Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Helaas, je hoort je altijd zo aan te passen dat je kunt remmen. Dus je had te weinig afstand op de voorganger. Zo simpel is het. Bezwaar aantekenen kan, maar hou er rekening mee dat je gewoon moet betalen.
zoef123 schreef:germie schreef:Helaas, je hoort je altijd zo aan te passen dat je kunt remmen. Dus je had te weinig afstand op de voorganger. Zo simpel is het. Bezwaar aantekenen kan, maar hou er rekening mee dat je gewoon moet betalen.
Mee eens. Alleen je gaat er ook niet vanuit dat iemand in eens een nood stop gaat maken. Ik had zelf ook nog normaal kunnen remmen als hij niet voor me had gereden.
amyz schreef:Vervelende situatie! Ook een keer gehad en er voor gekozen door rood te rijden. Sindsdien benader ik groene stoplichten met een tempo dat ik altijd nog kan stoppen en geef pas op het laatste moment weer gas bij als het groen blijft. Het blijft soms lastig met trailer.
germie schreef:Mee eens. Alleen je gaat er ook niet vanuit dat iemand in eens een nood stop gaat maken. Ik had zelf ook nog normaal kunnen remmen als hij niet voor me had gereden.
zoef123 schreef:germie schreef:Helaas, je hoort je altijd zo aan te passen dat je kunt remmen. Dus je had te weinig afstand op de voorganger. Zo simpel is het. Bezwaar aantekenen kan, maar hou er rekening mee dat je gewoon moet betalen.
Mee eens. Alleen je gaat er ook niet vanuit dat iemand in eens een nood stop gaat maken. Ik had zelf ook nog normaal kunnen remmen als hij niet voor me had gereden.
zoef123 schreef:germie schreef:Dan zal er gezegd worden dat je te weinig afstand had wegens de trailer. En ook als je dus de auto geraakt had was jij schuldig geweest, want jij bent achterop gereden. Zo zit het in Nederland in elkaar. Of je het er nu mee eens bent of niet.
Ja weet ik. Je kunt ook weer geen 40 of 20 km gaan rijden om zulke situaties te voorkomen.
Winged schreef:Je zegt hiervoor dat je zelf hebt gekozen om met hem mee te rijden. Vervolgens geef je de andere bestuurder de schuld. Je bent zélf verantwoordelijk voor jouw rijgedrag.
Friesfanaat schreef:
Mariett schreef:Heel vervelend, lijkt me ook behoorlijk schrikken.
Ik weet wel van mensen die bij een oranje licht altijd meteen een noodstop maakten, daar zijn minimaal twee aanrijdingen van gekomen, waarvan ik weet. Die twee keer is het namelijk een zaak geworden en hebben de remmende mensen gelijk gekregen. Onveilig? Ja. Maar volgens de wet hebben ze alsnog gelijk.
Funnygirl schreef:Een NOODstop is een noodstop. Die kan ten alle tijden nodig zijn. Wat ik me verder afvraag, heb je al een bon binnen dat je bezwaar wilt aantekenen? Ben verder bang dat je evengoed gewoon moet betalen. Zelf probeer ik met een trailer altijd anticiperend te rijden. Ik houdt niet zo van abrupte stops.