Samsung jet steelstofzuiger ervaringen en welk type is aanrader?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Samsung jet steelstofzuiger ervaringen en welk type is aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-25 11:14

Hi,

Ik overweeg al een tijdje een nieuwe (betere) steelstofzuiger. Nu heb ik een samsung jet op het oog, maar er zijn verschillende types met bijbehorende verschillende prijsklasses.

Samsung jet 70, Samsung jet 85, Samsung jet 90 en misschien nog wel meer. Ook verschillende uitvoeringen en opzetstukken.

Welk type hebben jullie en wat is jullie ervaring ermee?
Is deze aan te raden of had je liever een uitgebreidere/ duurdere versie gehad. En welk opzetstuk of feature is wat jullie betreft echt een musthave.

Benieuwd naar ervaringen :-)

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 11:20

Ik heb op mijn werk de SAMSUNG Jet 75E Pet besteld. Omdat deze zo goed beviel heb ik hem voor thuis ook aangeschaft. Ik ben er zeer tevreden over. Ik vind het echt een aanrader! Zeker met een paar honden in huis en dus ook bijkomende haren en zand in huis :o

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 16:20

Wij hebben de Samsung Jet 95 Complete (die is nu alleen veel duurder dan toen wij hem kochten zie ik >;) ). Ik gebruik eigenlijk alleen de Dual Jet Brush. Prima ding.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 16:31

Slieke schreef:
Ik heb op mijn werk de SAMSUNG Jet 75E Pet besteld. Omdat deze zo goed beviel heb ik hem voor thuis ook aangeschaft. Ik ben er zeer tevreden over. Ik vind het echt een aanrader! Zeker met een paar honden in huis en dus ook bijkomende haren en zand in huis :o

Deze heb ik ook echt een aanrader!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 17:14

Mijn vriend, die stofzuigen met passie haatte, heeft hem sinds kort. Hij is er erg enthousiast over en vindt stofzuigen bijna niet meer erg

(wij wonen niet samen, dus hij moet het toch echt zelf doen).

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 17:49

Ik heb het oudere type nog, de Jet 60. Topding.
De 75 kwam een tijdje terug als beste uit de test bij de consumentenbond.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-25 22:11

miereneter schreef:
Mijn vriend, die stofzuigen met passie haatte, heeft hem sinds kort. Hij is er erg enthousiast over en vindt stofzuigen bijna niet meer erg

(wij wonen niet samen, dus hij moet het toch echt zelf doen).

Welk type heeft hij?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 09:58

Exacte getal weet ik niet, ik zal er straks naar kijken als ik bij hem ben.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 10:00

Zijn hier toevallig ook aan het kijken, ik twijfel dus enorm tussen de 85 complete en de 95 complete. Zit bij de 95 een verstelbare telescoopbuis. Wacht alleen een actie af met gratis accu erbij :)
Gisteren even getest in de mediamarkt en die 2 voelen in principe hetzelfde aan. Wel het verschil ook in muurbevestiging en een oplaadstation.

djinnie

Re: Samsung jet steelstofzuiger ervaringen en welk type is aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 10:20

Wij hebben sinds kort ook de samsung jet 75e pet en zó blij mee. Hiervoor een gewone stofzuiger (zakloos, philips). Fijn ding, maar ik heb artrose en het meeslepen van de stofzuiger was hels. Ik was dus al begonnen met vaker vegen en minder stofzuigen. Met kinderen, een hond en heel veel cavia's red je het dan toch niet helemaal.

De samsung steelstofzuiger doet me veel minder pijn met stofzuigen en doet het super. Altijd op standje medium, high heb ik nog niet nodig gehad.

Als ik het hele huis grondig wil doen, red ik dat niet op 1 acculading, maar dat red ik fysiek ook niet. Hij laadt snel op, staat niet in de weg aan de lader (neemt minder ruimte in dan de oude) en ik deel het huis in stukken. Beneden zuig ik dagelijka, boven 2 of 3 keer per week.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-25 12:31

Vooral veel goede ervaringen met de 75-versie lees ik. Bedankt!

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 12:52

Wij hebben ook de 75 pet, nu zo anderhalf jaar. Top ding. Hadden hem toen gekocht toen er een actie was dat je een gratis extra accu kon aanvragen bij Samsung. En dat is wel fijn. Bij ons zit hij namelijk niet standaard aan de lader (nog niet). Dus hij is niet standaard vol als ik hem pak want wij moeten de accu’s apart opladen. Nu maak ik gewoon de eerste leeg. En leg die dan gelijk aan het stroom als ik de andere volle accu erop zet. Maar ik kan in principe met 1 volle accu het hele huis doen met de wekelijkse schoonmaak. Daarnaast gebruiken we hem dagelijks minstens 1 x voor beneden. Juist omdat hij zo fijn en makkelijk in gebruik is pak je hem vaker om ‘even iets’ te doen. En dat was eigenlijk ook waarvoor wij hem kochten.

Het fijne is dat hij moeiteloos over gaat van harde vloeren na tapijt/vloerbedekking/deurmat etc. Dat laatste doet hij echt veel beter dan onze oude stofzuiger (zo één met snoer, karretje en zak).

Al die borstels die erbij zitten gebruik ik niet echt. Die liggen een beetje in de bak te verstoffen. Alleen het plintenopzetstuk en voor de bank gebruik ik wel eens. Moet nog even kijken of er misschien nog een opzegstuk bij zat waarmee je alleen een soort buis creeert. Zoals met onze oude stofzuiger, als je dan het onderste deel van de buis eraf haalde hield je nog zo ronde buis over. Dat gebruikte ik best veel om bijvoorbeeld de trap mee te doen of andere kleine hoekjes. Dat is het enige wat ik mis. Voor de rest is hij echt zoveel fijner dan wat wij hadden.

Voor dat we deze stofzuiger kregen had ik trouwens niks met Samsung. Telefoon van een ander merk etc. Dus ik ben niet een die-hard Samsung fan die een Samsung product de hemel in prijst. Maar hier dus oprecht blij mee. Ik heb alleen geen vergelijkingsmateriaal met andere stofzuigers

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:36

Uiterst tevreden over de Samsung Jet 75 pet!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 18:50

De 75 kwam erg goed uit de test van de Consumentenbond.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 18:11

Op advies van een vriendin en na even uitproberen hier ook de Samsung Jet 75E Pet besteld. Weegt niks en wat stofzuigt dat leuk :D Via Samsung met 10% memberkorting te bestellen, en er is een (permanente?) actie dat je nadien gratis een extra accu of opzetstuk kan bestellen.

Lees wel dat de accu snel opgaat. Voor een klein appartement niet erg, maar misschien wel iets om mee te nemen in de overweging.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 13:07

Ik hoor veel goeds over de 75, mooi!

Ga misschien ook nog eens kijken wat ik met een evt samsung account kan, extra korting klinkt goed. Wel nog even goed puzzelen welke uitvoering ik evt wil.

Bedankt allemaal tot zover voro wie gereageerd heeft :-)