Ervaringen fotobehang zelf plakken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

7September

Ervaringen fotobehang zelf plakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 13:51

Ik heb een leuk behangetje gezien op de website van photowall.nl. Zij hebben "Peel & Stick" behang. Dit is een zelfklevend behangetje, dus zonder behanglijm etc. Dit leek mij handig, aangezien ik een houten 'muurtje' wil behangen. Daarnaast heb ik zelf geen ervaring met behangen met lijm etc (ook niet met stickers plakken overigens haha).

Op de instructievideo ziet het er eenvoudig uit (https://www.youtube.com/watch?v=V_Siza9FnKg&t=3s). Hebben Bokkers hier ervaring mee?

Dit staat er op de site verder aangegeven:

Afbeelding
[/img]

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 15:12

Het ziet er op filmpjes altijd makkelijk uit, maar bij ons was het echt niet makkelijk om het er netjes op te krijgen! We wouden het bijna opgeven en hebben uiteindelijk een andere (kleinere) muur gedaan met ons fotobehang omdat de eerste rol mislukt was.
Ik zou het niet nog een keer doen haha!

7September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 15:26

Careano schreef:
Het ziet er op filmpjes altijd makkelijk uit, maar bij ons was het echt niet makkelijk om het er netjes op te krijgen! We wouden het bijna opgeven en hebben uiteindelijk een andere (kleinere) muur gedaan met ons fotobehang omdat de eerste rol mislukt was.
Ik zou het niet nog een keer doen haha!

Oei, ja daar was ik al bang voor haha. Ik heb een klein muurtje in de gang, maar wel met een deur (en die wil ik ook mee behangen).

Ze hebben ook de optie om 'gewoon' met behanglijm te behangen. Maar mij leek dat dus ingewikkelder.

zonnebloem18

Re: Ervaringen fotobehang zelf plakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 15:45

Geen ervaring, maar ik zo liever lijmen. Met lijm kan je veel makkelijker corrigeren.

De grote stickers A1 formaat kreeg ik op mijn werk al met moeite netjes geplakt, laat staan als het nog groter is.

7September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 15:48

zonnebloem18 schreef:
Geen ervaring, maar ik zo liever lijmen. Met lijm kan je veel makkelijker corrigeren.

De grote stickers A1 formaat kreeg ik op mijn werk al met moeite netjes geplakt, laat staan als het nog groter is.

Ah. Dat is een goed voordeel van lijm, het makkelijk corrigeren. Daar heb ik niet over nagedacht.
Ik denk dat ik dan beter kan lijmen.

Dat plak behang leek een uitkomst, maar neig nu toch naar behangen met lijm.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 15:53

Behangen met vliesbehang, waarbij je de ondergrond lijmt in plaats van het behang, is echt kinderspel.
Dat zou ik dan eerder doen, want die stickers zijn echt drama, ik kreeg het totaal niet glad en bobbelvrij :n

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 15:59

Ik heb nog nooit zoveel gevloek gehoord als toen mijn man met oudste zoon zoiets op de muur probeerde te krijgen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 16:01

Tip voor het behang, kleur de randjes van het behang een vergelijkbare kleur met een stift, dan zijn de overgangen nog moeilijker te zien als het eenmaal op de muur zit. Zeker bij donkere kleuren.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 16:06

Bijpassende tip: wij hebben op de plekken waar de naden van ons donkerblauw behang zouden komen de witte muur een baantje donkerblauw geverfd met zo'n mini verftestertje :)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 16:20

Ik heb 3 muren gedaan met fotobehang premium van photowall met behanglijm.
Super tevreden. Zo blij met het resultaat.
Echt stap voor stap de instructie volgen en het werkt top. En je kan nog schuiven met lijm.
En echt ik ben geen behangwonder.

Ik raad het echt aan. Kwaliteit is goed en service ook.
Ik had op een behang van het strand een paaltje wat ik niet mooi vond. Dat hebben ze weg geshopt voor ze het opstuurde.

Dit is laatste creatie op de wand van mijn werkkamer

Ik ben fan.

Afbeelding

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 20:06

Ik heb een soort fotobehang wat eruit ziet als witte bakstenen met mos er tussen op de slaapkamer. Dat moest ook vrij nauwkeurig aansluiten, en dat heb ik met gewone behanglijm gedaan. Het grote voordeel is inderdaad dat je het goed opnieuw kan doen en wat kan schuiven ermee. Het behang is lekker dik en stevig, en ons behang heeft een beetje structuur waardoor eventuele kleine bobbeltjes niet opvallen.
Sticker behang lijkt me een stuk lastiger. Maar ik heb er geen ervaring mee.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 17:40

Ik heb photowall behang zelf gelijmd en dat ging echt mega makkelijk! Ondanks 0 ervaring

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 17:53

Wij hebben zelf gelijmd en dat is heel makkelijk. Ook op een houten plaat overigens, al 2 keer gedaan en dat gaat goed

7September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 09:19

Konstantine schreef:
Bijpassende tip: wij hebben op de plekken waar de naden van ons donkerblauw behang zouden komen de witte muur een baantje donkerblauw geverfd met zo'n mini verftestertje :)

Wat een super slim idee!

Bedankt voor al jullie reacties! Ik denk dat ik genezen ben en niet voor zelf klevend behang ga, maar gewoon zelf ga lijmen. Ik heb een test-staaltje besteld en. ben erg benieuwd of de kleur matcht met wat ik in gedachte heb.

7September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 09:20

janouk schreef:
Ik heb 3 muren gedaan met fotobehang premium van photowall met behanglijm.
Super tevreden. Zo blij met het resultaat.
Echt stap voor stap de instructie volgen en het werkt top. En je kan nog schuiven met lijm.
En echt ik ben geen behangwonder.

Ik raad het echt aan. Kwaliteit is goed en service ook.
Ik had op een behang van het strand een paaltje wat ik niet mooi vond. Dat hebben ze weg geshopt voor ze het opstuurde.

Dit is laatste creatie op de wand van mijn werkkamer

Ik ben fan.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Prachtig dit ook zeg!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 09:24

Konstantine schreef:

ja, dit heb ik ook gedaan! Met zwart fotobehang heb ik de muur grofweg zwart geverfd.