Of een ander helaas peperduur tuinhuisje plaatsen nadat dit gesloopt is. En dan beginnen met een mooie geisoleerde betonvloer en de dakplaten die er nu opzitten.
Dit blokhutje is een jaar of 7 geleden "geplaatst" door de vorige bewoner op een ietwat Biereco manier, oude fotos laten zien dat er eerst ook geen lak of beits op heeft gezeten zelfs. Nu wel maar dusdanige kwaliteit dat het helemaal geschuurd moet worden en overnieuw afbeitsen.
Een deur was vastgezet en inmiddels krom getrokken daardoor omdat ze vol in de zon staan., verkeerd kunststof plaat als raampje gebruikt. Dat is vergeeld en bros. Ook de andere deur is verkeerd geplaatst en deze deuren zijn echt op. Krom, kapot enz. Die moeten hoe dan ook vervangen worden. Op zich zijn die niet zo duur.
Maar het dakmateriaal was niet afdoende, ging gruwelijk lekken waardoor er veel vochtschade is aan de helaas vastgeplakte

Maar nu de vloer, een aannemer staat op het punt hier een goede degelijke vloer te gaan maken omdat de houten vloerplanken die er inzaten kennelijk al jaren scheefzakken, loslaten en er gewoon beroerd slecht uitzagen. Ook onbehandeld hout.
Nu heb ik ter voorbereiding vanmorgen de vloerplanken verwijderd en heb toen ook bijna staan huilen van ellende wat ik aantrof. De blokhut is nog beroerder geplaatst dan ik al dacht.

De vloerlatten liggen gewoon in de grond, onbehandeld

Maar ik kom er nu ook achter dat de wanden van de blokhut soort van ingegraven zijn, twee kleine stukjes betonblok een per kant. De rest zit dus in de grond.

Maar nu dus mijn dillema. Hout in de grond is meestal een slechte combinatie. En ik heb geen idee of dit op te krikken is, ondergraven en dan beton rondom eronder. Deze onaangename verrassing overleg ik vanavond met de aannemer of dat een mogelijkheid is en welke kosten daarmee verbonden zijn. De vloer is al niet heel goedkoop, dan zullen er flinke extra kosten bijkomen. Is dat het nog waard gezien de overige dingen die er loos zijn?
Of uithuilen, slopen, vloer en herbouw van deze of een nieuwe kopen, alleen mijn budget is niet heel ruim en een blokhut van deze maat die ik minimaal nodig (4 bij 3 m) heb is duizenden euros in aanschaf. Plus de vloer ook nog dan erbij. Ik mag herbouwen in deze maat gelukkig?
Dit trof ik dus aan