Mijn lang gekoesterde hoop (lees, haat aan de huidige vloer) wordt waarheid, we gaan voor een nieuwe vloer. Mijn man was wat moeilijk te overtuigen van deze absolute noodzaak. Maar, happy wife, happy life.
Gedurende de voorbereiding werd ik alleen maar enthousiaster en hij steeds minder

Dus in plaats van enkel de vloer vervangen, worden nu ook de stopcontacten en thermostaat verplaatst. Verdwijnen de radiatoren. Worden de hal, overloop, werkkamer en achterom-hal gestukadoord. Alle muren opnieuw geverfd. Nieuwe deuren, architraven (ik wist niet dat deze dingen zo heten, die zitten soms op de kozijnen van je deur) en plinten.
Het grote werk omtrent de vloer (slopen, vloerverwarming leggen en nieuwe vloer) en de stroom laten we doen. De rest doen we zelf.
Vanwege de doorlooptijd en wat organisatorische uitdagingen omtrent onze 6 katten, is de volgorde niet helemaal volgens het boekje. Afgelopen weekend zijn we begonnen met de hal. Het verwijderen van de plinten, de sierlijsten bij het plafond en voorstrijken.
Uiteraard bedacht ik pas laat dat foto's leuk zijn!
Hier was ik net begonnen met de eerste plinten weghalen.

Hier waren de plinten, architraven en sierlijsten verwijderd.

Na het voorstrijken zag het er heel mediterraans uit. Alsof het van zandsteen gemaakt was, inclusief boog.

Vandaag heb ik het plafond gestuct.

Al met al tevreden met het resultaat. Natuurlijk zag ik, nadat ik al het materiaal had schoongemaakt en opgeborgen, dat ik een groef gemist had. Hopelijk kunnen we dat fixen tijdens het schuren en verven.
We zijn absoluut geen klussers, doen het naast ons werk en zijn kantoormiepen, dus missen kracht en handigheid

Op 26 mei beginnen ze met slopen van de vloer. Voor die tijd willen we de hal & overloop gestuct hebben, de radiatoren afgedopt en verwijderd hebben en dan de achterom-hal ook gestuct hebben. En tussendoor moeten we dus onze hele benedenverdieping leeg trekken

Langzaamaan dus ook begonnen met het leegmaken van de kasten. In het weekend voor de 26ste gaan we alles uit huis halen.
Ik heb er super veel zin in! En zou het leuk vinden de vorderingen met jullie te delen