Cadeau ouders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Cadeau ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 11:27

Hoi,

Mijn ouders zijn binnenkort 35 jaar getrouwd. Ze nemen ons gezin mee op vakantie :D

Nu willen wij natuurlijk ook een cadeau geven maar zijn een beetje inspiratieloos.
We komen tot nu uit op een weekendje weg, maar ze gaan al vaak op vakantie.
Het zijn geen sauna mensen, geen culinaire hoogstandjes en dergelijke.

Hebben jullie nog leuke tips/cadeaus?
Budget ligt aan of het een cadeau of een uitje is, maar we hebben nog geen budget vast gesteld. Ik denk rond de €500.

Tink89

Re: Cadeau ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:45

Een bijzondere belevenis als een ballonvaart of een overnachting op een cruiseschip of op pad met een fluisterbootje en dan ergens eten ofzo?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:47

Ik lees even mee. Mijn ouders zijn dit jaar 40 jaar getrouwd.
Je wilt dan toch iets bijzonders geven, maar ik moet nog even nadenken wat :=

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:49

Citaat:
Het zijn geen sauna mensen, geen culinaire hoogstandjes en dergelijke.
Z
Zijn dit dingen die ze niet leuk vinden, of is dit om aan te geven dat ze niet van teveel poespas houden?
Dat kan nog wel verschil maken. :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 11:49

Wij hebben ze vorig jaar een weekend weg gegeven, met de hele familie. Wij geven tegenwoordig vooral belevenissen. In jouw geval misschien ook iets met z'n allen gaan doen? Leuke escape room?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 12:06

Tink; mijn moeder heeft hoogtevrees :') Mijn vriend en ik hebben zelf een roofvogel workshop gedaan 2 weken geleden. Was super gaaf, en speciaal maar mijn moeder is ook bang voor vogels :') Maar zulk soort bijzondere dingen is wel leuk inderdaad!

Selina: moeilijk hè!

TurdusMerula: niet teveel poespas inderdaad. Ik weet niet hoe ik het goed moet omschrijven maar wij zijn gewoon simpel. Je maakt ons blijer met een all you can eat restaurant dan eten bij een restaurant met een ster om even een voorbeeld te noemen :+

Sting: een leuke belevenis staan we zeker voor open! Juist bijzondere uitjes ben ik eindelijk naar opzoek.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:16

Gaan jullie naar het buitenland of blijven jullie hier in Nederland?

In Nederland vind ik boerengolf en solextour wel leuk als iets anders dan anders.
Ook heb je van die puzzeltochten door een stadje hier en daar.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:20

Een fotoshoot? Hebben wij een keer op het vakantieadres geregeld, op het strand onder de vuurtoren. Waren ze super blij mee.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:21

Fotoshoot met mooie vergroting op bijvoorbeeld Acrylglas of aluminium
Mooie herinnering om naar terug te kijken

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 12:54

Ze nemen ons mee naar Turkije. We hebben daar vorig jaar al een fotoshoot gedaan haha!

Het hoeft niet perse op vakantie zelf te zijn. We kunnen ook ervoor of erna iets leuks doen in Nederland.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 13:56

Booooo schreef:
Tink; mijn moeder heeft hoogtevrees :') Mijn vriend en ik hebben zelf een roofvogel workshop gedaan 2 weken geleden. Was super gaaf, en speciaal maar mijn moeder is ook bang voor vogels :') Maar zulk soort bijzondere dingen is wel leuk inderdaad!

Selina: moeilijk hè!

TurdusMerula: niet teveel poespas inderdaad. Ik weet niet hoe ik het goed moet omschrijven maar wij zijn gewoon simpel. Je maakt ons blijer met een all you can eat restaurant dan eten bij een restaurant met een ster om even een voorbeeld te noemen :+

Sting: een leuke belevenis staan we zeker voor open! Juist bijzondere uitjes ben ik eindelijk naar opzoek.

Wat je ook kunt doen, is meerdere 'gewonere' activiteiten achter elkaar plannen.
Bv een surprise dag, waarbij je eerst (ik noem even willekeurig wat) een wandeling doet, daarna gaat lunchen, daar gaat varen en daarna uit eten, en in de avond nog naar de bios.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 14:00

Misschien een weekendje weg naar Scheveningen samen met de voorstelling van Soldaat van oranje?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 14:12

Wij hebben iig een fotoshoot van de hele familie kado gedaan en daarvan ook een vergroting.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 14:42

Earth schreef:
Misschien een weekendje weg naar Scheveningen samen met de voorstelling van Soldaat van oranje?

Of de musical 40-45 moet ook leuk zijn voor niet-musicalgangers. Net als Soldaat van Oranje beweegt daar van alles.

Zijn ze van de muziek? Misschien ergens een leuk optreden/concert/theatertour van iets?
Of sport? Sportwedstrijd samen bijwonen.
Vinden ze een drankje drinken af en toe lekker? Dan een proeverij en rondleiding ergens.
Is er iets wat (1 van de) ouders altijd een keer heeft willen proberen zoals pottenbakken of salsadansen? Dit kun je dan eventueel cadeau aan hun samen geven of met iedereen kinderen en eventuele kleinkinderen erbij.
Eventueel een dagje uit met iedereen zoals dierentuin, openluchtmuseum, escape room of tour, boottocht, wildpraat, etc. En dan gewoon geheel verzorgd met eten etc.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 15:03

Wat heel leuk is is een memory spel maken met foto's van het hele gezin. Dat kunnen ze dan spelen als er kleinkinderen komen en zo alle herinneringen weer even ophalen

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 15:10

Radiostilte schreef:
Earth schreef:

Of de musical 40-45 moet ook leuk zijn voor niet-musicalgangers. Net als Soldaat van Oranje beweegt daar van alles.

Zijn ze van de muziek? Misschien ergens een leuk optreden/concert/theatertour van iets?
Of sport? Sportwedstrijd samen bijwonen.
Vinden ze een drankje drinken af en toe lekker? Dan een proeverij en rondleiding ergens.
Is er iets wat (1 van de) ouders altijd een keer heeft willen proberen zoals pottenbakken of salsadansen? Dit kun je dan eventueel cadeau aan hun samen geven of met iedereen kinderen en eventuele kleinkinderen erbij.
Eventueel een dagje uit met iedereen zoals dierentuin, openluchtmuseum, escape room of tour, boottocht, wildpraat, etc. En dan gewoon geheel verzorgd met eten etc.

40-45 is een enorm mooie musical. Ben er zelf geweest en heb echt met verbazing gekeken er naar

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 15:11

Ja 40-45 is ook heel tof. Dan zouden ze op de veluwe ergens kunnen verblijven.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 15:20

Airbnb in Valkenburg en dan de grotten bezoeken? Je kunt er ook heel mooi wandelen.

Musical en Scheveningen vind ik ook een goed idee.

Weekend voor hun naar de Waddeneilanden, lekker uitwaaien.

Naar een museum zoals bijvoorbeeld Naturalis waar vanalles te zien is en samen lunchen

Samen een workshop boetseren, schilderen of een wildplukwandeling (organiseer ik :P ) dan ben je echt actief samen bezig

Een liedje uitkiezen die hun leuk vinden en dan samen naar een opname studio om het in te zingen(ook een leuke herinnering dat je dan het liedje altijd hebt)

Met zijn alle een slipcursus doen, is ook nog eens voor iedereen nuttig

Wil je nog meer suggesties :') ?

Overigens schijnen mensen met hoogtevrees vaak wel goed tegen een ballonvaart te kunnen, je kunt het even googlen

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 15:37

-Een digitaal fotolijstje met allemaal leuke foto's van jullie jeugd ook tot nu.
-is er nog een speciale wens wat ze willen, maar wat ze misschien te duur vinden zelf?
- een kook- of broodbakworkshop
- massagestoel
- een mooie boom of plant voor in de tuin
- tickets voor een formule 1 race of voetbal of andere sport
- Een sieraad, in Turkije is de goudprijs wat lager dacht ik? Iets matchend bij elkaar. Of juist iets met een foto van alle kinderen. Of kleinkinderen als die er al zijn.
-Een tuinset, bbq oid? Zo'n green egg.
- 2 tickets voor een leuke romantische stad, Parijs, Rome, Lissabon? Ik zou dan een bon doen en je ouders laten kiezen wanneer ze gaan :o.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 16:14

Met mijn zoon heb ik jaren geleden weekendje Parijs gedaan met o.a een Seine avond boot tocht gemaakt met een heerlijk feestelijk diner. Het was zeer luxe en erg erg gaaf. Hij praat er nog over en mijn zoon gaat veel en graag op vakantie. Houdt wel van lekker eten en glaasje wijn of champagne.
Dus wellicht een weekendje Parijs met dit als activiteit?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 16:25

Disney in Parijs?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 16:43

Ik denk dat het vaak zit in de moeite die je hebt gedaan en of het mensen past en of verrast.

Hebben ze ooit gezegd; ik zou wel dit of dat willen zien of doen? Als je dat bijv nog weet, kunnen mensen dat vaak al erg waarderen dat je daarmee wat hebt gedaan.

Ik denk dat samen iets actiefs doen vaak leuk is.

Als mensen heel ondernemend zijn, slaan ze soms de standaard dingen over of zijn die een tijd geleden. Dan kan een dierentuin of museum al leuk zijn. Maar zijn mensen altijd heel actief kan iets heel anders doen een keer ook erg verrassend zijn.

Het hangt ook af van het budget. Een kleine activiteit kan heel leuk zijn, maar dan bijv goed te combineren met een stadje bezichtigen en wat eten. Denk bijv aan pottenbakken.
Hoe groot is jullie groepje?

Je kan ook denken aan een huifkar rit en een picknick en dan 's avonds een voorstelling.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 16:49

In de Treek ooit met de hele familie samen gekomen en na de huifkar rit een diner gezamelijk gedaan. Ook leuk .

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 16:59

Hier ook hoogtevrees, maar een ballonvaart vonden we fantastisch.
En mijn moeder heeft ook fors hoogtevrees, maar vond een ballonvaart ook fantastisch.

Dus wellicht is dat idee nog een heroverweging waard?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 17:41

Marije_jiplover schreef:
Hier ook hoogtevrees, maar een ballonvaart vonden we fantastisch.
En mijn moeder heeft ook fors hoogtevrees, maar vond een ballonvaart ook fantastisch.

Dus wellicht is dat idee nog een heroverweging waard?

Ik sta versteld van de mensen met hoogtevrees die het leuk vonden in een ballon. Zelf ga ik nog liever ter plekke dood dan dat ik zo'n ding stap. Vind het toch geen aanrader voor iemand met hoogtevrees, als er duizend andere leuke cadeau-ideeën zijn.

Sorry, geen cadeaubijdrage van mij, maar ik moest even opkomen voor TS haar moeder!
Hoogtevrezers Unite :+ !