Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tinka schreef:Ik heb een hotmail account die ik gebruik voor bijna al mijn mail. Nou kreeg ik gisteren al 2 mails over dat er ongewone activiteit op mijn account was geweest. Heb ik genegeerd dacht dat het misschien spam was.
Nou wil ik net kijken of ik mail heb, kom ik er niet meer op. Moet allerlei vragen beantwoorden, en ern code invullen die naar mijn Gmail adres is gestuurd.
Er staat nu in een mail op mijn Gmail dat het 24 uur duurt en dat ze dan gaan kijken of ik de vragen goed heb beantwoord. Dus nu kan ik niet kijken of ik mail heb, is wel erg belangrijk natuurlijk.
Ben ik nou gehackt ofzo, of is dit normale gang van zaken?
Ik wist het antwoord op de beveiligingsvraag niet meer.
Tinka schreef:Ik heb een hotmail account die ik gebruik voor bijna al mijn mail. Nou kreeg ik gisteren al 2 mails over dat er ongewone activiteit op mijn account was geweest. Heb ik genegeerd dacht dat het misschien spam was.
Nou wil ik net kijken of ik mail heb, kom ik er niet meer op. Moet allerlei vragen beantwoorden, en ern code invullen die naar mijn Gmail adres is gestuurd.
Er staat nu in een mail op mijn Gmail dat het 24 uur duurt en dat ze dan gaan kijken of ik de vragen goed heb beantwoord. Dus nu kan ik niet kijken of ik mail heb, is wel erg belangrijk natuurlijk.
Ben ik nou gehackt ofzo, of is dit normale gang van zaken?
Ik wist het antwoord op de beveiligingsvraag niet meer.
Tinka schreef:Mijn wachtwoord is opgeslagen op mijn telefoon, dus die klopt gewoon.
Code naar mijn telefoon kreeg ik niet. Dus heb ik de code naar mijn Gmail laten sturen, die kreeg ik wel.
Mijn man heeft nu hetzelfde. We hebben internet via starlink.
Olympia schreef:Ik had dit een tijdje terug ook. Kreeg ook geen sms code. Uiteindelijk wel opgelost door de code naar een ander mail adres te sturen.
Casarell schreef:Dat is inderdaad niet handig nee. Wat stom zeg!
Maar dit staat op de website van het NOS:
De politie adviseert daarom met enige regelmaat opnieuw te controleren of een e-mailadres is misbruikt en ook andere databases met gestolen e-mailadressen te controleren, zoals 'haveibeenpwnd.'
Dit is de website waar je je email adres na kan trekken.. met gelijk resultaat.
Heb het natuurlijk wel zelf eerst even nagetrokken.. en lijkt te kloppen..![]()
https://haveibeenpwned.com/