Na nog geen 4 maanden zet ik de laptop uit en doe hem dicht. Er gebeurt niks mee in de tussentijd.
En een halve dag later doe ik hem open - zit er ineens een grote diagonale scheur in

We zitten nu ruim een jaar na aankoop en inmiddels zitten er meerdere scheuren in en durf ik hem amper nog open / dicht te doen. Ik zit nu te kijken of ik hem zal laten repareren maar ik zie dat ik absoluut niet de enige ben met dit probleem: https://eu.community.samsung.com/t5/com ... 982/page/5
Het lijkt dus een constructie-fout te zijn, dat de behuizing gewoon te slap is waardoor er teveel krachten op het scherm komt te staan bij het open en dicht doen en de barsten er op een gegeven moment in springen, vaak dus al binnen de eerste maanden gebruik

En bij mensen die honderden euro's uitgeven aan een nieuw scherm (Samsung vindt het blijkbaar niet onder garantie vallen...) gebeurt hetzelfde vaak gewoon wéér

Maargoed wat moet ik nu dan...

Repareren is de investering niet waard want over een jaar (als ik mazzel heb...) zit ik dan waarschijnlijk weer met hetzelfde probleem. Gewoon maar doorwerken met die scheuren en hopen dat het ding verder wel blijft functioneren? Je kan ook niet echt iets doen om het scherm tegen verder scheuren te beschermen denk ik...?
Zijn er bepaalde merken / types laptop die wèl tegen een stootje kunnen, en een hele stevige bouwkwaliteit hebben zonder dat ze meteen een vermogen kosten...? Hij hoeft verder weinig bijzonders te kunnen, geen hele zware programma's ofzo.
Ik sleep wel veel met een laptop, loop er veel mee rond en zet hem op allerlei verschillende plekken neer. Kan er ook wel eens mee tegen een hoekje van een deur aanlopen ofzo

Ik zou hierna gewoon eindelijk eens een behoorlijk hufterproof laptop willen. Scherm van 15-16 inch is groot genoeg.