Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Er is altijd een spoedlijn van de verzekering, die zou ik bellen.
Mijn ervaring is wel dat de verzekering maar beperkt vergoed. Succes.
Goof schreef:Gek, er moet toch een spoednummer zijn? Als jij op de snelweg aangereden zou zijn, wil je toch ook meteen bellen en weggesleept worden?
Brainless schreef:prompter schreef:Als je auto all risk of beperkt casco verzekerd is heb je meestal recht op een leenauto, bij alleen wa vrees ik niet maar kan per verzekeraar verschillen.
Dat is dan niet via je eigen verzekering, maar via de verzekering van de tegenpartij.
Sassy4barrel schreef:Goof schreef:Gek, er moet toch een spoednummer zijn? Als jij op de snelweg aangereden zou zijn, wil je toch ook meteen bellen en weggesleept worden?
Regelt de anwb dat niet ? Die heb ik nu ook gebeld .ivm de rare geluiden die de motor maakte na aanrijding. Ik kon nog tot huis rijden anders had ik van hen een leenauto gekregen maar das ook maar voor één dag of 2 dacht ik
Sassy4barrel schreef:Goof schreef:Gek, er moet toch een spoednummer zijn? Als jij op de snelweg aangereden zou zijn, wil je toch ook meteen bellen en weggesleept worden?
Regelt de anwb dat niet ? Die heb ik nu ook gebeld .ivm de rare geluiden die de motor maakte na aanrijding. Ik kon nog tot huis rijden anders had ik van hen een leenauto gekregen maar das ook maar voor één dag of 2 dacht ik
Hier heb je toch je verzekering voor??
Hoe ben je trouwens verzekerd?
Ik ben ook wel eens weggetakeld door de anwb na een aanrijding, maar de rest regelt de verzekering. Je moet daar echt goed achteraan.
Petpa schreef:Terwijl uw auto gerepareerd wordt kunt u een auto huren. Is uw auto ‘total loss’ verklaard? Dan huurt u een auto tijdens het uitzoeken en aanschaffen van een nieuwe auto. Hiervoor geldt een maximum van ongeveer 14 dagen. U kunt tot 80% van het huurbedrag terugkrijgen als uw tegenpartij de aansprakelijkheid erkent. De kosten voor brandstof zijn voor eigen rekening. Maakt u tijdelijk gebruik van openbaar vervoer in plaats van een huurauto? Vaak kunt u die kosten ook claimen.
Bron: https://www.arag.nl/letsel/verkeersonge ... 20rekening.