Tennisbaan / matten hergebruiken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Tennisbaan / matten hergebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-25 19:04

Bij ons op de tennisclub zijn een aantal oude tennisbanen opgerold en langs de kant gelegd.
Het zijn (of waren) zg. French Court banen. Het is een drainerende laag. Ik heb nooit geweten hoe dat in elkaar steekt maar blijkbaar liggen die banen los op een ondergrond.
Deze ‘matten’ zijn ‘over’, het afvoeren kost heel veel geld en ik dacht misschien heeft iemand er iets aan om wellicht iets op een erf te helpen draineren? Ik kan me er iets bij voorstellen, maar heb werkelijk geen idee of dat realistische win-win situatie zou kunnen zijn.
Heeft iemand ervaring daarmee? Mss ooit ergens zoiets gezien? Of een ander idee wat zou kunnen werken om dit te hergebruiken?
Voor info over het materiaal; zie de link
https://www.desportuitgever.nl/wp-conte ... -C37-2.pdf

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 19:10

paars schreef:
Bij ons op de tennisclub zijn een aantal oude tennisbanen opgerold en langs de kant gelegd.
Het zijn (of waren) zg. French Court banen. Het is een drainerende laag. Ik heb nooit geweten hoe dat in elkaar steekt maar blijkbaar liggen die banen los op een ondergrond.
Deze ‘matten’ zijn ‘over’, het afvoeren kost heel veel geld en ik dacht misschien heeft iemand er iets aan om wellicht iets op een erf te helpen draineren? Ik kan me er iets bij voorstellen, maar heb werkelijk geen idee of dat realistische win-win situatie zou kunnen zijn.
Heeft iemand ervaring daarmee? Mss ooit ergens zoiets gezien? Of een ander idee wat zou kunnen werken om dit te hergebruiken?
Voor info over het materiaal; zie de link
https://www.desportuitgever.nl/wp-conte ... -C37-2.pdf

Het zou wellicht interessant kunnen zijn voor mensen met een paddock die in de winter erg nat is

tennan

Re: Tennisbaan / matten hergebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:23

Ik denk dat je die zomaar kwijt bent als je die in een paddock paradise fb-groep zet als gratis af te halen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 21:42

Ik ken iemand die het als ondergrond in een rijbak heeft gebruikt met daarbovenop een toplaag.
Voor een paddock lijkt het me ook geschikt, want hier graven ze niet doorheen toch?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 21:48

Als het afvoeren duur is, zal dat ook het geval zijn als je ze een tijdje voor wat anders gebruikt. Klinkt als 'chemisch afval'. Dat zou ik niet zomaar in mijn weide willen hebben.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-25 23:18

Heb een berichtje geplaatst, dank voor de tip!
@Sanne21 denk eerder dat de afvoer duur is vanwege het gewicht en de omvang.

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 23:48

Mag ik vragen waar op te halen? Hoe groot zijn de matten?