computer laadt alle foto's van telefoon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

computer laadt alle foto's van telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 10:09

Whaaa.
Ik dacht dus net mijn computer en telefoon te schakelen zodat per wifi de laatste foto's van mijn telefoon op mijn computer ook kwamen. Maar nu laadde hij dus alle foto's van mijn telefoon op de datum van vandaag. Dus niet alleen van 2025 . Toen ik het doorhad heb ik de bluetooth eraf gehaald, want hij bleef maar door gaan. Niet te stoppen.
Dus nu zit ik met een paar honderd foto's ook van andere jaren allemaal op de datum van vandaag.
En nu ? Iemand een idee ?

Hevonen

Re: computer laadt alle foto's van telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:16

Ik begrijp niet wat je schrijft. Je wilt per wifi oversturen, maar haalt Bluetooth eraf, en verder, als je de foto's in de Google cloud hebt, kun je ze daar gewoon in Google foto's op je pc zien, op datum

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 10:29

Haha, ik ben niet zo'n computer allesweter. Sorry als ik het verkeerd opschreef. Maar op computer staan dus nu foto's van 2 jaar ofzo allemaal op de datum van vandaag en dus ook heel veel dubbel.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:01

Om hier wat zinnigs over te kunnen zeggen is het wel handig om te weten wat voor type telefoon je hebt. Gezien Apple (iOs) nogal verschilt van andere telefoons (met vaak Android).
En wat je uiteindelijk wil.

Is je vraag: Ik heb nu alle foto’s, maar ik wil niet alles. Hoe kan ik het beste een selectie overzetten van je telefoon naar je computer?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:05

Nee, de vraag is: hoe kom ik erachter wanneer een foto gemaakt is, als de datum niet meer klopt.

TS: de datum die je nu ziet is mogelijk de datum 'laatst gewijzigd'. Bij de eigenschappen van een foto staat ook de datum: 'gemaakt op'. Dat is een andere 'tag' en je zou de tag 'gemaakt op' aan alle foto's moeten kunnen hangen (in 1 keer) door die andere tag in je windows viewer te zetten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 10:05

Ik heb een samsung telefoon.
De vraag is nu hoe krijg ik de foto''s op de juiste datum ?
En moet ik nu dus alle dubbele foto's handmatig gaan verwijderen ?
Ze zijn opgeslagen in one drive onder de naam camera roll. Misschien zegt dat jullie wat ?

Of misschien alles van gisteren verwijderen en dan opnieuw proberen... Maar ik ben zo bang dat als ik de foto's verwijder ik ze van alle apparaten kwijt ben, dus ook van mijn telefoon.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 10:19

Heb je de foto's gedownload naar je pc, of heb je Google foto's geopend, of heb je een takeout gedaan?

Sowieso staan de gegevens van de foto's in een apart bestand bij elke foto, daarin staat ook de aanmaakdatum.

Als je de foto's in je 'mappensysteem' op je pc hebt, kun je kiezen waarop je ze wilt sorteren. Een optie is 'aanmaakdatum', een andere is 'laatst gewijzigd'.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 10:29

Ik had aangeklikt op "toegang tot uw foto's op uw telefoon"" op mijn computer. Daarna via een QRcode de one drive app gedownload die verbinding gemaakt.

De map die nu sinds gisteren is toegevoegd heet dus camera roll en bevat iets van 600 foto's en 50 filmpjes. Als ik die nu helemaal verwijder, ben ik dan ook die foto''s kwijt op mijn telefoon ?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 10:34

Heb je een computer of telefoon (reparatie) zaak in de buurt? Mijn ervaring is dat je daar vaak terecht kan voor zulke vragen en ze je graag helpen en uitleg geven. Dat is makkelijker dan via een forum

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 10:37

OKay, dat kan. Maar heb je al eens in Google foto's gekeken? (https://photos.google.com)
Daar staan al jouw foto's gesorteerd op datum. Je hebt ze dan meteen op je pc, en kunt ze altijd bekijken (en zelfs enigszins bewerken). Je kunt ze ook in albums sorteren. Om ze op je harde schijf te krijgen kun je ze daar ook downloaden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 10:00

Amber_anne schreef:
Heb je een computer of telefoon (reparatie) zaak in de buurt? Mijn ervaring is dat je daar vaak terecht kan voor zulke vragen en ze je graag helpen en uitleg geven. Dat is makkelijker dan via een forum

Misschien dat maar eens doen ja. Bedankt voor de tip.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 10:07

Hevonen schreef:
OKay, dat kan. Maar heb je al eens in Google foto's gekeken? (https://photos.google.com)
Daar staan al jouw foto's gesorteerd op datum. Je hebt ze dan meteen op je pc, en kunt ze altijd bekijken (en zelfs enigszins bewerken). Je kunt ze ook in albums sorteren. Om ze op je harde schijf te krijgen kun je ze daar ook downloaden.

haha, nog ingewikkelder nu. Maar ik wil het wel graag snappen !
Dus behalve in one drive kan google zelf ook foto's opslaan ? Als ik in die map kijk staan er nu 8 foto's ( uit 2016). Heb jij,Hevonen, alleen je foto's in die foto map van google staan dan ? En geen one drive ?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 11:15

Alleen in Google, en sommige foto's download ik als ik er wat mee wil, dan staan ze op mijn harde schijf. Je kunt ook alle foto's (en andere 'telefoondingen', zoals appjes etc) via een takeout downloaden (dan staan ze ook op je harde schijf).

Ik denk dat googledrive misschien nog even bezig is met het updaten van jouw foto's... kijk later nog maar eens.

Ik gebruik geen onedrive voor mijn androidtelefoonfoto's.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 12:26

Staan ze niet gewoon allemaal onder de datum dat je ze geüpload hebt naar OneDrive . Als ik nu fotos overzet staan ze ook op de datum van vandaag omdat dit de datum is van laatste aanpassing. Maar de metadata van die foto veranderd er niet van .

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 10:10

alice0cullen schreef:
Staan ze niet gewoon allemaal onder de datum dat je ze geüpload hebt naar OneDrive . Als ik nu fotos overzet staan ze ook op de datum van vandaag omdat dit de datum is van laatste aanpassing. Maar de metadata van die foto veranderd er niet van .

Ja, ze staan nu allemaal op de dag dat ik ze op mijn computer heb gezet. Als ik dan op de foto zelf klik zie ik dat hij uit een heel ander jaar is bv. Maar dat is totaal niet handig natuurlijk. De rest van de foto's staan gewoon op datum met een tijdijn in onedrive.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 11:06

Foto's in onedrive staan niet op je computer, die staan in de onedrive-cloud. Dat even als eerste.

Nog een keer: je kunt je windows-viewer laten sorteren op aanmaakdatum ipv 'laatst gewijzigd'. Dan komen ze gewoon op de datum van maken in je viewer.

En waarom schuif je de handel uberhaupt in een cloud ipv gewoon rechtstreeks naar de echte eigen harde schijf van je computer? Ik snap echt dat gedoe met google en onedrive en weetikveel wat voor clouds er allemaal zijn niet. Hou het in eigen hand :))

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-25 10:06

Ibbel schreef:
Foto's in onedrive staan niet op je computer, die staan in de onedrive-cloud. Dat even als eerste.

Nog een keer: je kunt je windows-viewer laten sorteren op aanmaakdatum ipv 'laatst gewijzigd'. Dan komen ze gewoon op de datum van maken in je viewer.

En waarom schuif je de handel uberhaupt in een cloud ipv gewoon rechtstreeks naar de echte eigen harde schijf van je computer? Ik snap echt dat gedoe met google en onedrive en weetikveel wat voor clouds er allemaal zijn niet. Hou het in eigen hand :))

Nou, Het waarom is simpel, ik snap er gewoon niet genoeg van om het allemaal gelijk en precies goed te kunnen doen. Oeps ....
En eigenlijk ook omdat ik had begrepen dat ze in een cloud veel veiliger staan tov je harde schijf.

En ik heb gesorteerd op aanmaakdatum. Dan komen de foto's idd in andere volgorde. Maar nog steeds niet zo netjes per datum in een kopje op de tijdlijn. Zoals de vorige foto's allemaal wel.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:36

Ibbel schreef:

Bestanden in een cloud opslaan is erg handig als backup. Als je harde schijf crasht, dan ben je alles kwijt. Of als je een laptop hebt en die wordt gestolen oid, etc. Zelfde geldt natuurlijk voor foto's die alleen op je telefoon staan en niet in de cloud, telefoon kwijt is ook foto's kwijt.

Je kunt natuurlijk ook nog op een externe hard drive opslaan, maar dan moet je wel consequent zijn met het maken van backups (en die externe harde schijf kan het ook begeven of kwijtraken of whatever).

Het voordeel van OneDrive is dat het synchroniseren (meestal :Y) ) automatisch gaat.