bij ons heel erg makkelijk.

Is er niet gewoon sprake van een contract met vastgestelde tijd? Dan kan je inderdaad tot aan het eind van die looptijd niet opzeggen. Daarna wel per maand.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:32

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 19:22

Oke ik ben dus alweer een stuk wijzer.
Het gaat inderdaad om een contract van 2 jaar die hij in 2024 heeft verlengd en daarom niet kan opzeggen.
Maar zoals de telefoniste van kpn bracht klonk het alsof het niet kon omdat er bij mij glasvezel zou zijn. Dus waarschijnlijk een stukje miscommunicatie van beide kanten.

Aangezien het sommigen wel gelukt is op te zeggen heb ik hem die tip gegeven gewoon nog eens te proberen. Misschien dan meer geluk :o

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 19:26

Kan jij jouw contract niet opzeggen en die van hem naar het nieuwe adres over laten zetten?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 19:42

AmyJamess schreef:
Het gaat inderdaad om een contract van 2 jaar die hij in 2024 heeft verlengd en daarom niet kan opzeggen.
Maar zoals de telefoniste van kpn bracht klonk het alsof het niet kon omdat er bij mij glasvezel zou zijn. Dus waarschijnlijk een stukje miscommunicatie van beide kanten.

Aangezien het sommigen wel gelukt is op te zeggen heb ik hem die tip gegeven gewoon nog eens te proberen. Misschien dan meer geluk :o

Waarschijnlijk had hij het wel op kunnen zeggen als er bij jou geen glasvezel was.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 19:55

Klinkt waarschijnlijk, want dan kunnen ze zelf hun contract niet nakomen. Indien ze wel kunnen leveren dan kunnen zij hun deel nakomen en moet jij het ook.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 19:58

Maar dat is toch raar, want ik heb geen glasvezel aansluiting in huis.
Dan zou ik eerst glasvezel aan moeten laten leggen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 20:21

AmyJamess schreef:

Klopt. Contracten met een vaste looptijd kun je vaak alleen tussendoor opzette als je verhuist naar een adres waar geen glasvezel beschikbaar is; dan kun je namelijk geen gebruik meer maken van het abonnement. Maar als het wel beschikbaar is dan zou je het theoretisch dus over kunnen laten zetten naar je nieuwe adres, en hoef je niet op te zeggen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 22:42

Om coulance vragen is inderdaad een goede tip. Wij hadden dat ook na toen bij de verhuizing op het nieuwe adres bleek dat KPN inderdaad kon leveren, maar max 11Mbit/sec. Was volgens het contract geen reden tot opzeggen maar toen we schriftelijk om coulance vroegen (op advies van de helpdesk medewerker) was het binnen enkele dagen geregeld.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 22:44

AmyJamess schreef:

Heeft KPN bij jou in de wijk/buurt/straat helemaal geen glasvezel?
Of ligt er wel glasvezel maar is jouw adres niet aangesloten?
Want als KPN daar wel een glasvezel netwerk heeft liggen dan kunnen ze wel leveren. Maar jij kiest ervoor geen aansluiting te willen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 08:35

Roodvos schreef:
AmyJamess schreef:

Heeft KPN bij jou in de wijk/buurt/straat helemaal geen glasvezel?
Of ligt er wel glasvezel maar is jouw adres niet aangesloten?
Want als KPN daar wel een glasvezel netwerk heeft liggen dan kunnen ze wel leveren. Maar jij kiest ervoor geen aansluiting te willen.

Dat is het risico van een langdurig abonnement nemen. Het is niet voor niets goedkoper of met een cadeau.