Het leed dat beddengoed in de droger heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Het leed dat beddengoed in de droger heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 15:50

Wie heeft nou echt de gouden tip? Ik word zo onderhand gestoord van het beddengoed dat continue zichzelf opvreet in de droger. Hierdoor droogt het dus niet goed en moet ik de droger altijd een tweede keer aanzetten.

Wie herkent dit en heeft dé oplossing?! Gewoon buiten laten drogen kan hier helaas niet, anders had ik dat wel gedaan ;) bovendien heb ik dat ding niet voor niks :D

Tinka

Re: Het leed dat beddengoed in de droger heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 15:52

Ik herken het heel erg. Niet teveel tegelijk in de droger. En van te voren drogen over stoelen oid. Ik probeer het sowieso buiten te laten drogen, dat werkt het beste. Ik heb ook een zooi ballen in de droger, dat werkt dus ook niet.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 15:59

Ik heb nu dus echt alleen het beddengoed erin. Dus overtrek, twee kussenslopen en het onderlaken, maar alles verdwijnt in het overtrek.

Ik hoopte dat van die ballen inderdaad zouden werken! Niet dus -O-

Ik heb ook al eens geprobeerd om onderin het overtrek een knoop te doen, zou ook schelen als ik ergens. Maakt geen verschil…

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:01

Ik doe het hoeslaken en de kussen overtrekken, met handdoeken en sokken ed. Dan de overtrek uithangen ergens en dan de overtrek apart, maar dan nog gaat het vaak fout.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:02

Als ik de 2p. dekbedovertrekken niet buiten droog, dan vouw ik ze 2x dubbel zodat ze smaller en zijn en dan gaan ze over een binnendeur heen, of over het traphek van de zolder. In de droger heb ik één keer geprobeerd, maar dat kwam er zo verkreukeld uit, dus dat was eens maar nooit weer.
Een 2p. hoeslaken gaat in z'n eentje, of evt. samen met een grote handdoek in de droger.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:04

Ohhh, deze ergernis herken ik echt enorm! Mijn oplossing? Beddengoed kopen met een ritssluiting :D We moesten sowieso nieuw beddengoed hebben en toen ik bij de Jysk beddengoed vond met een ritssluiting, heb ik daar meteen ingeslagen :j Geen oplossing voor je bestaande beddengoed natuurlijk, maar mocht je het écht zat zijn, dan kan ik je dit zeker aanraden :))

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:09

Hoe groot is je wasmachine trommel? Sinds ik een 9 kilo trommel hebt gebeurt het eigenlijk niet meer. Met de oude 5 kilo trommel kon ik blijven vissen.

Tegenwoordig was ik de dekbedhoezen wel apart, want dan gaan er gewoon 2 of 3 (alle bedden) tegelijk in. En de kussenslopen dan met een gewone was mee. Daar hoef ik tegenwoordig ook geen sokken en ondergoed meer uit te vissen!

Ik laat de dekbedhoezen na de droger altijd wel nog even luchten, de droger is al een dagje ouder dus die droogt heel soms niet heel lekker meer _O-

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:10

NadjaNadja schreef:
Ohhh, deze ergernis herken ik echt enorm! Mijn oplossing? Beddengoed kopen met een ritssluiting :D We moesten sowieso nieuw beddengoed hebben en toen ik bij de Jysk beddengoed vond met een ritssluiting, heb ik daar meteen ingeslagen :j Geen oplossing voor je bestaande beddengoed natuurlijk, maar mocht je het écht zat zijn, dan kan ik je dit zeker aanraden :))

Dit! Of met knopensluiting onderaan.
Ik vergeet ze nog weleens dicht te doen en weet dan gelijk weer hoeveel frustratie dat geeft :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:11

Dekbedovertrek met rits :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:11

Ik pauzeer de droger elk half uur om de overtrek leeg te schudden, dat is het enige dat goed werkt tot nu toe. Helaas.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:14

Druif_01 schreef:
Ik heb nu dus echt alleen het beddengoed erin. Dus overtrek, twee kussenslopen en het onderlaken, maar alles verdwijnt in het overtrek.

Ik hoopte dat van die ballen inderdaad zouden werken! Niet dus -O-

Ik heb ook al eens geprobeerd om onderin het overtrek een knoop te doen, zou ook schelen als ik ergens. Maakt geen verschil…

Dekbedovertrekken met sluitingen. Wij hebben ze van de Ikea, die hebben knoopjes. Anders verandert de overtrek in de Bermudadriehoek.
Overigens stop ik hier geen beddengoed in de droger omdat het dan voor mij gevoel toch te snel krimpt.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 16:16

Ja dat is waar trouwens! Beddengoed met sluiting onderin gaat wel goed! Althans, normaal, want van de week had ik die van dochterlief in de droger en ik kreeg het bijna niet meer uit de knoop…terwijl ik de knoopjes dicht had. Wat een ellende.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:20

Bij mij gaat met sluiting ook niet goed, hij rolt op als een soort worst, en dat droogt natuurlijk niet.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:21

Ik probeer stukken wasgoed die ik in de droger stop wel eerst los te schudden voor ik ze erin stop. Anders wordt het 1 grote massa die binnenin niet goed droogt.
Voor beddengoed heb ik het oude linnenrek van mijn schoonmoeder. Duurt iets langer voor het droog is, maar minder krimp en het hangt erg makkelijk op.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 16:26

Ik heb ook al geprobeerd om het overtrek op te vouwen en dan in de droger te doen, maakt allemaal geen verschil.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:26

Ook met knoopsluiting draait hij echt compleet in elkaar en sta je dat ding een half uur weer helemaal uit elkaar te trekken. Ik lees dus even mee voor dè tip.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 16:26

Tinka schreef:
Bij mij gaat met sluiting ook niet goed, hij rolt op als een soort worst, en dat droogt natuurlijk niet.

Die worst inderdaad en díe gaat vervolgens in de knoop…

Oh en voor degene die het vroeg, mijn droger is 7kg.
Laatst bijgewerkt door Druif_01 op 28-04-25 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:27

Ik sluit het dekbedovertrek af met een klittenbandje.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:27

Mijn dekbedovertrek eet de rest ook op, maar tot mijn verbazing is alles dan wel droog. :+

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:30

Ik sluit de opening van mijn dekbedovertrek met een tiewrap. Daarna wassen en in de droger. Op deze manier komt er geen wasgoed in. Na de droger tiewrap er weer af en even een kwartiertje uithangen omdat dat deel dat bij elkaar zit door de tiewrap, niet helemaal droog is.

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:33

De overtrekken zonder knopen en rits maak ik zelf een knoop in. Het droogt dan niet zo netjes glad op, maar het is wel droog.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:48

Ik knoop het uiteinde dicht met een haarelastiek. Werkt top!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 16:50

Annemiek73 schreef:
De overtrekken zonder knopen en rits maak ik zelf een knoop in. Het droogt dan niet zo netjes glad op, maar het is wel droog.

Dit heb ik dus ook eens geprobeerd, maar de knoop ging er in de droger gewoon uit. Kreukels in mijn beddengoed maakt me echt niets uit overigens :D

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:00

Ik heb het ooit een paar keer geprobeerd om dekbedhoezen in de droger te doen. Resultaat: grote vochtige, kreukelige "bal" (en de rest erin slopen enzo) .

Beddengoed hangt dus zoveel mogelijk buiten. Gelukkig heb ik tegenwoordig ook rekjes om ze binnen te kunnen drogen.
Voorheen hing ik ze te drogen aan een rekje aan de deur.
Paar keer dubbel vouwen en dan het hoofd-- en voeteind vastknijperen (snap je het nog?)

Heb je helemaal geen deur om een wasrekje aan te hangen?

En dekbedhoezen met sluiting zijn hier geen optie. Beddengoed moet ingestopt kunnen worden aan het voeteneind, ik for Geen oog dicht als het "los" zit.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:01

Gebeurt mij af en toe met de 1 persoons overtrekken, inderdaad een ramp. Wat in ieder geval een beetje helpt is de droogtijd verkorten door je was nog een keer extra te centrifugeren. Bespaart ook nog energie.