Samsung Book3 scheuren scherm bekend probleem... stevige laptop tip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Samsung Book3 scheuren scherm bekend probleem... stevige laptop tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-25 13:43

Na al ruim 20 jaar steeds niet al te dure laptops te kopen (onder 1000 euro) heb ik een jaar geleden een keer geïnvesteerd in een Samsung Galaxy book 3 360, die je ook als tabet en in tentmodus kan gebruiken, met touchscreen. Ik dacht dat dat super handig was maar eigenlijk gebruik ik het nooit :=

Na nog geen 4 maanden zet ik de laptop uit en doe hem dicht. Er gebeurt niks mee in de tussentijd.
En een halve dag later doe ik hem open - zit er ineens een grote diagonale scheur in :oo

We zitten nu ruim een jaar na aankoop en inmiddels zitten er meerdere scheuren in en durf ik hem amper nog open / dicht te doen. Ik zit nu te kijken of ik hem zal laten repareren maar ik zie dat ik absoluut niet de enige ben met dit probleem: https://eu.community.samsung.com/t5/com ... 982/page/5

Het lijkt dus een constructie-fout te zijn, dat de behuizing gewoon te slap is waardoor er teveel krachten op het scherm komt te staan bij het open en dicht doen en de barsten er op een gegeven moment in springen, vaak dus al binnen de eerste maanden gebruik -O-

En bij mensen die honderden euro's uitgeven aan een nieuw scherm (Samsung vindt het blijkbaar niet onder garantie vallen...) gebeurt hetzelfde vaak gewoon wéér -O- Is ook logisch natuurlijk want de behuizing blijft even ontoereikend als daarvoor -O-

Maargoed wat moet ik nu dan... :?

Repareren is de investering niet waard want over een jaar (als ik mazzel heb...) zit ik dan waarschijnlijk weer met hetzelfde probleem. Gewoon maar doorwerken met die scheuren en hopen dat het ding verder wel blijft functioneren? Je kan ook niet echt iets doen om het scherm tegen verder scheuren te beschermen denk ik...?

Zijn er bepaalde merken / types laptop die wèl tegen een stootje kunnen, en een hele stevige bouwkwaliteit hebben zonder dat ze meteen een vermogen kosten...? Hij hoeft verder weinig bijzonders te kunnen, geen hele zware programma's ofzo.

Ik sleep wel veel met een laptop, loop er veel mee rond en zet hem op allerlei verschillende plekken neer. Kan er ook wel eens mee tegen een hoekje van een deur aanlopen ofzo := Dat is bij deze inmiddels ook gebeurd maargoed daarvóór zaten die eerste spontane scheuren er al in.....

Ik zou hierna gewoon eindelijk eens een behoorlijk hufterproof laptop willen. Scherm van 15-16 inch is groot genoeg.

Ilsiie

Re: Samsung Book3 scheuren scherm bekend probleem... stevige laptop tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 14:08

Goh ik had in mijn studententijd een Dell, fantastisch ding en niet stuk te krijgen. Heb ik idd heel veel mee gesleept, is ook weleens (of vaker) gevallen (alhoewel ik dat niet aan zou raden).
Inmiddels heb ik een Victus (is van HP) en ben daar ook zeer content mee, weinig onzin erop wat je niet nodig hebt. Prijs prima (afhankelijk natuurlijk welke je hebt). En ook deze kan wel tegen een stootje, heb hem inmiddels ruim anderhalf jaar en is nog als nieuw!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-25 15:28

Ja ik heb ook ooit een Dell gehad, dat was een vrij zwaar en lomp ding dat wel wat kon hebben :j

Ik vraag me af of ik nu met deze Samsung nog iets kan redden door er een stevige screenprotector op te plakken ofzo := In de hoop dat hij toch nog even mee kan gaan..... -O-

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 15:45

Hier een book2 360 die ook een gescheurd scherm heeft, maar bij mij is de boosdoener toch echt een deurpost geweest waar ik een heel licht contactmomentje mee had. Heel licht, dus die scheur had van mij niet gehoeven. Momenteel ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe en ik wil wel weer graag 360 en touchscreen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-25 17:06

Ik zou het echt niet doen :n Het stikt werkelijk van de klachten van spontaan scheurende schermen.
Zie link en zoek zelf ook even. Echt zonde om je geld daar aan uit te geven want ze lossen het probleem blijkbaar ook niet op -O-

Wij hebben Samsung telefoons en ik dacht ik doe er ook een laptop van, handig dat alles koppelt.
Maar heb echt spijt van de aankoop en er zijn veel te veel mensen met het verhaal dat hun laptop alleen maar keurig op een bureautje stond, er niks gebeurde maar er dan toch ineens een scheur in het scherm zat.

Ik vond hem zelf ook al wel wat flimsy aanvoelen toen ik hem eens in tentmodus / tabletmodus wilde gebruiken in het begin, vandaar ook dat het bij mij bij 1 of 2 keer is gebleven omdat het niet prettig voelde. Voor mijn gevoel gaan de scharnieren te stroef en moet je dus teveel kracht op het scherm / de klep zetten. Gecombineerd met te dun glas / te zwakke behuizing....

Veel berichten van mensen die het probleem ook bevestigd kregen door reparateurs en service centers, dat het een heel bekend probleem / mankement is van iig de 2e en 3e generatie. Dat de 4e generatie al wat dikker glas gekregen zou hebben. Maar dat daarbij ook al meldingen zijn van spontane scheuren -O-