Schrik van mijn leven. 157 GB internet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ezellover25

Schrik van mijn leven. 157 GB internet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-25 10:52

Nou mijn naam zegt genoeg.

Kreeg een halve hard verzakking.

Ik dacht dat gaat een rib uit mijn portemonnee kosten.

Ik keek bij mijn internet verbruik en zag 157 GB staan over de maand april.

Ik schrok me een wezenloos.

Ik al op de website kijken.

Ik weer terug naar de instellingen kijken bij verbruik en toen zag ik WiFi staan.

Ik dacht domme KOE.

Kon er hartelijk om lachen.

Maar wel 10 jaar ouder.

8nnemiek

Re: Schrik van mijn leven. 157 GB internet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 11:07

:))

Ik heb ooit, tijdens een video meeting, per ongeluk en ongemerkt een paar honderd MB over mijn bundel gezeten, toen mijn computer vond dat het wifi netwerk te zwak was ^)
Ik zag het pas toen ik een rekening kreeg van €64 terwijl ik normaal nog geen tientje betaal :=
Gelukkig, na even zeuren bij de klantenservice, werd het teveel teruggestort. Maar ik vind het echt crimineel om zo’n bedragen te rekenen buiten de bundel.
Gelukkig hebben ze nu een data plafond waar je internet automatisch stopt als de bundel op is, dat heb ik dus ook direct aan gezet haha

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 11:15

Een collega van mij werkte voor een project op de cruise terminal in Amsterdam en daar lag Symphony of the Seas aangemeerd en een dag later een ander groot cruise schip wat twee dagen bleef liggen. Hij was heerlijk aan het werk de hele dag op zijn laptopje via de hotspot van z'n iPhone.
Aan het einde van de maand werd hij op het matje geroepen bij de grote baas om zijn telefoon rekening even te komen verduidelijken. Hij had voor enkele duizenden euro's aan data verbruikt.
Wat bleek, zijn telefoon had connectie gemaakt met het maritieme netwerk op de schepen, en da's een duur geintje. :')
Sinds die tijd kreeg je op dat soort projecten een paar keer per dag een berichtje van de baas met de vraag of je alsjeblieft wil opletten dat je niet op het maritieme netwerk zit.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-25 12:00

Oh Jezus.
Dat is heftig.
Paar duizend euro.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 12:17

Oh tazzey, die is echt wel heel grappig...om te lezen dan :))
Niet om te betalen of veroorzaakte te hebben.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 12:21

Wij hebben hem er ook nog wel een poosje aan herinnert hoor tijdens de vrijdagmiddag borrels }:)
Ik weet nog wel dat ze geprobeerd hebben om er met de provider uit te komen maar tevergeefs.
Zodra ik een schip opstap gaat mijn telefoon op airplane mode, dat gaat mij echt niet gebeuren haha

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 12:52

Hier eens een vakantiebundel van 5 euro per dag aangezet van Vodafone. Dan kun je 20 minuten bellen in het buitenland. En ik moest een paar korte telefoontjes plegen in Mexico. Anders kost dat 2.50 euro per minuut, dus dit kon wel uit dacht ik.
Maar kreeg dus voor 2 telefoontjes in 20 minuten tijd een rekening van 10 euro. Vodafone rekent dus de dagen in Nederland en meld niet even dat ze geen rekening houden met tijdsverschil. Dus die bundel staat sindsdien uit en gaat zeker niet meer automatisch aan zoals ik toen wel had. Ik had dus 1 telefoontje om iets voor 24.00 uur gepleegd Nederlandse tijd en 1 er net na. Waren hele korte gesprekken, zo van ik sta bij die uitgang van het vliegveld. Gewoon dus een mededeling en meer niet.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 14:21

germie schreef:
Hier eens een vakantiebundel van 5 euro per dag aangezet van Vodafone. Dan kun je 20 minuten bellen in het buitenland. En ik moest een paar korte telefoontjes plegen in Mexico. Anders kost dat 2.50 euro per minuut, dus dit kon wel uit dacht ik.
Maar kreeg dus voor 2 telefoontjes in 20 minuten tijd een rekening van 10 euro. Vodafone rekent dus de dagen in Nederland en meld niet even dat ze geen rekening houden met tijdsverschil. Dus die bundel staat sindsdien uit en gaat zeker niet meer automatisch aan zoals ik toen wel had. Ik had dus 1 telefoontje om iets voor 24.00 uur gepleegd Nederlandse tijd en 1 er net na. Waren hele korte gesprekken, zo van ik sta bij die uitgang van het vliegveld. Gewoon dus een mededeling en meer niet.

Wauw echt een rib uit je lijf.. :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 14:25

germie schreef:

Dat is echt verschrikkelijk ja.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 14:27

:')

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 14:53

Chickyy schreef:
germie schreef:

Wauw echt een rib uit je lijf.. :+

:o :o Heftig hoor , wel 10 euro, heel je vakantie in Mexico naar de knoppen. Wel een voorbeeld om altijd alles goed uit te zoeken voor je gaat bellen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:07

germie schreef:

Maar dat klopt toch ook gewoon?
5 euro per dag...

Dus 1 telefoontje voor middernacht is dat 1 en dat telefoontje na middernacht is dag 2...
Dus 2 dagen = 2 x 5 euro (want 5 euro per dag) dus 10 euro...

Voor die 5 euro per dag mag je die dag 20 minuten bellen. Dat jij dan maar 2minuten van die 20 benut, maar wel 2 dagen na elkaar belt ipv 1 dag dat lag dan aan jou toch en niet aan die bundel? :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:11

Little_Gift schreef:
germie schreef:

Maar dat klopt toch ook gewoon?
5 euro per dag...

Dus 1 telefoontje voor middernacht is dat 1 en dat telefoontje na middernacht is dag 2...
Dus 2 dagen = 2 x 5 euro (want 5 euro per dag) dus 10 euro...

Dat lag dan aan jou toch en niet aan die bundel? :')

Waarom moet zoiets meteen belachelijk gemaakt worden?

De telefoontjes waren in Mexico gewoon binnen dezelfde dag, dus zonder dagovergang. Daarom was ik dus verbaasd. Ik heb het helemaal niet over of het veel geld was of niet, ik geef het als voorbeeld omdat er dus wel vaker mensen per ongeluk te veel data gebruikt hebben. Ik heb hier dus zonder dat ik het wist omdat ze kennelijk andere regels hanteren dan ik zou verwachten ook belminuten verbruikt.
En kon het ook nergens in de voorwaarden vinden dat ze de Nederlandse tijd aanhouden. Want je kon dus heel goed zien dat het wel op dezelfde datum/dag gebeurd was, maar alleen als je het omrekende naar de Nederlandse tijd niet. Met 7 uur tijdsverschil kwam je dus op die net voor en na 0.00 uur uit. Terwijl ik rond 5 uur LOKALE tijd de telefoontjes gepleegd had. Dus dan sta je er ook echt niet bij stil.
Het is dus gewoon een voorbeeld zoals anderen ook genoemd hebben.
en tegelijk dus een waarschuwing.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:14

Ik maak je toch helemaal niet belachelijk? Snap niet waar je dat leest in mijn tekst?

Je abonnement is toch Nederlands? Dus dan klopt het gewoon dat ze de Nederlandse termijnen aanhouden.

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:16

Ik snap wel dat je daar op zo'n moment even niet bij stil staat, dus wat verbaasd bent.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:17

Zou wat wezen als ze voor ieder land waar vandaan gebeld wordt de lokale tijden moeten gaan opzoeken.. Nee ik vind het niet zo gek dat ze de Nederlandse tijd aanhouden, je hebt immers daar je abo..

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:18

Mijn "lieve" zoon van toen 12 bedacht dat toen we paasweekend bij vrienden waren het handig was om fortnite te downloaden op z'n switch.
Natuurlijk niet om de WiFi vragen en van z'n telefoon een hotspot gemaakt.
Gelukkig kregen we al snel mail van de provider dat de Budel op was en dat er kosten in rekening worden gebracht. Helaas zit hier altijd een vertraging in dus de kosten waren..... 450 euro bovenop het abonnement

Gelukkig een fijne medewerker gesproken en konden de extra mb's worden omgezet in een losse bundel. Kosten werden toen 45 euro.

Was een heel goede les voor ons allemaal (hij heeft nu data limiet hahaha)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:19

Little_Gift schreef:
Ik maak je toch helemaal niet belachelijk? Snap niet waar je dat leest in mijn tekst?

Je abonnement is toch Nederlands? Dus dan klopt het gewoon dat ze de Nederlandse termijnen aanhouden.

Ik lees dat wel in een paar eerdere berichten.

Ik reken niet om naar Nederlandse tijd als ik in een ander land ben, ik volg gewoon de tijden die daar gelden. Het is namelijk ook niet zo dat een winkel opeens Nederlandse openingstijden aanhoudt. Dus je denkt er gewoon niet aan. Als je om half 5 landt, dan is dat lokale tijd. Dus je hebt dan nog 7.5 uur voordat het een nieuw dag wordt.

Nikkay schreef:
Ik snap wel dat je daar op zo'n moment even niet bij stil staat, dus wat verbaasd bent.

Het is feitelijk niet anders dan data gebruiken omdat je je wifi niet aangezet hebt. Dat overkomt iedereen ook wel eens.

En je kunt het omzetten van tijden gewoon automatiseren, een telefoon doet dat ook automatisch immers. Dus het is zeker niet moeilijk om te programmeren.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:42

Bekijk het van een positieve kant, voor jou een les en voor ons ook een tip om zoiets goed te controleren!

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:57

Afbeelding

Bij mij staat het er trouwens gewoon heel duidelijk bij dat het voor de Nederlandse tijd geldt :)*

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 16:08

Esther_r20 schreef:
Mijn "lieve" zoon van toen 12 bedacht dat toen we paasweekend bij vrienden waren het handig was om fortnite te downloaden op z'n switch.
Natuurlijk niet om de WiFi vragen en van z'n telefoon een hotspot gemaakt.
Gelukkig kregen we al snel mail van de provider dat de Budel op was en dat er kosten in rekening worden gebracht. Helaas zit hier altijd een vertraging in dus de kosten waren..... 450 euro bovenop het abonnement

Gelukkig een fijne medewerker gesproken en konden de extra mb's worden omgezet in een losse bundel. Kosten werden toen 45 euro.

Was een heel goede les voor ons allemaal (hij heeft nu data limiet hahaha)

Hier ook bijna 300 euro kunnen betalen voor het luisteren van luisterboeken... Terwijl ik sliep :') Ik gebruik nooit een sleeptimer, zet hem gewoon aan en als het boek uit is dan stopt ie pas...

Blijkbaar is de wifi op zolder heel slecht. En ik had het smsje niet gezien, dus kwam er pas achter na een maand...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 16:52

Germie, het draait niet altijd alleen om jou. Ik krijg vaak echt “how can I make this about me” vibes.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 17:23

Was in 2018 niet zo te vinden hoor. Dus is al een hele tijd geleden. Maar doe er je voordeel mee. ;)
Het is dus een soortgelijke misser als dat maritieme netwerk, maar bij mij was het schadebedrag gelukkig flink lager. Maar dat is geen reden om lelijk te doen over het bedrag, dat vind ik wel jammer. Ik zet iemand ook niet voor schut als die een veel dommer iets gehad heeft wat veel meer geld kost.

Vragen luisterboeken zo veel mb's? Dat had ik niet verwacht.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 17:43

germie schreef:
Vragen luisterboeken zo veel mb's? Dat had ik niet verwacht.

Nou, volgens mij valt dat wel mee, maar is het vooral dat mbs buiten je bundel echt ontzettend duur zijn.. En dan tikt 30 dagen x 9/10 uur wel aan :=

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 18:12

@Tazzey, wat een verhaal van je collega. Ik was vorig jaar op cruise en daar werd bij de welkomstborrel verteld dat je je telefoon het best op vliegtuigstand kon zetten, zelfs al was je in de haven. Ik geloofde haar niet zo, maar heb dus geluk gehad :+