Gezocht: ideetjes voor een 50ste verjaardag (spelletjes ed) id winter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Gezocht: ideetjes voor een 50ste verjaardag (spelletjes ed) id winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 07:29

Ik organiseer een feestje voor mijn vriend zijn 50ste verjaardag komende november (hij weet van niets) en ben op zoek naar leuke ideetjes omtrent spelletjes/activiteiten die "van zijn tijd" zijn.

Ik huur een zaaltje, en gezien november meestal gewoon ronduit koud en regenachtig is, ben ik dus op zoek naar indoor-activiteiten. Het is een middag-feest.

So far zijn we met +-60 personen. Ik heb voldoende tafels en stoelen.
Ik dacht zelf aan domino, mikado, zeeslag, yathzee, mastermind, mens erger je niet (ik heb de Ben&Jerry editie uit zijn jeugd!), en heb aan mijn broer gevraagd om een sjoelbak te knutselen.
Darts is een no-go haha - ik huur een zaaltje via mijn werk en moet daar naderhand nog durven komen :')

Ik heb al een heleboel versiering, opblaasbare fotokaders ed, op dat vlak zit ik wel goed denk ik.
Ik breng ook mijn polaroid mee, een gastenboek, ...

Er is ook een scherm, dus ik moet ook nog een slideshow voorzien. Eventueel met quiz, zodat echt iedereen betrokken kan zijn. Een aantal van de gasten hebben al heel wat foto's doorgestuurd "van vroegah", je lacht je dood haha.

Catering: ik heb beslist om die volledig zelf te regelen. We bespreken later of dat een goed idee was :')
Het idee: De Zoete Zonde. Mijn vriend is een zoetekauw, dus ik ben van plan een lange tafel volledig vol te laden. Centerpiece: broodpudding van mijn mama. Omringd met muffins, donuts, wafels, ... Zoete zondes! :D

Qua drank moet ik nog eens nadenken over een brouwerij. Frisdrank, bier, cava. Verder voorzie ik zelf een waterkoker, opschenkkoffie, thee, melk, suiker.

Muziek kan op de achtergrond, ik voorzie een 70-ies playlist.

Hebben jullie nog leuke ideetjes?
Het gaat vooral om: ik wil dat mijn vriend zich geliefd en omringd voelt.
De band met zijn ouders loopt heel erg spaak (geen idee of ze komen, ik heb ze wel uitgenodigd maar "ze moeten eens overleggen" dus ik heb een oom en neef geregeld die gaan speechen. Mijn ouders willen dat vast ook doen.

Ik wil dat het ZIJN dag wordt. Alleen maar liefde en vriendschap.
En dat in een 70-ies jasje :D

Sidenote: ADHD in het kwadraat + het Peter-Pan syndroom - mentaal is hij dus nog lang geen 50 jaar haha.

Ik hoor graag jullie ideetjes en tips aan :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 07:44

De vriend van mijn zus is pas 60 geworden en op dat feest hadden ze toen ook een soort pub quiz gemaakt met allemaal vragen over hem. Je kreeg dan via je mobiel een app en dan kon je de vragen beantwoorden
Was echt heel erg leuk om te doen, misschien is zoiets nog een idee?

Goof

Re: Gezocht: ideetjes voor een 50ste verjaardag (spelletjes ed) id winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 07:53

Oh, wat een gruwel, maar chapeau voor je inzet :')

Als het gaat om 'kwaliteit met elkaar' zou ik er vooral geen 'moetje' van maken met een programma, spelletjes, quiz etc, maar vooral ook de tijd nemen om bij te kletsen etc.
Voor wat betreft alleen maar zoete snacks; ik zou daar als gast oprecht van balen. Niet iedereen is een zoetekauw of wil zich volgooien met suiker.

Veel plezier alvast!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 08:31

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 08:38

Wauw wat gaaf dat je zoiets organiseert voor je vriend, wat een werk!

Ik ben 52 en ik ben meer opgegroeid met de muziek van de jaren 80, ik weet niet wat de muzikale voorkeur van je vriend is?

Qua spelletjes speelden wij ook dokter Bibber en Levensweg en qua kaartspel Pesten (kun je ook prima vervangen door Uno). En sjoelen deden wij ook vaak thuis. Het idee van een gepersonaliseerde pub-quiz vind ik trouwens erg leuk!

Qua snacks was het schaaltje chips vroeger wel een vast onderdeel van het weekend. Let wel, een schaaltje en op was op :D En als er likkoekjes voor bij de thee waren, was dat helemaal geweldig. Qua drinken, Shandy! Je eerste (ieniminie beetje) alcohol :P

Heel veel plezier op het feest en met de voorbereiding ervan ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 10:59

Ik zou ook glaasjes met sigaretten op tafels zetten. Vergeet de oranje tafelkleden met franjes niet :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 11:26

LWDaisy schreef:
Ik organiseer een feestje voor mijn vriend zijn 50ste verjaardag komende november (hij weet van niets) en ben op zoek naar leuke ideetjes omtrent spelletjes/activiteiten die "van zijn tijd" zijn.

Ik huur een zaaltje, en gezien november meestal gewoon ronduit koud en regenachtig is, ben ik dus op zoek naar indoor-activiteiten. Het is een middag-feest.

So far zijn we met +-60 personen. Ik heb voldoende tafels en stoelen.
Ik dacht zelf aan domino, mikado, zeeslag, yathzee, mastermind, mens erger je niet (ik heb de Ben&Jerry editie uit zijn jeugd!), en heb aan mijn broer gevraagd om een sjoelbak te knutselen.
Darts is een no-go haha - ik huur een zaaltje via mijn werk en moet daar naderhand nog durven komen :')

Ik heb al een heleboel versiering, opblaasbare fotokaders ed, op dat vlak zit ik wel goed denk ik.
Ik breng ook mijn polaroid mee, een gastenboek, ...

Er is ook een scherm, dus ik moet ook nog een slideshow voorzien. Eventueel met quiz, zodat echt iedereen betrokken kan zijn. Een aantal van de gasten hebben al heel wat foto's doorgestuurd "van vroegah", je lacht je dood haha.

Catering: ik heb beslist om die volledig zelf te regelen. We bespreken later of dat een goed idee was :')
Het idee: De Zoete Zonde. Mijn vriend is een zoetekauw, dus ik ben van plan een lange tafel volledig vol te laden. Centerpiece: broodpudding van mijn mama. Omringd met muffins, donuts, wafels, ... Zoete zondes! :D

Qua drank moet ik nog eens nadenken over een brouwerij. Frisdrank, bier, cava. Verder voorzie ik zelf een waterkoker, opschenkkoffie, thee, melk, suiker.

Muziek kan op de achtergrond, ik voorzie een 70-ies playlist.

Hebben jullie nog leuke ideetjes?
Het gaat vooral om: ik wil dat mijn vriend zich geliefd en omringd voelt.
De band met zijn ouders loopt heel erg spaak (geen idee of ze komen, ik heb ze wel uitgenodigd maar "ze moeten eens overleggen" dus ik heb een oom en neef geregeld die gaan speechen. Mijn ouders willen dat vast ook doen.

Ik wil dat het ZIJN dag wordt. Alleen maar liefde en vriendschap.
En dat in een 70-ies jasje :D

Sidenote: ADHD in het kwadraat + het Peter-Pan syndroom - mentaal is hij dus nog lang geen 50 jaar haha.

Ik hoor graag jullie ideetjes en tips aan :D

Veel van dat soort spellen zijn ook wel te huur in een soort mega-groot formaat.

Dat maakt zo'n dag net weer wat meer apart en speciaal ;)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 11:34

Paar bij elkaar gescreenshotte foto's,

Er is van alles in dit formaat te huur.

En als je alles bij dezelfde partij kunt huren hoeft dat niet eens heel duur te zijn;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh, en absoluuuuuut noodzakelijk op zo'n dag is natuurlijk ook twister.
Komt wel ongeveer uit die tijd (ik scheel maar een paar jaar met hem...) en is écht hilarisch als je een groep léúke volwassenen hebt...

Afbeelding

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 11:51

Voor onze opa en oma hebben we toen eens een persoonlijk kwartet gemaakt. Bij voorbeeld met broers en zussen, woonplaatsen, hobby's etc

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 12:01

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 12:36

Ik speelde vroeger Onderuit en Spookslot. Dokter Bibber en het zou helemaal tof zijn als je een oude Atari, Sega of Nintendo Nes had staan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 19:24

Qua muziek is inderdaad de jaren 80 passender als de jaren 70.
Qua spellen kan ik me nog Cluedo herinneren, Monopoly, Mens erger je niet en 4 op een rij.
En wat denk je van knikkeren? Hebben wij vroeger veel gedaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 19:39

Neonlight schreef:
Qua muziek is inderdaad de jaren 80 passender als de jaren 70.
Qua spellen kan ik me nog Cluedo herinneren, Monopoly, Mens erger je niet en 4 op een rij.
En wat denk je van knikkeren? Hebben wij vroeger veel gedaan.

Oh ja knikkeren. En hinkelen.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:21

Eens over de muziek. Qua spel: Spijkerpoepen? Blik gooien?

cabochon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:35

Misschien ook schaaltje met plakjes leverworst,kaasblokjes en augurken in boterham worst gerold etc.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 23:22

Oooh jaaa, en zoute stokjes in een glas op tafel :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 07:28

Bedankt voor de reacties! :D
Het zal héél veel werk worden, maar ik gun hem zo'n dag echt heel hard. Het waren een paar zware jaren, hij verdient een dag vol liefde&vriendschap.

Mijn mama had het ook over "ben je zeker dat je enkel zoet wilt?".
Nee. Maar: als ik aan kaas en worst begin, moet ik dat maal 60 doen. Dat is niet alleen heel veel werk, maar ik betaal ook letterlijk alles in mijn eentje :')

Ik heb verschillende opties overwogen. Ik heb toestemming voor een foodtruck, maar 1) dan moet ik een nier afstaan want duur, 2) ik vind het er eigenlijk niet de geschikte locatie voor, en 3) dan zit de helft van de gasten buiten ipv binnen.
Ik heb overwogen om zelf broodjes te smeren, maar: maal 60, en dat moet a la minute want anders worden zo slap, en dan ben ik meer bezig met het bedienen van de gasten ipv dat ik deel van het feestje uitmaak.

En uiteindelijk: mijn vriend is een zoetekauw :) Het feest duurt een paar uurtjes, tussen lunch en diner in, dus dat kan dan wel, toch?

Ik heb mijn inspiratie van Facebook:
Afbeelding
Ik bekijk het zo: als ik een paar mensen thuis zou uitnodigen, zou het daar ook vooral om taart gaan. Nootjes en chips kunnen er wel makkelijk bij, maar kaas en worst ed is veel werk als het x60 moet.

Wat is spijkerpoepen? :')
Blik gooien met mijn vriend is een no-go haha, die man is veel te wild :')

Het idee van de spelletjes is vooral: ik leg iets op elke tafel en het mag gebruikt worden - het moet niet. Het lijkt me leuk om gesprekken op gang te trekken als je met mensen aan een tafel zit die je minder goed kent. Ik moet eens naar de kringwinkel haha. Fout in mijn OP trouwens; ik bedoelde Tom&Jerry, niet Ben&Jerry, da's ijs haha. Ik ben van plan papieren wegwerp-tafellakens te gebruiken, daar kan ik ook nog wel wat mee.

Qua muziek: wij zijn oude zielen haha. Mijn vriend luistert alles: 70ies, 80ies, 90ies. Dus als ik een een playlist op de achtergrond kan laten afspelen zit dat wel goed :)

Een quiz online is een leuk idee! Moet ik eens bekijken! Persoonlijk kwartet is een goeie, dat kan ik wel!

Blijf vooral ideeën gooien aub! *\o/*

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 08:57

Bij spijkerpoepen bindt je een touwtje om je middel met aan de achterkant een hangend touwtje met een spijker eraan. Je hebt dan een soort van 'staart'.

Je neemt een bierfles, die zet je op de grond (of iets anders met een smalle hals) en dan moet je gaan 'squatten', of andere(on)handige bewegingen maken om de spijker in het bierflesje te krijgen.
Handen mogen niet gebruikt worden.
Super leuk spel, en kan ook heel moeilijk zijn voor sommigen.

Ik lees verder even mee met de ideeën :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 10:13

Ik ben ietsjes ouder dan jouw vriend, maar wat bij ons standaard was op elke kinderverjaardag lang lang geleden was koekhappen. Plakken ontbijtkoek aan een touwtje hangen en dan met de handen op de rug kijken wie het snelst zijn plak koek op had. Dat zou je natuurlijk ook kunnen doen met donuts oid.

Voor wat betreft het alleen zoet. Je zou kunnen overwegen om broodjes knakworst uit te delen om toch iets hartigs te hebben. Dat kost de wereld niet en is ook heel makkelijk en snel te bereiden.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-25 00:20

Tijd voor een update, en nog een vraag :D

Ondertussen is er al veel bedacht, geregeld en gekocht. Ik heb beslist wat ik qua catering ga doen (ik doe alles zelf), ik wil gezelschapspelletjes op de tafels (geen verplichting uiteraard), ... Komt helemaal goed :D

Gezien we een aantal heavy jaren achter de rug hebben en er héél veel speelt in zijn familie, draait het feestje vooral om liefde & vriendschap. Zijn naaste familie zal er niet bij zijn; de mijne vangt dit gelukkig graag op.

En: ontspanning. We buffelen maar door, krijgen weinig rust. Ik ben vorige maand nog op vakantie geweest met mijn beste vriendin - mijn vriend is nog nooit all inclusive op reis geweest en zou dat heel graag eens willen doen.

Ik heb daarom stiekem een week Algarve voor ons geboekt na zijn verjaardag. Ik kijk heel erg uit naar zijn reactie :D

Nu wil ik de spanning een beetje opbouwen door middel van bepaalde cadeau's. Mijn best vriendin gaat een handbagage-trolley kopen, ik heb alvast een reissetje voor vloeistoffen gekocht - maar daar houdt mijn inspiratie zo'n beetje op :') Ik zoek dus nog tips :D

Een zonnebril is geen optie, daar heeft hij zelf al in geïnvesteerd.
Ik heb van mijn laatste reis al een zwemshort meegebracht, en strand/zeeschoenen heeft hij ook al.
Ik zou een snorkel kunnen kopen, maar no way dat die man in de zee gaat :')
Handdoeken hebben we ook al (van die hele dunne die amper plaats innemen) - en verder weet ik het dus niet zo goed.
De bedoeling is dat een aantal mensen vakantie-gerelateerde dingen geven (in de winter, dus lekker verwarrend haha), zodat we daarna door middel van een kleine quiz (waarmee hij letters kan winnen die samen "wij gaan naar Portugal {:}" vormen) naar le moment supreme kunnen toewerken en ik mijn cadeau kan geven: de tickets :D

Ik zoek dus nog leuke vakantie-gerelateerde cadeautjes. Zonnecrème oid, helemaal prima :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 00:23

Muggenspray
Reisgids
Mini-hand-held ventilator
Reis minis (shampoo, tandenborstel, zeepje, van die meuk die je in de praktijk nooit gebruikt :') )
Mini-taalgidsje met een stel basis zinnen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 00:39

Papieren vliegtuigje :+
Flesje port
Woordenboekje
Selfmade (creatief) paspoort