Motor rijders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Motor rijders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 20:59

Goede avond.
Ik vroeg me af zijn hier nog mensen die 163 cm zijn en een Ducati monster hebben

Ik wil heel graag een Ducati monster maar weet niet of dat past met mijn lengte. (163cm) Wil liefst Zonder hakje rijden, maar wel met plate voeten bij bijv stoplicht staan. Nu heb ik nog les. Maar motor is net iets te hoog komt met tenen aan de grond. ( Ze hebben een lagere maar daar zit de koppeling weer te breed voor mijn kleine handen haha.

blackstar

Re: Motor rijders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:02

Enige wat ik je kan adviseren is. Ga naar een motorzaag en ga passen.

Ik ben ook 1.63 en veel motoren zijn te hoog voor mij.
Ik heb nu een Suzuki SV 650. Die is laag, klein en niet zwaar.

daantjuhhh

Maar de ene persoon van 163 heeft langere benen dan de ander.

Ik ben 169.
Een vriendin van mij is 183, maar mijn benen zijn langer.

karuna
Drukke kabouter

Ik ben iets kleiner maar ik pas alleen op een benelli tnt 125 of een honda monkey. Al het andere is te hoog en kan niet voldoende verlaagt worden. Mijn benelli is ook iets verlaagt nog andere handvaten ander stuur. Mocht er een goed zitten kun je altijd de handvaten veranderen. Ik heb hele smalle gekregen die zeker 4 cm dichter bij het stuur zitten dan de orginele handvaten. En dan nog zul je moeten rijden of het ook werkelijk goed rijdt

Kennis van me heeft een monster maar die is helemaal aangepast aan zijn gebrek aan lengte 135 cm als hij op zijn tenen staat. :+ Zadel, handvaten vering alles is aangepast
Laatst bijgewerkt door karuna op 19-05-25 21:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:04

Inderdaad gewoon passen, ik heb 15 jaar motorrijles gegeven en dat is echt de enige tip die ik je kan geven.
Er bestaan ook setjes waarmee een motor verlaagd kan worden dus misschien is dat nog een optie?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 21:04

daantjuhhh schreef:
Maar de ene persoon van 163 heeft langere benen dan de ander.

Ik ben 169.
Een vriendin van mij is 183, maar mijn benen zijn langer.

Ja das waar. Niet eens aan gedacht toen ik het hier neer zetten,

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:05

Het is een kwestie van proberen.
Maar je kan een motor ook laten verlagen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 21:05

Polly schreef:
Inderdaad gewoon passen, ik heb 15 jaar motorrijles gegeven en dat is echt de enige tip die ik je kan geven.
Er bestaan ook setjes waarmee een motor verlaagd kan worden dus misschien is dat nog een optie?

Ja volgens een goeie vriend van mij kan een duc monster verlaagt worden maar geen idee hoe ver.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:06

Genoeg tot een klein mens met korte benen en korte armen. Daarvoor is ook het zadel aangepast en de handvaten en voetrem en koppeling. Het kan maar wel een beste operatie die niet iedere motorzaak kan doen

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 21:07

Brainless schreef:
Het is een kwestie van proberen.
Maar je kan een motor ook laten verlagen.

Ja klopt. Maar dacht Miss zijn hier " kleine" mensen met een duc monster vandaar hier het bericht. Aangezien ik niet weet hoe ver hij verlaagt kan enzovoort. En heb nu een duc monster in mijn hoofd haha. En het jammer zou vinden dat het niet kan.

Eerst nog een laatste examen. Daarna rond kijken( ben ik nu al wel mee bezig.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:13

Ik heb de monster ‘gepast’ in Italië maar hij zou voor mij verlaagd moeten worden. Ik ben 1,58. Wel een droomfiets :+:

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 21:19

Unwritten schreef:
Ik heb de monster ‘gepast’ in Italië maar hij zou voor mij verlaagd moeten worden. Ik ben 1,58. Wel een droomfiets :+:

Ja ik ga zo wie zo passen. En idd. Vind de monster een onwijs gave fiets( aangestoken door de buren ahhah) dus duimen dat ik en slaag en monster kan nemen. En zo niet. Tja opzoek naar een andere en monster uit mijn hoofd zetten

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:04

doezel2 schreef:
Unwritten schreef:

Ja ik ga zo wie zo passen. En idd. Vind de monster een onwijs gave fiets( aangestoken door de buren ahhah) dus duimen dat ik en slaag en monster kan nemen. En zo niet. Tja opzoek naar een andere en monster uit mijn hoofd zetten

Kan je niet vragen aan de buren of je even mag uitproberen of je past op de motor?

Edit; stukje tekst vergeten

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 08:17

[/quote]

Kan je niet vragen aan de buren of je even mag uitproberen of je past op de motor?

Edit; stukje tekst vergeten[/quote]

Heb daar al een x op gezeten maar voor mij is die nog te hoog ze is groter dan mij

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:22

Ah ok! En een motorzaak in de buurt heeft er geen staan?
Je zou eventueel ook nog eens een oproep op Facebook in een motorgroep kunnen plaatsen wie weet is er iemand in de buurt met een verlaagde.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 10:14

Even wat anders. Een Ducati is een gave motor, maar niet zo heel vergevingsgezind en ik vraag mij af of dat wel zo veilig is voor een beginnend motorrijder.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:12

Ik vond hem goed te doen, maar ik ben 1.78. Een vriend van mij is 1.65 en die verzoop op die motor en kwam met zijn voeten amper bij de grond. Als ik achterop zat dan moest ik mijn voeten aan de grond zetten. Hij heeft het een paar keer geprobeerd maar toch niet voor aanschaf gekozen.
Ik zou kijken of je ergens zo'n motor kunt uittesten. De ene 1.65 is de andere natuurlijk niet.
Verder sluit ik me bij Albert aan.

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:48

doezel2 schreef:
Polly schreef:

Ja volgens een goeie vriend van mij kan een duc monster verlaagt worden maar geen idee hoe ver.

Mijn monster was verlaagd maar alsnog kon ik alleen met mn tenen de grond raken :P (ben 1.61)
Ik zou echt gaan passen.. en als het kan, ook op een verlaagde versie ;)

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:49

De Monster 696 is vrij klein.
Ik ben 1.80m en voor mij was het een minibike waar ik met de knieën in de nek op zat haha.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 16:01

Hier iemand die al haar hele leven motorrijdt en op heel veel verschillende fietsen. Als het lastig is om bij de grond te komen (en dat snap ik heel goed) kun je bezien of je je zadel kunt laten verbouwen. Het is net als met paardrijzadels: als ze te breed zijn is het lastig om je hakken goed uit te drukken en een stil been te hebben. Zo is het ook met motorzadels (en nee, je hoeft je hakken niet uit te drukken) maar als het te breed is, kan het zijn dat je een paar centimeter verliest in de lengte van je been.
Er zijn in Nederland wel een aantal bedrijven die motorzadels goed kunnen verbouwen (zowel versmallen als verlagen). Ik heb een tijdje een Yamaha FJR gereden en man, man wat was dat een fijne machine. Maar behoorlijk zwaar om te handelen omdat het zwaartepunt hoog zit. Nadat mijn zadel was aangepast, zowel versmald als verlaagd, werd het veel beter.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 16:31

blackstar schreef:
Enige wat ik je kan adviseren is. Ga naar een motorzaag

Dat is misschien wat te rigoureus ...

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 17:47

Albert schreef:
Even wat anders. Een Ducati is een gave motor, maar niet zo heel vergevingsgezind en ik vraag mij af of dat wel zo veilig is voor een beginnend motorrijder.

Nou ja. Je hebt zelf je gashendel in de hand . Buurvrouw van mij heeft ok een duc als beginnend motor

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 17:48

Lieser schreef:
blackstar schreef:
Enige wat ik je kan adviseren is. Ga naar een motorzaag

Dat is misschien wat te rigoureus ...

Ejm.haha nee liever geen motorzaag.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 17:51

doezel2 schreef:
Albert schreef:

Nou ja. Je hebt zelf je gashendel in de hand . Buurvrouw van mij heeft ok een duc als beginnend motor

Maar de ene reageert daar wel wat anders op dan de andere :+. Het is niet gezegd dat het niet kan, maar je eerste motor bepaald wel voor een groot deel of je het motorrijden voor de rest van je leven leuk gaat vinden of niet. En een motor die elke keer (bijna) een loopje met je neemt, vindt niet iedereen per definitie leuk. Dus behalve het uiterlijk en of het past, neem vooral ook even mee hoe je het rijgedrag vindt voordat je hem koopt.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 17:54

blackstar schreef:
Enige wat ik je kan adviseren is. Ga naar een motorzaag en ga passen.

Ik ben ook 1.63 en veel motoren zijn te hoog voor mij.
Ik heb nu een Suzuki SV 650. Die is laag, klein en niet zwaar.

kleiner maken kan anders, toch!!

sorry, grapje *D