Opklapbare loopband

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Opklapbare loopband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 14:44

Ik zie ze steeds vaker voorbij komen, van die opklapbare loopbanden voor thuis.
Zijn er bokkers die ook zo'n ding hebben en zo ja, hoe bevalt ie? Gebruik je hem ook echt veel en zijn ze compact op te bergen?

Ik wandel ook regelmatig buiten met de hond, maar met 2 jonge kinderen die op tijd in bed liggen en een man die onregelmatig werkt is dit niet altijd in te passen. Dit leek me dan een perfecte oplossing.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

sas66

Re: Opklapbare loopband

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 15:15

Goede vraag, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Of is het zo'n apparaat dat veel geld kost en daarna stof ligt te verzamelen onder het bed. Ik lees graag mee.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 15:28

Ik heb er eentje van Home Fitness Code, een S1 met snelheid van 1 - 6 km/u (ik wandel er alleen op), voor de tv bij voorkeur, wanneer het buiten geen fijn weer is of wanneer ik geen puf heb om naar buiten te gaan. De mijne kostte 170 euro meen ik eind vorig jaar. Ik vind 'm wel wat zwaar maar hij heeft aan de kopse kant wieltjes. In principe past ie onder mijn bank ware het niet dat daar in het midden extra steunpootjes zitten dus die vlieger ging niet op. Bij mij staat ie in een kast en ik pak 'm echt zo, dat valt me niks tegen.
Bij het destijds vergelijken viel me op dat er diverse 'semi populaire' aanbieders met reclame op instagram en zo waren die volgens mij dezelfde loopband aanboden voor het dubbele geld, dus ik zou het even goed uitzoeken.

Edit, ik heb er wel een steun bij genomen voor een tientje meen ik zodat je wat houvast hebt als je je evenwicht eens mocht verliezen.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 16:09

Ik heb er een van de decathlon, kostte iets van €230. Mijne kan tot 12km, maar gebruik 'm tot nu toe alleen om te wandelen.
Ik werk veel thuis en zit tijdens werk aan de computer gekluisterd. Ik gebruik 'm dus vooral tijdens m'n werk en stap er zo'n 15 tot 20km per werkdag mee weg. Dat vind ik echt ideaal!
Ook sleep ik 'm regelmatig s avonds naar de tv, dan loop ik naast de bank :)

Ik kan 'm nog niet echt lekker kwijt in huis, dus hij staat al al maanden pontificaal in de hal als ik 'm niet gebruik. Daar moet ik nog wat op verzinnen :Y)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 16:13

Ik heb er ook een gehad, maar ik vond het gedeelte waar je kunt lopen erg smal, en icm ondertussen tv kijken belande ik er nog wel eens naast. _O- Hij paste hier wel prima onder de bank en was snel te pakken en weer op te ruimen. Uiteindelijk heb ik hem aan mijn moeder gegeven want omdat hij zo smal was vond ik dat niet prettig lopen.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 02:41

Omdat dit topic op Leven zonder paarden hoort verplaats ik hem daarheen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:34

Wij hebben er ook eentje staan welke je zo kunt wegzetten en mijn man is er wel tevreden over tot dusverre. Ik heb hem nog niet echt goed getest, want wij hebben er eentje zonder steun en het lijkt me niks zo zonder steun haha maar voor de prijs wat ie kostte (153e) is het een handig ding. Bewust voor een wat goedkopere gegaan omdat we twijfels hadden eerder, maar doet wat ie moet doen. We kunnen hem makkelijk uithalen en weer wegstoppen achter de bank welke aan de eettafel staat voor een muur, dus hij staat wel mooi uit zicht zo. Wij hebben er eentje van CITYSPORTS, toen via bol gekocht (kwam van een externe verkoper), maar Decathlon heeft ‘m ook bv (159 momenteel met flinke korting). Gaat tot 6km/u wat voor ons echt prima is want hij word hier gebruikt verder voor joggen, puur voor lopen. Qua band breedte is hij niet zo smal als sommige andere vergelijkbare apparaten, ligt stabiel op zelfs onze oneven tegel vloer haha, dus dat oogt wel prima moet ik zeggen :j

>> https://www.decathlon.nl/sporten/fitnes ... g4QAvD_BwE

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:30

Ik heb deze: https://www.amazon.nl/-/en/gp/aw/d/B0BN ... asin_title

Je klapt de band omhoog. Zie dat er niet echt duidelijke foto’s bij staan van hoe je hem opklapt maar ik kan een foto maken voor je als je wil.

Bevalt mij prima, ik vind het prettig dat hij zo’n stang ding aan de voorkant heeft. Zit ook een beveiliging op voor als je valt etc.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:09

Ik heb deze https://nl.homefitnesscode.com/products ... 2916121845

hij is makkelijk weg te zetten maar voor mij is hij te kort om op te rennen, ik val er steeds vanaf. Om te wandelen tijdens Netflixen is hij wel oke, mits je gewend bent om erop te lopen.

Ik wil de mijne evt wel wegdoen mocht je interesse hebben

sariba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 13:25

Ik heb sinds kort de loopband van moov , ik vind hem ideaal, weinig geluid, makkelijk te verplaatsen, makkelijk te bedienen en duidelijk display.
Ik gebruikt hem wel alleen om te lopen, niet om te rennen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 22:23

Let goed op de maximale snelheid, en het geluidniveau, en evt opbergruimte/opberggemak. :j

En er zijn veel dropshippers met loopbanken, goed checken. :)