Ik heb recent de sleutels gekregen van mijn nieuwbouw woning, en nu zijn we druk aan het klussen. Nou kreeg ik van de week een bericht van mijn nieuwe buurvrouw dat onze gezamenlijke schutting op 23 april wordt geplaatst. Ze stuurde daarbij ook meteen foto's van haar nieuwe veranda. Die leek op de foto's heel erg dicht op de grens te zitten van onze tuin.
Nou was ik er gisteren, helaas geen buurvrouw in zicht, maar de veranda zit dus deels vast aan "onze" kant van de muur, 2cm over de grens heen. De steunpaal van de veranda zit zowat op de grens (scheelt maar 3cm), hierdoor zijn we bang dat de schutting niet meer op de grens geplaatst kan worden, maar een aantal cm onze tuin in moet worden geplaatst.
Nu is dit allemaal heel erg nieuw voor mij, en weet ik even niet zo goed wat ik hiermee moet? Mijn man heeft een berekening gemaakt dat als de schutting 5cm richting onze tuin moet i.p.v. op de grenslijn, dat we 900 euro aan tuin verliezen

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat moeten we hiermee? Of zijn we hier teveel op de details aan het letten?