Wie gelooft er in paranormale dingen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:19

Ik ben opgevoed met het Katholieke geloof.
Dus ben daar in verdiept geweest.
Zat ook braaf elke zondag morgen in de kerk.
Kreeg braaf elke week godsdienst les enz.

Toch heeft het me nooit aangetrokken en heb ik er nooit in geloofd.
En hoe meer ik er over hoorde, hoe meer ik me er vanaf zette.

Met Magnetiseren en helderziendheid ben ik bij toeval mee in aanraking gekomen.
Ik had er in eerste instantie niet eens om gevraagd.
Stond er ook heel sceptisch tegen over.
Geloofde er geen snars van.
maar het ging om Kawa, die volgens de DA naar de slacht moest, dus was had ik te verliezen.

wat die man daar deed, wat die man daar zei, dat was ingelooflijk.
Dingen die niemand wist, een paard wat reageerde op een manier die niemand zomaar kan (positief gezien).
Dan moet je wel bijna gaan geloven.

Jaren later (heb er in die tijd ook weer niks mee gedaan) kreeg ik ook weer per toeval (al geloof ik niet meer in toeval) een aanraking met het paranormale en weer kwamen er dingen uit die niemand kon weten, maar wel gezegd werden.

En nu, sinds een jaar ben ik me pas gaan verdiepen in het paranormale en ja, ik heb bewijzen genoeg, dat er meer is.

Maar waarom had en heb ik dat dan niet met god, of wie ook?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:21

SuperPepeijn schreef:
of eigenlijk de osiris-dyonisys-religie is van een zeer persoonlijke aard.


Oud Egyptisch-Grieks? >;)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:23

klopt kayla. Haha! vergelijk de verhalen van de god-mannen maar eens met die van jesus.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:27

runningkawa schreef:
Jaren later (heb er in die tijd ook weer niks mee gedaan) kreeg ik ook weer per toeval (al geloof ik niet meer in toeval) een aanraking met het paranormale en weer kwamen er dingen uit die niemand kon weten, maar wel gezegd werden.

En nu, sinds een jaar ben ik me pas gaan verdiepen in het paranormale en ja, ik heb bewijzen genoeg, dat er meer is.

Maar waarom had en heb ik dat dan niet met god, of wie ook?


Als ik hier nog even een aanvulling op mag geven:

Bij het paranormale is het ook nog eens zo, dat je krijgt waar je aan toe bent: je kunt dus bijvoorbeeld heel er graag willen, maar doordat je als mens er nog niet aan toebent (om wat voor reden dan ook) om te ontvangen, dan zie/voel/hoor/ruik je ook niets!

Dat is m.i. anders dan een religie, die min of meer conform richtlijnen staat geschreven. Het paranormale is dus een langere leerweg en sommigen zullen nooit het genoegen hebben om er mee kennis te maken, zo kun je het ook nog eens bekijken denk ik zo!

enne RK: toeval bestaat niet Haha! Knipoog

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:29

Als je er wat aan hebt, is het goed toch Lachen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:30

Dat is zeker Kayla
En dat maakt niet uit wat het is, als het je goed doet en daardoor beter in de wereld staat, alleen maar fijn

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:32

Kayla schreef:
Als je er wat aan hebt, is het goed toch Lachen ?


Lijkt mij ook. En zolang het niet aan een ander wordt opgedrongen als zijnde 'de enige echte waarheid' mag iedereen van mij geloven wat hij of zij wil. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Karin op 15-03-04 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:32

Kayla schreef:
Als je er wat aan hebt, is het goed toch Lachen ?


Uiteindelijk is DAT wel de essentie van alles Kayla!

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:40

och ja uiteindelijk komt alles op hetzelfde neer..... wetenschap of gevoel?.. .tijd zal het leren.
Het is 1 pot nat... allah is god, god is allah..
reiki is energie god is energie..
de mens is ongelovig en bang... trekt zich op aan iets geschreven waarvan meer dan de helft verzonnen is.. .
Al die geloven lijken ook weer op elkaar.. .ga me er daarom niet in verdiepen.. komt steeds op hetzelfde neer... energie is liefde, liefde is leven, leven is bestaan, bestaan is wetenschap...
credendo vides..... wie gelooft zal zien..
wat?? dat wat jij gelooft.. en dat is voor iedereen anders.. of??
ja dat weten we als we ons stoffelijke lichaam afdoen.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 23:19

SuperPepeijn"]
[quote="fsoudan"]Ja waaruit ik opmaak dat jij het onmogelijk vind.... Waarom? En waarom ga jij niet in op de man gespeelde insinuaties?
[/quote]omdat die geen doel hebben en geen basis hebben. het heeft daarom geen zin erop in te gaan.

[quote="fsoudan schreef:
Ik probeer duidelijk te maken hoe ik daar tegen over sta en waarom ik vraag aan jou waarom dan niet..... Ik wil je niet persoonlijk aanvallen maar wil toch graag weten waarom het dan niet zo zou zijn volgens jou? Lijkt me een redelijke vraag.
van iets dat niet bewezen is kan je niet zeggen dat het bestaat. je kan alleen zeggen "ik geloof daarin". daarom stel ik de vraag, waarom geloven we wel in paranormale zaken en niet in een religie. wat maakt het ene reeeler dan de andere? thats all.
[/quote]

Maar is het dan wetenschappelijk bewezen dat het niet zo is Knipoog
Dus blijft de waarheid..... Bij diegene die erin geloven
Het is ieder voor zich wat die wil geloven en wat niet. Ik denk door ervaringen dat het voor de een reeel is en voor een ander een taboe. En een geloof overtuiging kan net zo goed een deel van een opvoeding zijn dus een norm voor iemand. Waarom is 99 % in een Islamitisch land gelovig van de Islam? Omdat ze zo worden opgevoed en misschien niet eens beter weten als volgens dat geloof leven.
Ik zeg niet dat het niet zo.... Als mensen daarin willen geloven, wie ben ik om te zeggen dat het niet waar is of niet kan?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 23:20

Kayla schreef:
Als je er wat aan hebt, is het goed toch Lachen ?


Ja en laat ieder geloven wat die wil geloven..... Ongeacht of het kan of niet.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:15

Ik geloofde eerst niet in mineraalstenen, toen heb ik een amethyst gekocht om te testen, ik had van te voren last van mijn rug. Ik keek op internet waar het tegn hielp en inderdaad ook tegen rugklachten, en de rugklachten waren verdwenen toen. Nou ik geloof ook niet snel zoiets, heb ook andere stenen getest maar werkt bij mij echt. Wie dat wil geloven moet dat doen, en degene die dat niet doen moeten dat ook niet doen maar ook geen discussies vormen.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 02:20

Ik geloof alleen niet in een God zoals die in de bijbels word beschreven, ik heb daar mijn eigen gedachtes over. Ik denk dat God het licht in jezelf is, een kracht, de puurheid in je onderbewuste. Ieder persoon heeft dat lichtje in zich, hoe verder je bent als persoon hier hoe dichter je bij dat lichtpuntje komt. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen hoe ik erover denk. Nah ja, maakt ook niet uit, haha. Ieder zn eigen ding toch.

AnnemiekvM

Berichten: 8253
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 19:57

Ik vind dat iedereen vrij is om te geloven. Waarin is bij iedereen verschillend. Veel mensen geloven in god. Daar is heel veel over bekend zoals godsdienstige feesten, de bijbel, kerk enz. De paranormale wereld is bij sommige mensen bekend, maar ook heel veel mensen weten er helemaal niets vanaf. Daarom lijkt het misschien eerder gek. Ik zelf weet er dus haast niets van, maar vindt het wel interessant. Ik vind het leuk om jullie meningen te lezen.

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:59

ik vind het een interesant topic...
ik geloof er ook in..ik heb vaker dingen gedroomd en gedacht die uitkwamen..of met nieuwe personen voor mij gesproken die na 2 weken overleden warenn.
mijn opa is 5 jaar geleden gestorven en hij zou eigenlijk die avond bij ons overnachten...hij ging naar huis en normaal gaf ik hem altijd een kus...maar die avond dacht ik bij mezelf...nee ik wil hem niet als LAATSTE een kus geven..de dag erna was hij overleden.
ik heb met een oma gehad dat ik de dag voor ze stierf voor het eerst met haar had gepraat en de dag erna was ze overleden..
zo heb ik het ook precies met een leraar gehad die ik voor de vakantie gesproken had en in de vakantie was hij overleden...
ik heb het ook met een paard gehad...4 dagen voor het paard stierf had ik het met de eigenaar het er over gehad wat hij zou doen als zn paard stierf...4 dagen later was hij overleden...(het paard)
ik heb het ook nog met een andere oma gehad...bizar
het kan wel allemaal toevallig zijn geweest maar ik vind het zelf wel hel toevallig...hetzelfde met mn dromen en gedachtes die in sommige periodes uitkomen...zo heb ik nog meerdere voorbeelden om te noemen..(waar ik op dit moment ff niet bij kom)
gr esther

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:40

Citaat:
*steekt vinger op*

Nog een vinger....

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 00:15

Ik geloof wel dat er iets is, maar wat precies daar ben ik nog niet helemaal uit.

Char geloof ik iig heilig in, een jomanda weer niet.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 00:17

Wij zijn via via bij een paranormale vrouw geweest. We hebben nu al heel wat jaren tegenslagen gehad. Je denkt van houdt dat nu nooit op. Ik tob sinds een half jaar met mijn gezondheid en Henk al jaren met zijn rug.
We zijn naar dat vrouwtje gegaan. Ze helpt de politie met zaken die onopgelost zijn of vermissingen van personen. Ze heeft goede resultaten.
Ze zei dat ze dingen kan gaan zeggen uit verleden, heden en toekomst. Ze zei dingen over onze overleden moeders die ze nooit kon weten. Mijn gezondheid moet ik in de gaten houden. Ze had een bericht van Henk zijn moeder en dat klopte wat ze zei. Mijn moeder zei ook iets en ik schoot meteen vol. Ze zei ook dat we in bepaalde maanden wel en geen kijkers kregen voor ons huis. Dat klopte ook. We gaan naar Belgie verhuizen en het huis stond in een glooiend landschap. We hebben afgelopen zondag mondeling ons droomhuis gekocht in een glooiend landschap.
Over mijn paard zei ze dingen die ze ook niet kon weten en dat klopte ook. Er zat een wervel scheef en ze wees op de foto precies de plek aan waar de wervel scheef zat. Ze heeft geen verstand van paarden en ze is er als de dood voor.

Het was een hele rare ervaring en we zijn van plan om volgende maand of zo weer eens terug te gaan. We zijn beide heel nuchter en types van eerst zien dan geloven. Wat we tot nu toe hebben gehoord van dat vrouwtje kwam uit.
Er is zeker meer tussen hemel en aarde.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 09:57

Phia, moest je dat vrouwtje betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 10:27

Ik weet sinds een tijdje ook wie mijn gids is. Lachen

Annash
Blogger

Berichten: 26557
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:23

Dennis v m schreef:
Ik geloofde eerst niet in mineraalstenen, toen heb ik een amethyst gekocht om te testen, ik had van te voren last van mijn rug. Ik keek op internet waar het tegn hielp en inderdaad ook tegen rugklachten, en de rugklachten waren verdwenen toen. Nou ik geloof ook niet snel zoiets, heb ook andere stenen getest maar werkt bij mij echt. Wie dat wil geloven moet dat doen, en degene die dat niet doen moeten dat ook niet doen maar ook geen discussies vormen.


stenenmagie...

erg oud en oersterk!

ik dring ook niks op aan anderen, je moet zelf weten wat je gelooft.
Voor mij is het al heel lang duidelijk, toeval bestaat niet, alles gebeurd met een doel, of het nou negatief op positief is, van groot tot klein..

Annash
Blogger

Berichten: 26557
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:23

Sammm schreef:
Ik weet sinds een tijdje ook wie mijn gids is. Lachen


oh! daar ben ik ook mee bezig! hmm.. nee ik pb je wel even, anders wordt het te off-topic!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:37

Ach ja....ik vind paranormaal zo'n groot woord...ik geloof wel in energievelden die opgewekt word door levende wezens en die elkaar regelmatig kruisen. De geest van mens en dier kan meer dan we denken...

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:41


maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:55

Gerrie, Phia heeft me intussen gePBt, dus ik weet voldoende. Eerder in dit topic staat ook dat de ECHTE er niet aan willen verdienen. Daarom was ik benieuwd.

Zo'n gekke vraag is het toch niet? Ik had alleen geen idee of zo'n gesprek nou 10 euro of 300 zou kosten. Lachen