Mobiele oplaadbare airco/ventilator

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Mobiele oplaadbare airco/ventilator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 22:31

We hebben een nieuwe bus met een dakventilator en een klein raampje. Echter is de laadbak niet echt fris, en mijn hond gaat altijd in een autokennel in de laadbak mee.
In mijn bus heb ik dat probleem minder, groter raam en die blijft verrassend koel. De nieuwe dus minder.
Ik had een kleine heroplaadbare ventilator, maar die gaf niet zoveel wind en is bijna dood, dus ik wil een nieuwe.

Wie heeft tips voor een heroplaadbare mobiele airco of eventueel iets krachtigere ventilator?
Op een aparte (oplaadbare?) accu kan ev ook, maar het moet idiot proof zijn om te installeren :+
Budget max 300 euro.

Elisa2

Re: Mobiele oplaadbare airco/ventilator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 08:48

Ik heb er niet veel verstand van, maar ik zou eens kijken naar wat het aanbod is voor campers. Dat past wellicht ook wel in de bus.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 09:36

Heb je de mogelijkheid iets aan te sluiten in de laadruimte? Bijvoorbeeld via USB/12 volt? Vaak zijn daar ook wel apparaten voor te verkrijgen en dan heb je geen gedoe met opladen. Alternatief kan je ook kijken naar een draagbare accu waarop je een gewone ventilator kunt aansluiten. Dat kan met jouw budget denk ik ook wel uit.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 13:33

Je hebt bij kampeerwinkels oplaadbare mobiele aircoolers. Die kunnen ongeveer 2 u zonder stroom indien volledig opgeladen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 22:06

Er zit helaas geen usb of 12 volt achteraan. Ik moet even kijken of er mogelijkheid is om vanuit de bestuurderscabine kabeltje te leggen. Het is een firma bus dus we kunnen niet zomaar gaten gaan boren bijvoorbeeld.

Zo een camperairco klinkt precies wat ik zoek!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 22:16

Je kunt altijd overal een draadje naar toe trekken, sommige plekken zijn alleen wat lastiger dan andere.

Maar wat is er mis met zo’n molentje op het dak dat vanzelf gaat draaien als er wind langs blaast?
Elke carrossier zou je dat moeten kunnen leveren.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 00:21

ikke schreef:
Je kunt altijd overal een draadje naar toe trekken, sommige plekken zijn alleen wat lastiger dan andere.

Maar wat is er mis met zo’n molentje op het dak dat vanzelf gaat draaien als er wind langs blaast?
Elke carrossier zou je dat moeten kunnen leveren.

Dat molentje zit er op, alsook hebben ze een klein schuifraampje geplaatst. Ik vond het gisteren echter niet echt koel in de laadbak. Daarnaast warmt het ding behoorlijk snel op, en je kan altijd eens in een file terecht komen natuurlijk.

Draadje kan misschien wel snel getrokken worden, maar gezien het een firmawagen is mag dit niet zomaar …
We moeten dus even bekijken of daar openingen voor voorzien zijn of niet.

Ik heb nu een kleine oplaadbare ventilator, dat werkt op zich wel ok maar de knop is al vrij snel kapot gegaan, iets degelijkers dan een 30 euro toestelletje mag dus wel :).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 08:56

Dan zou ik eens beginnen met de bak te isoleren, dat doet meer dan welk ventilatortje dan ook.
Als je daar PS hardschuim voor gebruikt, kun je dat heel simpel op maat snijden en klemmen tussen je carrosserie.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 23:05

Gewoon isomo? En gewoon aan de binnenkant ertegen maken Of denk ik te simpel en moet dit met extra stappen? Moet je dan elke cm doen met dat spul of zal bv enkel de wanden ook al helpen?
Ik denk dat er aan de binnenkant hout zit, dus zou dat even moeten bekijken.