Leen auto via verzekering tegenpartij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

Leen auto via verzekering tegenpartij ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 20:28

Er is iemand tegen mijn (stilstaande) auto gereden
Flinke schade ..
nu moet mijn auto morgen ochtend naar een auto schade bedrijf maar die hebben geen leen auto beschikbaar en gaven al aan dat het best een tijdje kon duren en de kans groot is dat de auto Total los word verklaard..
Nu hoorde ik van t autoschade bedrijf dat het wellicht mogelijk is om een auto te krijgen via de verzekering en dat de tegenpartij dit dan vergoed .. klopt dat ?
Ik heb m’n auto nodig ivm werk en paarden en kan niet 123 een andere auto kopen voor dit is afgehandeld en zolang huren is duur ; bovendien zou het raar zijn als ik kosten moet maken terwijl het hele ongeluk duidelijk niet door mij kwam

Ik zit best even met m’n handen in het haar want ik kan niet zonder auto
Wie weet hoe dit werkt ?
( ik kan nu niemand bereiken van verzekering om dit te vragen )

Yummy

Re: Leen auto via verzekering tegenpartij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:30

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:30

Er is altijd een spoedlijn van de verzekering, die zou ik bellen.
Mijn ervaring is wel dat de verzekering maar beperkt vergoed. Succes.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 20:39

Goof schreef:
Er is altijd een spoedlijn van de verzekering, die zou ik bellen.
Mijn ervaring is wel dat de verzekering maar beperkt vergoed. Succes.

Ik heb morgen maar vrij genomen maar toch is het lastig.
Ik heb volop gegoogled maar kan wel telnr vinden van hun zorgverzekering enzo maar geen telnr van de auto verzekering
Heb wel de melding online gemaakt en probeer het morgen wel weer

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 20:39

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:40

Gek, er moet toch een spoednummer zijn? Als jij op de snelweg aangereden zou zijn, wil je toch ook meteen bellen en weggesleept worden?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:42

Als je auto all risk of beperkt casco verzekerd is heb je meestal recht op een leenauto, bij alleen wa vrees ik niet maar kan per verzekeraar verschillen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:49

prompter schreef:
Als je auto all risk of beperkt casco verzekerd is heb je meestal recht op een leenauto, bij alleen wa vrees ik niet maar kan per verzekeraar verschillen.

Dat is dan niet via je eigen verzekering, maar via de verzekering van de tegenpartij.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 20:51

Goof schreef:
Gek, er moet toch een spoednummer zijn? Als jij op de snelweg aangereden zou zijn, wil je toch ook meteen bellen en weggesleept worden?

Regelt de anwb dat niet ? Die heb ik nu ook gebeld .ivm de rare geluiden die de motor maakte na aanrijding. Ik kon nog tot huis rijden anders had ik van hen een leenauto gekregen maar das ook maar voor één dag of 2 dacht ik

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 20:53

Brainless schreef:
prompter schreef:

Dat is dan niet via je eigen verzekering, maar via de verzekering van de tegenpartij.

Ja dat zei schadebedrijf ; tegenpartij vergoed dit dan .. eigen verzekering niet want heb maar een WACasco verzekering ; oude auto maar was buiten m’n schuld dus dat verhalen ze dan toch op tegenpartij lijkt mij

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:58

Ja, maar je moet morgen even de verzekering van de tegenpartij bellen.. je krijgt vaak niet alles vergoed en ook niet voor een langere tijd.
En ook pas als de verzekering van de tegenpartij de aansprakelijkheid heeft geaccepteerd.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:00

Ja ze zullen het op de tegenpartij verhalen.

Maar je kan je eigen verzekering wel bellen voor advies.

Mijn vader heeft een keer een leen auto gehad via de tegenpartij maar was maar voor Max 2 dagen ofzo. Ik weet het niet meer exact, maar weet nog wel dat hij er niet veel aan had.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:04

Sassy4barrel schreef:
Goof schreef:

Regelt de anwb dat niet ? Die heb ik nu ook gebeld .ivm de rare geluiden die de motor maakte na aanrijding. Ik kon nog tot huis rijden anders had ik van hen een leenauto gekregen maar das ook maar voor één dag of 2 dacht ik

Hier heb je toch je verzekering voor??
Hoe ben je trouwens verzekerd?

Ik ben ook wel eens weggetakeld door de anwb na een aanrijding, maar de rest regelt de verzekering. Je moet daar echt goed achteraan.
Laatst bijgewerkt door Goof op 19-05-25 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:05

Terwijl uw auto gerepareerd wordt kunt u een auto huren. Is uw auto ‘total loss’ verklaard? Dan huurt u een auto tijdens het uitzoeken en aanschaffen van een nieuwe auto. Hiervoor geldt een maximum van ongeveer 14 dagen. U kunt tot 80% van het huurbedrag terugkrijgen als uw tegenpartij de aansprakelijkheid erkent. De kosten voor brandstof zijn voor eigen rekening. Maakt u tijdelijk gebruik van openbaar vervoer in plaats van een huurauto? Vaak kunt u die kosten ook claimen.

Bron: https://www.arag.nl/letsel/verkeersonge ... 20rekening.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 21:15

Sassy4barrel schreef:
Goof schreef:

Hier heb je toch je verzekering voor??
Hoe ben je trouwens verzekerd?

Ik ben ook wel eens weggetakeld door de anwb na een aanrijding, maar de rest regelt de verzekering. Je moet daar echt goed achteraan.

Wa Casco ( oude auto maar reed nog prima)
Ik heb inmiddels het spoed nr gevonden en ga ze nu bellen , heb al wel online de schade gemeld

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 21:16

Petpa schreef:
Terwijl uw auto gerepareerd wordt kunt u een auto huren. Is uw auto ‘total loss’ verklaard? Dan huurt u een auto tijdens het uitzoeken en aanschaffen van een nieuwe auto. Hiervoor geldt een maximum van ongeveer 14 dagen. U kunt tot 80% van het huurbedrag terugkrijgen als uw tegenpartij de aansprakelijkheid erkent. De kosten voor brandstof zijn voor eigen rekening. Maakt u tijdelijk gebruik van openbaar vervoer in plaats van een huurauto? Vaak kunt u die kosten ook claimen.

Bron: https://www.arag.nl/letsel/verkeersonge ... 20rekening.

Dit zocht ik
Bedankt

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:42

Ik heb exact dezelfde situatie gehad een paar maanden terug. Ik kreeg direct een auto via de verzekering omdat m'n auto afgesleept moest worden, ben met de takelwagen meegereden en heb daar vervangend vervoer meegekregen. Later gaf het schadeherstelbedrijf aan dat ze geen vervangende auto hadden staan, dus heb toen met de verzekering gebeld en ze hebben m'n huurauto toen in totaal twee weken verlengd, tot het schadeherstelbedrijf een auto had. Dat was in mijn geval met een allrisk verzekering

Hou er rekening mee dat als je auto total loss is, je maar een beperkt aantal dagen recht hebt op een leenauto

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 21:46

Bedankt
Het is meer omdat de man van schade bedrijf zei dat dit vaak even kan duren voor het geregeld is. Dus die weken tot de expert komt en tot de auto Total loss is verklaard heb ik dan geen vervoer..
ik wil nu ook niet overhaast een auto kopen maar even afwachten wat de uitkomst is want als die nog wel gemaakt zou kunnen worden heb ik liever m’n auto terug

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:02

Bij mij kwamen ze er later mee dat 'ie mogelijk total loss was, een paar weken nadat de auto er stond. Toen had ik inmiddels al vervangend vervoer van het schadeherstelbedrijf. Wat ik van m'n verzekeraar begreep is dat het schadeherstelbedrijf daar verantwoordelijk voor is als de auto daar staat. Toen het schadeherstelbedrijf aangaf geen auto beschikbaar te hebben, heeft m'n verzekering zoals ik al aangaf tijdelijk voor een huurauto gezorgd en daarnaast hebben ze toen het hoofdkantoor van het schadeherstelbedrijf aangeschreven met het verzoek om voor een auto te zorgen. Dat is uiteindelijk ook gelukt, heb de huurauto toen daar kunnen omwisselen. Ik vermoed dat m'n verzekering de kosten voor de auto op de tegenpartij verhaald heeft, maar dat weet ik niet zeker. Heeft mij niets gekost in ieder geval.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 22:51

Nog wat wijzer geworden vandaag?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 23:13

Exitium schreef:
Nog wat wijzer geworden vandaag?

Nee .. ik zat voor iets anders de hele ochtend aan de telefoon .. toen ik rond 13 uur belde kreeg ik een heel keuze menu van 5 min en daarna een bandje dat ze maar tot 12 uur bereikbaar zijn ..
Dus morgen ochtend maar vroeg bellen