Wasstrips - welke heb jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Wasstrips - welke heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-25 12:53

Zojuist kwam mijn proefpakje wasstrips binnen. Om eens te proberen hoe dat bevalt. Het milieu-aspect telt voor mij zwaar, daarnaast is een wastrip vele malen handzamer en in verhouding ook nog eens goedkoper dan mijn vaste Robijn flessen.

Ik heb van Cosmeau drie geuren, wolkendek, kersenbloesem en lentefris. Alle geuren bevallen me tot nu toe iig goed wanneer ik aan de strip snuffel. De eerste was zit in de machine, strip erbij, dus ik ben benieuwd of het er lekker schoon en fris uit komt.

Ik heb voor nu voor Cosmeau gekozen omdat de reviews heel goed zijn en zij de optie boden geursamples te bestellen. Ik had eerst vooral interesse in Mother's Earth, maar daar kan dat niet en ik heb dan weer geen zin in gedoe met terugsturen (niet heel duurzaam, haha).

Ik ben benieuwd naar welke strips Bokkers gebruiken en wat jullie ervaringen zijn!

Dees

Re: Wasstrips - welke heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 13:05

Ook cosmeau. Al langere tijd. Gebruik tegenwoordig wel meer velletjes per wasbeurt voor ondergoed en beddengoed. Witgoed wordt na langere tijd op cosmeau wel wat... mwah.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 13:13

Interessant!

Ik heb me er ook in verdiept maar lees vooral dat het niet veel schoner wordt dan wassen met alleen water (en dan blijf ik liever bij een eetlepel poeder).

Benieuwd of jouw ervaring beter is! Vooral bij was met okselgeurtjes/ sportkleding en andere vieze was.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 13:16

Een heel aantal van de wasstrips zijn dropshippers en komen van de dezelfde fabrieken in China, maar met een andere verpakking of net iets aangepaste geur.
Brauzz en Natulim produceren wel zelf en in Europa. Wellicht zijn er meer , maar van hun weet ik het zeker.
Mothers earth komt uit china en verzend uit China, Cosmeau produceert ook in China.

niet heel millieu vriendelijk dus helaas.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-25 13:26

Eleeke schreef:
Een heel aantal van de wasstrips zijn dropshippers en komen van de dezelfde fabrieken in China, maar met een andere verpakking of net iets aangepaste geur.
Brauzz en Natulim produceren wel zelf en in Europa. Wellicht zijn er meer , maar van hun weet ik het zeker.
Mothers earth komt uit china en verzend uit China, Cosmeau produceert ook in China.

niet heel millieu vriendelijk dus helaas.

Hmm, dit wist ik niet. In het kader van milieuoverwegingen zou het dan beter zijn om naar Brauzz en Natulim te gaan.

troi schreef:
Interessant!

Ik heb me er ook in verdiept maar lees vooral dat het niet veel schoner wordt dan wassen met alleen water (en dan blijf ik liever bij een eetlepel poeder).

Benieuwd of jouw ervaring beter is! Vooral bij was met okselgeurtjes/ sportkleding en andere vieze was.

Oh dat lees ik dan weer niet, maar wellicht ben ik de bias fuik in gezogen, whehe... Echt vieze was heb ik er nu niet in zitten, gewoon de normale kleding.

Ik ben ook benieuwd. Ik kan je over een paar uur meer vertelen.

Dees schreef:
Ook cosmeau. Al langere tijd. Gebruik tegenwoordig wel meer velletjes per wasbeurt voor ondergoed en beddengoed. Witgoed wordt na langere tijd op cosmeau wel wat... mwah.

Ik neem aan dat jij dan wel tevreden bent over het algemeen genomen?

Witgoed wordt bij mij altij mwah, helaas ;(.

Edit: Ik lees trouwens wel dat Cosmeau bezig is productie naar Nederland te halen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 13:40

Ik heb een hele tijd cosmeau gebruikt, was er heel tevreden over :) Helaas kreeg vriend last van kriebels, dat heeft hij vaker bij wasmiddel. Dus toch weer overgestapt op iets anders (vloeibaar).

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 16:17

Hier mother earth maar valt flink tegen. Zowel vaatwas als wasmachine. Koop het niet meer. Filter vaatwasmachine wordt raar groezelig. Toch gewoon terug op sonnet en attitude.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 16:24

Hier ook cosmeau al ruim 2,5 jaar.

Vanwege meerdere redenen oa milieuvriendelijk qua afvalwater ivm sceptic tank, maar ook voor onszelf want wij houden niet van sterk geurende kleding. Heel tevreden van, wast schoon en hele milde geur. Voor handdoeken en beddengoed gebruik ik soms de geurparels erbij van cosmeau. En bijkomend voordeel, ik bestel het 1x per jaar a anderhalf jaar dus ook geen gedoe met flessen uit de supermarkt of wasmiddel op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 19:05

Eerste wasje met Cosmeau is goed bevallen. De was is schoon en ruikt fris. De geur van de wasstrip is nauwelijks waarneembaar, dat vind ik wel jammer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 19:11

Ik gebruik al jaren brauzz en bevalt perfect. Het wast wat mij betreft net zo goed schoon als elk ander wasmiddel.
Witgoed is nog steeds wit, maar ik was wel echt wit alleen met wit. Het judopak van mijn zoon is iig nog stralend wit na een half jaar.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 11:58

ik heb voor zowel de wasmachine als vaatwasser strips van Mother's Earth geprobeerd. Voor de was was ik tevreden. Was kwam er schoon en fris uit.

Voor de vaatwasser ben ik helemaal niet tevreden. ze claimen dat het een alles in één product is en dat je dus niets anders meer nodig hebt. mijn theeglazen kwamen er met bruine aanslag uit en ook op mijn borden bleef een viezige waas zitten. Nadat ik hier contact over opgenomen had met het bedrijf kreeg ik terug dat ik dan eerst glansspoelmiddel bij moest voegen. Dit wil ik dus juist niet, daarom had ik voor deze strips gekozen. Dus helaas. Mocht iemand voor de vaatwasser een goed duurzaam alternatief hebben waar de vaat wel echt GOED schoon wordt hoor ik het graag.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 12:04

__danielle__ schreef:
ik heb voor zowel de wasmachine als vaatwasser strips van Mother's Earth geprobeerd. Voor de was was ik tevreden. Was kwam er schoon en fris uit.

Voor de vaatwasser ben ik helemaal niet tevreden. ze claimen dat het een alles in één product is en dat je dus niets anders meer nodig hebt. mijn theeglazen kwamen er met bruine aanslag uit en ook op mijn borden bleef een viezige waas zitten. Nadat ik hier contact over opgenomen had met het bedrijf kreeg ik terug dat ik dan eerst glansspoelmiddel bij moest voegen. Dit wil ik dus juist niet, daarom had ik voor deze strips gekozen. Dus helaas. Mocht iemand voor de vaatwasser een goed duurzaam alternatief hebben waar de vaat wel echt GOED schoon wordt hoor ik het graag.

Oeh ik volg! Heel benieuwd of daar een goed alternatief voor is

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 12:06

Daar volg ik ook graag voor mee, want ik heb nog geen strips voor de vaatwasser.

De aanslag van de thee heb ik soms ook van gewone tabletten nog. Maar een viezige waas? Bah.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 13:07

Wat ik me afvraag over deze dingen. Waar zijn ze van gemaakt eigenlijk?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 13:12

__danielle__ schreef:

Ja jij hebt dus dezelfde ervaring als ons. Ik herken dat rare bruine. Jullie zeef/filter ook bruin? Echt een flop die mother earth strips.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 13:34

Ja echt smerig. maar vooral die vieze vettige laag die overal op achter bleef. heb 2 rondes geprobeerd en alles wat er na die twee rondes in had gezeten alsnog met de hand afgewassen. Blegh. Ben benieuwd of iemand anders betere ervaringen heeft :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 13:42

Maar is dat niet gewoon de aanslag die thee achterlaat en die de vaatwasser niet goed weg krijgt? Of een andere aanslag?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 13:59

Ik heb nooit aanslag in m’n theebekers hoor met gewone vaatwasserblokjes :=
Zo gewoon is die aanslag toch niet?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 14:00

Ik heb ook nooit thee aanslag in bekers of glazen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 14:02

verootjoo schreef:
Ik heb nooit aanslag in m’n theebekers hoor met gewone vaatwasserblokjes :=
Zo gewoon is die aanslag toch niet?

Ik heb altijd bruinige aanslag door de thee. Zit aan de binnenkant van m'n mok. Ik drink wel groene em zwarte gedroogde thee van gedroogde bladeren. Wellicht dat dat uitmaakt.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 14:35

_San87_ schreef:
Maar is dat niet gewoon de aanslag die thee achterlaat en die de vaatwasser niet goed weg krijgt? Of een andere aanslag?

Dat is inderdaad thee aanslag. ik drink meestal rooibos thee maar ook regelmatig zwarte thee (blaadjes die ik zelf in zo'n zakje doe). met mijn normale vaatwasserblokjes gaat die aanslag er gewoon wel uit/af.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 08:32

Nou, ik ben toch niet overtuigd van de wasstrips van Cosmeau. Kleding e.d. gaat op zich prima, het ruikt fris. Hoewel ik de geur toch wat tegen vind vallen uiteindelijk.

Maar de echt vieze kleding, zoals de werkkleding van mijn partner en sportkleding, dat komt niet fris en schoon uit de machine.

Ik ga verder kijken naar andere merken. Dus tips/ervaringen nog steeds welkom :j.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 08:51

Ik ben erg tevreden over Brauzz maar wij hebben geen vieze werkkleding.
Smerige kleding van de kids deed ik met gewoon wasmiddel ook eerst voorweken in de vanish.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 08:56

Hmm, misschien dan toch accepteren dat ik voor de werkkleding gewoon wasmiddel moet blijven gebruiken. Mijn partner werkt in de staalbouw, dus het is niet enkel vuil, maar ook een penetrante staalgeur waar het wasmiddel tegenop moet boksen.

Ik ga Brauzz eens testen. Goed te lezen dat het ook voor wol, zijde en kasjmier geschikt is. Daar heb ik veel van.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 09:01

Wij gebruiken Cosmeau al een hele tijd en zijn er erg tevreden over.
Echt vieze vlekken moet je wel even voorbehandelen maar alles is lekker fris.