Ik ben sinds december eigenaar van een super leuk huisje die ik en mijn vader van top tot teen aan het verbouwen zijn. Mijn vader heeft een eigen timmerfabriek en is een ervaren klusser en ik mag mezelf ook wel aardig handig noemen al zeg ik het zelf

In het gehele huis hebben we nieuwe plafonds geplaatst van gipsplaten. AK ze zitten er netjes in daar is het probleem ook niet.
Alleen na aanzienlijk vaak dichtsmeren blijf je de naden nogsteeds zichtbaar en dat is zeer frustrerend aangezien plafon werk nou niet het leukste is.

Platen zijn dicht gezet met gaas band en dan twee lagen fil en finish pasta. Er tussen en erna geschuurd. Vervolgens heeft een vriend die in de bouw veel met gipsplaten werkt ze nog is dicht gesmeerd met knauf grof en knauf rotband finish.
Hierna heb ik geschuurd en voorgestreken en gesausd. Helaas zag ik toen nog dat de banen nog heel erg zichtbaar waren en op sommige plekken die nog niet helemaal dicht zat als ik de speck spatel er tegen aan hield. Dus heb ik 90% van het plafond weer gesmeerd met knauf.
Toen weer geschuurd en twee keer gesausd (wijzenol plafon monodek verf)
Maar tot mijn frustratie en teleurstelling blijf je die bananen enorm goed zien. Ook bij daglicht.
De planning was al om structuur verf aan te brengen op het plafon maar ik ben dus bang dat je dan alsnog die banen blijft zien.
Moet ik hem voor de zesde keer dicht smeren? Heeft iemand anders nog tips.
Die bouwvriend denkt dat het nog vocht is maar ergens lijkt me dat ook sterk want op de verpakking staat met twee dagen droog en tussen iedere smeer stap zat zeker twee weken. En het is afgelopen tijd droog en warm weer geweest. De ruimte is ook goed geventileerd.
Wat gaat hier mis. Nog een keer aansmeren lijkt me een hell Ofja het schuren maar dat is het me waard als het dan iets beter wordt

Op de foto’s zie je het dus helemaal niet zo goed. Maar in t echt is t veel meer aanwezig.