Ervaringen Google Pixel telefoons

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Ervaringen Google Pixel telefoons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-25 22:44

Hoi allemaal,

Ik kom even het "welke telefoon zoek ik" topic niet vinden.

Mijn OnePlus is aan vervanging toe. De batterij wil eigenlijk niet echt meer.
Ik wil zelf geen OnePlus meer, maar heb mijn oog op de Google Pixel 9 pro laten vallen.

Ik twijfel echter of ik voor de 9 pro ga of de 9 pro XL
Ik kan niet echt duidelijk vinden wat het verschil is, behalve de afmetingen. Ik heb nu een OnePlus 10 en die is ook aan de grote kant en dat vind ik eigenlijk wel prettig.

Iemand die mij kan helpen wat nog meer het verschil is? Ervaringen met de 9 pro? Of Google Pixel in het algemeen?
Of misschien andere aanraders qua telefoon?

Belangrijk voor mij:
- goede batterij
- goede camera
- voldoende opslag geheugen
- dual sim of eSIM mogelijk
- snelle telefoon
- snel opgeladen

Verder speel ik er geen spelletjes oid op, gebruik de telefoon voor whatsapp en internet.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Ervaringen Google Pixel telefoons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 22:51

Ik heb de pixel 8a en nog geen dag spijt van gehad.

Dijk van een batterij, maakt hele mooie fotos (van de week iemand die niet geloofde dat ik ze met telefoon had gemaakt), dual sim.mogelijk, laad rap op en blijft zelf ook rap.

Ik heb nog geen nadelen kunnen ontdekken en zou er zo weer een kopen

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 23:35

Ik heb een Pixel 8 Pro. Jarenlang Sony gehad en kwa hardware zweer ik er nogsteeds bij. Maar ironisch genoeg zijn Pixels het beste om een ander systeem op te zetten, in mijn geval GrapheneOS. Kan daarom wel wat verschillen.

Moet zeggen dat ik weinig te klagen heb. Ik mis mijn 3.5mm poort en mijn camerasoftware (die van Sony is gebaseerd op die van hun Alpha cameras dus wel beetje next level), en mijn 21:9 scherm zonder stip erin ivm camera. Maar verder eigenlijk zeer tevreden.

Batterij gaat lang mee. Over het algemeen de hele dag terwijl ik hem intensief gebruik en paar dingen als alternatieve notificatiesystemen en GPS tracking (naar eigen server) heb die meer stroom kosten dan bij "normaal" gebruik. GrapheneOS daar in tegen is wel iets stroomvriendelijker dan Android, maar vrij zeker dat dat minder oplevert dan dat de rest mij kost.

Fotos zien er goed uit (maar dus wel met andere software, met de app van Google weet ik niet maar aan de hardware zal het niet liggen).

Opladen gaat aardig snel, en dat doe ik juist expres op een langzame lader wanneer mogelijk. Snelladen is schadelijk voor de batterij, gaat hij sneller van achteruit. En zelfs dan laat hij sneller op dan mijn voorgaande telefoons. Maar met snellader gaat hij dus nog rapper.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 08:37

Grappig, ik heb ook de Pixel 8 Pro. Kom van een Motorola af die sneller oplaadde en een batterij had die langer mee ging :') .

Dat was dus wel even schakelen, was gewend overdag even snel op te laden, dat moet nu toch echt s nachts omdat hij overdag te langzaam laadt om het daarmee te redden. Wel laadt hij dan bewust langzaam op dus dat is fijn.

Camera is wel echt top! Maar goed, ik kom dus van een lagere klasse af.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 08:43

IK heb de Google Pixel Pro 7 en nu ik mijn abonnement mag verlengen is er een Pixel Pro 9 in aantocht. Ik vind het een heel fijn toestel, heel gebruikersvriendelijk, camera is top en de accu gaat lang mee. Nu na twee jaar merk ik dat de accu wat sneller leeg gaat.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 08:45

Bedankt voor de reacties iedereen! :)

Iemand nog een idee of de camera en batterij van de pro 9 en pro 9 XL ook echt verschilt? Dat zegt Coolblue wel?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 08:47

Hier ook de pixel 8a sinds een half jaartje. Heel tevreden over. Laden duurt iets langer dan ik gewend ben, maar prachtige foto’s en verder ook fijn in gebruik. Niet mega groot, was voor mij een bewuste keuze.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 14:08

Hier een Pixel 8 pro. kwam van een samsung note af en ik wil tot nu toe niet meer anders. Wilde graag een goede camera op de telefoon, nou dat is zeker gelukt. Inderdaad het laden duurt wat langer maar als dat alles is.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 11:28

Vraagje, ik ben aan het twijfelen tussen de Google Pixel 9A of de pixel 9.

Ik lees dat de 9A niet zo'n mooie foto's maakt. De specificaties zeggen mij niet zo veel... (Weinig verstand van)

Iemand die even mee wil kijken?
Goede foto's zijn wel belangrijk voor mij.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:38

Tja, software doet vaak meer dan enkel de specificaties dus dat is sowieso lastig te beoordelen, en zit er ook een stuk voorkeur in. Mijn laatste Sony had ook altijd slechte reviews terwijl hij prachtige foto's maakte. Alleen waren die foto's kwalitatief echt wel goed, allen ook realistisch ipv dat een stukje software er hoger contrast en kleursaturatie op gooide zoals de Samsungs en Apple's deden. En daardoor kregen ze continue te horen dat ze slechter waren en geen mooie kleuren hadden...

Daarnaast is de "niet zo mooi" van tegenwoordig heel wat anders dan die van 5 jaar terug. Vaak zijn die namelijk nogsteeds best wel mooi. Maar men vergelijkt het met andere toptelefoons van nu, maar dat geeft vaak een heel ander beeld dan als je de fotos los ziet. Veel mensen vinden de foto's wel mooi als er geen vergelijking naast staat van een nog betere, maar zodra die wel komt zijn ze opeens lelijk. Net zoals dat veel mensen telefooncamera's mooi vinden, maar je toch echt wel verschil ziet als je foto's gemaakt met een profesionele camera ernaast houd.

Ik zou zeggen zoek ff wat foto's op gemaakt met die apparaten en kijk of jij het mooi genoeg vind.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:41

Ik heb mn tweede Google Pixel de eerste had ik na het abonnement nog een tijd met sim only. De batterijduur en snelheid van laden ben ik niet zo tevreden over. Maar wel erg tevreden over de camera, de prijs en het formaat, ik zocht met name naar een telefoon die niet zo enorm is.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:00

moonsparkle schreef:
Ik heb mn tweede Google Pixel de eerste had ik na het abonnement nog een tijd met sim only. De batterijduur en snelheid van laden ben ik niet zo tevreden over. Maar wel erg tevreden over de camera, de prijs en het formaat, ik zocht met name naar een telefoon die niet zo enorm is.

Dan zit je bij de Pixel Pro 9 wel goed, in vergelijking met de Pro 7 is die wel een stuk kleiner. Even wennen, maar hij past wel beter in mijn tas :D

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 09:40

Hier een Pixel 9. Ook overgestapt van OnePlus. Heb de telefoon nu ruim één maand en ben erg tevreden. Batterij gaat bij mij anderhalve dag mee (batterij van de OnePlus was wel beter), maakt mooie fotos, maak meer gebruik van de slimme functies dan ik verwacht had. Wat ik ook fijn vind is dat er geen 'schil' overheen zit van een merk met 20+ extra apps die je niet gebruikt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:21

Ik was super happy met mijn 4A. Vorig jaar naar de 7A gegaan. Nog steeds blij mee, maar batterij is een stuk slechter. Verder erg fijne telefoons.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 10:24

Zertab schreef:
Vraagje, ik ben aan het twijfelen tussen de Google Pixel 9A of de pixel 9.

Ik lees dat de 9A niet zo'n mooie foto's maakt. De specificaties zeggen mij niet zo veel... (Weinig verstand van)

Iemand die even mee wil kijken?
Goede foto's zijn wel belangrijk voor mij.

Ik ga liever voor de pro versies ivm de drie lenzen. Momenteel twijfel ik tussen de 9 pro xl of de normale pro, gezien ik nu de 7 pro heb (en het formaat eigenlijk wel fijn vind).

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 10:28

Dankjewel allemaal! :) Ik vind het niet erg om elke avond mijn telefoon op te laden. Maar wil er wel gewoon een volledige dag mee kunnen doen.

Ik heb de 9 pro besteld, toch de kleine versie. Twijfelde ook tussen de XL. Maar ik denk dat ik een maatje kleiner wel prima vind

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 19:04

Heb hem binnen! Tot nu toe bevalt ie prima. Alleen zit er al wel een krasje op... Er zit een screenprotector op dus hopelijk is het gewoon die protector.

Lijkt me ook heel vreemd als er al een krasje op zat voor gebruik. Met hoe het tegenwoordig allemaal ingepakt wordt etc.
En dan zou ik het ook wel gezien moeten hebben?

Ben alleen op zoek naar wat nu echt een goede screenprotector is. Heb er nu een van glas.
En hoe je apps naar je begin scherm kan verplaatsen

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 19:15

Hoesjes en screenprotectors heb ik van Spigen. Zeer tevreden mee, veel deugdelijker dan die AliExpress hoesjes. Heb de screenprotector met dat tooltje om hem perfect te plaatsen. Heb lichte OCD en vind hem goed werke, screenprotector zit er mooi recht op.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 19:19

Ik heb ook een hoesje van Spigen nu. En de protector van BTH products. Morgen even kijken of het krasje niet in de telefoon zit maar zou haast niet moeten kunnen...

Mijn broertje heeft de protector er perfect op gelegd. Dus laat hem mooi morgen even kijken haha.

Iemand enig idee of je de toegang kan wijzigen? Als ik nu mijn vingerafdruk of gezichtsherkenning laat doen, moet ik alsnog ergens op klikken om het scherm te openen. Kan die stap overgeslagen worden?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 20:14

En weet iemand een goed stevig roze hoesje? Ik heb die van Google zelf gezien en vind ik super mooi maar die prijs...
Spigen heeft geen roze, althans,niet op bol

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 20:55

Ik heb overigens het Spigen ultra hybride hoesje. Zou die ook voldoende de camera beschermen? Er staat van wel ivm de verhoogde rand

Als ik inclusief hoesje mijn telefoon plat leg op de camera dan ligt ie stabiel. Zonder hoesje is de camera kant duidelijk hoger en instabieler als hij plat ligt.

Sorry voor alle spam :o

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 22:07

Ik heb dan wel de 8 pro, maar ik heb een heel dik (saai zwart) hoesje. De camera ligt zelfs nog een klein stukje hoger dan dit hoesje maar er lijkt in de telefoon zelf een verhoging te zitten wat de camera beschermd, eromheen. Een soort zwarte bufferrand.

Tot nu toe heeft dat mijn camera al een paar keer voldoende beschermd :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 22:45

Ik heb voor mijn pixel 8 pro een hoesje met een camera bescherming die je ervoor weg kan schuiven als je fotos wilt maken. Discover innovation staat er op het hoesje. Die heeft ook een hoge opstaande rand zodat die zelfs met screenprotector op het scherm nog uitsteekt.
Dit doe ik omdat ik van mezelf 10 jaar met deze telefoon moet doen. 100 euro per jaar :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 22:56

Oh top! Zojuist eentje besteld van Nilkin ofzo, die komt er ook goed uit.

Hebben jullie een screenprotector op de camera nog? Of wordt dat allemaal dan te veel samen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 23:10

Kan je instellen dat als je twee keer tikt op het scherm de telefoon vergrendeld? Of moet dat altijd via de knop aan de zijkant?