Wie gelooft er in paranormale dingen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 01:08

wjerdo"]
[quote="PhiaBink schreef:
Er zijn mensen die boven een plukkie manen gaan pendelen en zo "kunnen zeggen" wat een paard/dier/mens mankeerd. Verward
Ik heb mijn vraagtekens erbij.


ik geloof het wel een beetje Phia. Ik heb gezien wat Erik met Youri heeft gedaan. En die pendelde boven zijn lijf, manen enzo. Dus waarom niet ? Verward
[/quote]

Ik bedoel een pendelen over een pluk manen kilometers van het paard vandaan. Mensen die het paard niet kennen en niet weten hoe hij/zij eruit ziet. Erik stond naast Youri als hij pendelde over zijn lijf en manen. Als je Erik belde, dan weet hij welk paard het is en wat de problemen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 10:17

AnnemiekvM schreef:
Ik las dat iemand zijn gids heeft gevonden. Wat wordt daarmee bedoeld?


Een gids is een soort geest die altijd bij je is en je door het leven heen help. Sommige mensen kennen hun gids en ik geloof dat je er zelfs meerderen kunt hebben.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 10:25

Mexx2 schreef:
oké,ik waag het erop:
heeft iemand van jullie ervaring met de doden,zeg maar zoals Char op televisie!?

5 jaar geleden is mijn vader overleden,we zijn er allemaal bijgeweest!
hij was 73 jaar.
een half jaar later zouden mijn man en ik gaan trouwen,dat hebben we ook gewoon doorgezet.(rondom de bruiloft zijn nogal wat discussies geweest)
mijn vader was streng Katholiek,nog een van de ouderwetse stempel,en dat botste vaak tussen zijn geloof,en de onze.

ik zit nog met een hoop vragen en twijfels,en zou zo graag willen weten hoe hij zich nu voelt,of hij nog zo stellig ervan overtuigt is,dat zijn weg de goede was,etc!

weten jullie langs welke (vertrouwde) weg ,ik meer te weten kan komen,kennen julie zoiemand wie dat kan?


Ik zou wel uitkijken met wie je in zee gaat. Er zijn zoveel oplichters en maar een paar echte goede mediums!
Mensen die een fortuin vragen zijn imo dus oplichters. Er mag best geld gevraagd worden voor hun hulp, maar 100 euro ofzo dat hoeft echt niet, dan zit ik me af te vragen waar de interesse van zo iemand ligt.
Meestal zijn degenen die je via via leert kennen de besten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 10:32

CCCCorine"]
[quote="AnnemiekvM schreef:
Ik las dat iemand zijn gids heeft gevonden. Wat wordt daarmee bedoeld?


Een gids is een soort geest die altijd bij je is en je door het leven heen help. Sommige mensen kennen hun gids en ik geloof dat je er zelfs meerderen kunt hebben.
[/quote]
Klopt
je hebt 1 hoofdgids, deze zal je je hele leven begeleiden.
je hebt ook nog verschillende hulpgidsen.
deze kunnen veranderen, voor korte tijd aanwezig zijn, maar ook gerust jaren. soms zijn ze wat meer op de voorgrond, dan weer een poos niet.

alle gidsen zijn er om jou te helpen.
en hebben alleen maar goeds met je voor.
je kunt ze ook gerust om hulp vragen, alleen het horen/voelen van antwoord is helaas niet voor iedereen te ervaren.
Maar dat valt wel te leren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 10:54

Voor mijn migraine ga ik naar iemand die met aura's werkt. Zij weet ook veel van zulke dingen af, en kan ook in contact komen met overleden mensen enzo.

Het is echt niet aan haar te zien dat ze zoiets doet, het is dus niet zo dat het een oud vrouwtje of heksje is ofzo. Haha!
Het is namelijk gewoon een hele aardige vrouw van een jaar of dertig. Lachen

Ze heeft mij ook dingen verteld die ze gewoon niet kán weten, bijvoorbeeld over mijn overoma die mij beschermt (ze kon haar precies beschrijven, en vertelde dat ze aan het breien was een in schommelstoel, en dat deed ze altijd). Verder kreeg ze dan steeds dingen door, en soms was het dan nog niet echt duidelijk wat mijn overoma daar dan mee bedoelde. Dan zei ze bijvoorbeeld: Ik krijg steeds iets door met een ster ofzo. Nouja, zulke dingen.

Ik kan je zeggen at ik er al heel veel aan heb gehad (zeker omdat het niet zo goed met me gaat).
Zoiets kan je echt helpen. Lachen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:43

Interessant allemaal om te lezen ! Ik heb zelf slechts 2 voorspellende dromen gehad die tot in detail klopten. Maar toen was ik een stuk jonger, ik denk een jaar of 17............laatste jaren merk ik niets meer nergens van....Jammer eigenlijk.!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:00

Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde, maar houd me er niet mee bezig!

Dat programma op tv bijvoorbeeld dat er zo'n mens met dieren zit te praten en kan vertellen wat dat dier voelt, nou daar geloof ik helemaal niet in!! Net als jomanda enzo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:09

YvonneS schreef:
Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde, maar houd me er niet mee bezig!

Dat programma op tv bijvoorbeeld dat er zo'n mens met dieren zit te praten en kan vertellen wat dat dier voelt, nou daar geloof ik helemaal niet in!! Net als jomanda enzo!

Ik geloof daar wel in. Lachen

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:10

ikgeloof er ook wel in vind het ook heel erg ineterssant..
een meisje bij mij uit de klas ziet ook regelmatig aura,a ik vind dat altijd heel erg spannend en ben er ook graag mee bezig

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:42

YvonneS schreef:
Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde, maar houd me er niet mee bezig!

Dat programma op tv bijvoorbeeld dat er zo'n mens met dieren zit te praten en kan vertellen wat dat dier voelt, nou daar geloof ik helemaal niet in!! Net als jomanda enzo!


Bedankt voor je kortzichtigheid... ik communiceer namelijk ook met dieren.... Scheve mond

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:54

Ik geloof wel dat er dingen van bestaan, maar ik denk niet dat het goed is om te doen zoals geesten oproepen en contact met 'de andere wereld'. Nee, ik ben daar geen voorstander van. Net als dingen als handoplegging enzo.
Ik zag voorheen ook aura's en had voorspellende dromen, maar nu gelukkig niet meer.

Misschien komt het ook omdat ik nu in God geloof dat ik deze dingen niet meer nodig vind/heb.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:04

Juut schreef:
En ook ik geloof erin; het spookt nl op mijn kamer! Heel raar, ik 'voel' gewoon dat er nog iemand is, en als ik rustig in mijn bedje een poging om te slapen lig te doen hoor ik een zachte ademhaling en soms voel ik een bepaalde druk op het bed, net alsof iemand op de rand gaat zitten. Meer mensen die dit bekent voorkomt?
Zelf doe ik aan pendelen en tarot, (al geloof ik niet echt in de uitslag) en kristal 'genezing/ondersteuning'

je mij! deuren die eerst dicht waren en dan ineens openstaan,verschijningen in het raam als het donker is,verschuivende geluiden op zolder terwijl daar helemaal niets staat... Scheve mond
best freaky maar je raakt eraan gewend Lachen
ik geloof zeke rin het paranormale,alleeen noem ik het nooit zo.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 13:09

PhiaBink"]
[quote="wjerdo"][quote="PhiaBink schreef:
Er zijn mensen die boven een plukkie manen gaan pendelen en zo "kunnen zeggen" wat een paard/dier/mens mankeerd. Verward
Ik heb mijn vraagtekens erbij.


ik geloof het wel een beetje Phia. Ik heb gezien wat Erik met Youri heeft gedaan. En die pendelde boven zijn lijf, manen enzo. Dus waarom niet ? Verward
[/quote]

Ik bedoel een pendelen over een pluk manen kilometers van het paard vandaan. Mensen die het paard niet kennen en niet weten hoe hij/zij eruit ziet. Erik stond naast Youri als hij pendelde over zijn lijf en manen. Als je Erik belde, dan weet hij welk paard het is en wat de problemen zijn.
[/quote]
DIT KAN ECHT duuk is lange tijd erg ziek geweest en ten einde raad ben ik ook aan zo'n iemand toe gekomen,
ik heb een foto en een pluk haar ingeleverd en er kwam uit lever en hartproblemen.....hij heeft daar pedagogische medica voor gekregen en in drie maand was hij helemaal de oude!
ik ben heel blij dat we die kans aan hebben gepakt,want we waren echt ten einde raad!

Domingo_Joe
Berichten: 12
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Hellum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 00:16

ik geloof er in!!

heb zelf geregeld een deja vu......
ik voel ook aan waar een flitspaal/auto staat.

en zo'n drie jaar terug had ik een gesprek met mijn overleden opa, ik had niet zo'n goede band met hem, omdat we er weinig kwamen, maar hij vertelde mij dingen die ik niet wist, en vond het ook best wel eng. Ik weet zeker dat ik niet aan het dromen was, ik zat nl gewoon op klaar lichte dag aan tafel, en ineens verscheen hij voor me.
Ik heb het de volgende dag aan mijn moeder verteld, die wel behoorlijk raar keek, maar we hebben het er eigenlijk nooit meer over gehad.
jammer..nu is mijn andere opa ook overleden en ik durf dus niet aan hem even te denken omdat ik eigenlijk wel bang ben hem te zien..

toen ik een meisje van ongeveer 5/6 jaar was zag ik op een avond vier mensen lopen rond een tafel 3 volwassenen en 1 kind, ik was bang en deed het licht aan toen waren ze weg, maar toen ik het licht weer uit deed liepen ze er weer....ben toen onder mijn dekens gekropen en toch uit eindelijk in slaap gevallen.


ik vindt het heel fijn om verhalen van anderen er over te horen, en ik geloof echt dat er paranormale dingen zijn alleen er zijn naar mijn weten weinig mensen die je hier echt uitleg over kunnen geven hoe je hier mee om moet gaan en of je het nu moet weg stoppen...........ik probeer het wel weg te stoppen maar vaak als je bijvoorbeeld eenzaam bent wordt je er toch weer aan herinnerd


groetjes

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 00:36

Goh.. hoe orgineel zal ik me ook nog maar eens melden...

Verhalen, ervaring, etc etc etc... kun je pben..

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 08:22

Deja vu is vaak dat je denkt het al eens gezien te hebben. Dit komt doordat je hersenen een signaaltje niet helemaal goed doorgeven, waardoor het beeld ontstaat dat je hetgeen dat je ziet, al eens eerder gezien hebt.
Verder geloof ik wel in het paranormale (zie mijn antwoord eerder in dit topic)

Domingo_Joe
Berichten: 12
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Hellum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:38

Over het Deja vu gebeuren ben ik het niet geheel met je eens.

Hoe komt het dan dat als ik bijvoorbeeld in een gesprek dat ik met iemand voer dat zo'n deja vu op treedt? dan herinner ik mij in een flits dat ik ruzie krijg en meteen op dat moment geef ik een heel ander antwoord en het gaat goed. Maar dan ben ik dat beeld dat ik er van had (de deja vu) ook meteen weer kwijt.

Zo heb ik bijvoorbeeld al een aantal malen een deja vu gehad die mij het leven redde......

Graag zou ik dan weten wat dat betekend......

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:39

Ja, ik hou me ook wel bezig met paranormale dingen. Ik ben wel geintreseerd in wat er nog meer is. Denk er ook veel overna. Maar wat ik wel wil meegeven, laat je niet meeslepen en het je hele leven gaan beheersen! (Ik heb daarover al heel wat verhalen gelezen) Zorg dat je met beide benen op de grond blijft staan! Dan blijft het leuk en ben je je ook bewust van de dingen die je misschien 'ontdekt' Lachen
Ohja, mensen die leuke verhalen hebben mogen mij ook pben Haha! (maakt me niet uit over wat Knipoog)

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:31

IngridM schreef:
Interessant allemaal om te lezen ! Ik heb zelf slechts 2 voorspellende dromen gehad die tot in detail klopten. Maar toen was ik een stuk jonger, ik denk een jaar of 17............laatste jaren merk ik niets meer nergens van....Jammer eigenlijk.!

Heb af en toe ook een voorspellende droom. Heel apart, want op het moment van wakker worden denk je aan een gewone droom. Pas wanneer die droom na een tijd uitkomt weet je het...
Zo was ik vroeger erg close met een vriendin van wie ik droomde dat ze dood was. Ik voelde me heel naar leeg en was zo blij dat het maar een droom was... Een maand later heeft ze de vriendschap verbroken. Toeval...?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:39

*meldt*

Sinds een jaar lijk ik me te 'ontwikkelen'. Weet totaal niet wat ik er mee moet of hoe het komt maar het komt. Ik laat het ook maar begaan. Ben er nog niet klaar voor om er iets mee te doen.

Verder veel ervaringen gehad. Dromen. De meest vreemde dromen. Dingen gezien van anderen.

Nope, er is zekerweten meer tussen hemel en aarde.

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:44

Heb dat ook maar ben er erg bang voor. Ik had het op het begin van dit topic over een aanwezigheid op mijn kamer; die voel ik steeds duidelijker. Ik wil dat helemaal niet!
Dromen ead vindt ik intressant, maar zogauw het met geesten te maken heeft...wegwezen!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:54

Als je dat in je dromen hebt Juut dan moet je proberen diegene weg te sturen. Het is mij ook nog nooit gelukt maar het schijnt dat je de personen in je dromen vragen kunt stellen. Ik mis daar een dosis concentratievermogen voor. Of ik ben te snel afgeleid Haha!

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 07:38

Dat is nou juist het probleem; ik droom er niet over, ik ben gewoon wakker!
In een droom had ik het denk ik minder eng gevonden, maar ja, ik heb het niet voor het kiezen...

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 08:28

Ik geloof daar helemaal niet in Daar ben ik veel te nuchter voor Knipoog

jojohorse
Berichten: 227
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: omgeving groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:21

hallo!!
(ik lees dit topic net pas Verward )
en vind het erg interressant .
Ik heb ook vaak een de ja vu, ik heb dan gedroomd dat ik bijvoorbeeld met mijn zus aan het praaten ben.een paar dagen later maak ik gewoon hetzelfde mee,alles is het zelfde,de reactie van mijn zus...echt heel raar! Lachen

maar ik heb ook laatst een foto gemaakt van mijn paard.en wel meerdere
on de delfde tijd,toen ik ze aan het bekijken was,zag ik dat er een wazige vlek voor hem was een hele rare vlek. die vlek was maar op een! foto te zien en op de andere echt helemaal niets.

ook heb ik vaak dat ik het iedee heb dat er iets is in ons huis,en dat ik nooit echt alleen ben op mijn kamer,ik heb wel eens van die licht flitsen gezien,maar verder heb ik nog niets gezien.

mijn zus heeft eens een goeie vriendin meegenomen naar ons huis,en zij is ook een beetje paranormaal aangelegd,ze heeft toen gezegt dat ze zich niet echt op haar gemak voelde.en dat ze iets raars voelde
(ik heb daar niet zo veel van meegekregen toen ze bij ons was)

sorry voor het lange verhaal maar ik wilde het toch ff kwijt

groetjes jojohorse