Wat voor baan zoek ik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Wat voor baan zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 15:56

De laatste tijd gaat het een stuk beter met mij. Daarom ben ik al een beetje aan het nadenken over werk. Of het uiteindelijk zo ver komt weet ik nog niet, maar ik voel dat ik het erg fijn vind om daar mee bezig te zijn en over na te denken.

Momenteel doe ik vrijwilligerswerk voor een groot evenement. Dat vind ik echt heel leuk om te doen. Ik vervul taken die ik nog nooit echt heb gedaan, en ik ontdek dat ik dit leuk vind, maar dat ik er ook goed in ben.

Zo ben ik bezig gegaan met hele nieuwe ideeën. Die heb ik kort uitgewerkt en gepitcht. Ze werden goed ontvangen en ik ben nu bezig om deze ideeën verder uit te werken. Dit gaat me echt heel goed af, zowel het bedenken van ideeën, als het uitwerken ervan. Het implementeren komt nog, dat vind ik wel spannend maar ook heel leuk.
Ik ben daarnaast ook nog projectleider van een groepsproject, dat heb ik ook nog nooit gedaan maar omdat ik heldere ideeën had en het goed kon uitleggen werd ik in deze positie geplaatst. Ook dat vind ik leuk, het is wel lastig want delegeren is niet mijn sterkste kant _O- Maar ook hier gaat het dus weer om ideeën bedenken, uitwerken en straks implementeren. Het samenwerken vind ik ook erg leuk.

Dit is een hele nieuwe kant die ik nog niet echt kende van mezelf. Ik heb zelf TP psychologie gestudeerd (bachelor) maar ik merk dat ik die kant momenteel minder interessant vind. Gewoon, omdat ik ook wel een beetje klaar ben met de psyche :=

Dus stel ik zou ergens parttime aan het werk willen als 'ideeëncreator' of projectmedewerker, waar kan ik dan terecht? Ik vind dus de sociale en evenementen hoek heel leuk, maar wat is er nog meer?
Naar wat voor banen of functies bij wat voor bedrijven zoek ik?

Ik ben niet op zoek naar een baan nu, daar ben ik nog niet klaar voor. Dat zal pas op zijn vroegst in het najaar zijn. Maar nogmaals, ik vind het leuk om me er mee bezig te houden.

Voordat jullie gaan denken 'huh het ging eerst helemaal niet goed en nu wel?' Ja er is veel veranderd. Ik heb daar expres geen topic over geopend omdat ik daar wel klaar mee was. Maar het gaat dus goed, beter en ik houd oog op een toekomst waarin ik weer kan werken. Iets wat voor een paar maanden geleden nog onwaarschijnlijk leek.

Tink89

Re: Wat voor baan zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 16:17

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 16:19

Ja dat weet ik haha, daarom zette ik het ook tussen aanhalingstekens :P

Thanks, ik wil inderdaad linkedin gaan gebruiken.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 16:24

Tink89 schreef:
Ideeëncreator is geen functie, al zou dat wel heel leuk zijn natuurlijk. Als projectmedewerker krijg je al snel voornamelijk klusjes, administratie etc...

Ik zou het zoeken in de culturele hoek en evenementensector en zorgen dat je een goed linkedinprofiel hebt waar duidelijk je competenties en vaardigheden in naar voren komen.

Ik weet niet in welke regio je zit, maar:

https://www.maandag.com/nl-nl/vacatures ... um=organic

https://www.nationalevacaturebank.nl/va ... gle.com%2F

Wel hoor. :+ Dat was namelijk de mijne.

Ik was volgend op mijn studie aan de wdka een aantal jaar reclamecreatief, en heel kort gezegd hield mijn baan precies dat in. Een briefing krijgen met een strategie en een doel, en dan een leuke televisiecommercial bedenken, activaties op een evenementen, stunts, statements, campagnes, producten... zolang het maar deed wat het moest doen. Of dat nou het verkopen van een auto was, meer bewustwording creëren over hoe je omgaat met mensen in rolstoelen, zorgen dat mensen tijdens sinterklaas of op lowlands voor Bol kiezen, proberen om mensen minder troep op straat te laten gooien... écht álles kwam voorbij, en het juiste idee kon ook écht álles zijn.

Mocht je meer informatie willen, mag je me altijd PB'en! :) Achtergrond doen ze niet zo moeilijk over in de reclame; het enige wat belangrijk is een leuk portfolio, zin om aan de slag te gaan en het zijn van een leuk persoon. Het sturen van een leuk mailtje naar het juiste bureau waarin je je situatie uitlegt kan al genoeg zijn. Psychologie is overigens een fantastische basis voor dit vak; het is de kunst van overtuigen, en die begint bij begrijpen wat mensen motiveert.
Laatst bijgewerkt door Soepblik op 07-04-25 16:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 16:25

In de marketing- en communicatiewereld werken veel conceptontwikkelaars, is dat misschien wat je zoekt?

[edit] Wat Soepblik zegt dus :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 16:26

Gaat het dan niet eenvoudig gezegd over marketing?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 16:27

Soepblik schreef:
Tink89 schreef:
Ideeëncreator is geen functie, al zou dat wel heel leuk zijn natuurlijk. Als projectmedewerker krijg je al snel voornamelijk klusjes, administratie etc...

Ik zou het zoeken in de culturele hoek en evenementensector en zorgen dat je een goed linkedinprofiel hebt waar duidelijk je competenties en vaardigheden in naar voren komen.

Ik weet niet in welke regio je zit, maar:

https://www.maandag.com/nl-nl/vacatures ... um=organic

https://www.nationalevacaturebank.nl/va ... gle.com%2F

Wel hoor. :+ Dat was namelijk de mijne.

Ik was volgend op mijn studie aan de wdka een aantal jaar reclamecreatief, en heel kort gezegd hield mijn baan precies dat in. Een briefing krijgen met een strategie en een doel, en dan een leuke televisiecommercial bedenken, activaties op een evenementen, stunts, statements, campagnes, producten... zolang het maar deed wat het moest doen. Of dat nou het verkopen van een auto was, meer bewustwording creëren over hoe je omgaat met mensen in rolstoelen, zorgen dat mensen tijdens sinterklaas of op lowlands voor Bol kiezen, proberen om mensen minder troep op straat te laten gooien... écht álles kwam voorbij, en het juiste idee kon ook écht álles zijn.

Mocht je meer informatie willen, mag je me altijd PB'en! :) Achtergrond doen ze niet zo moeilijk over in de reclame; het enige wat belangrijk is een leuk portfolio, zin om aan de slag te gaan en het zijn van een leuk persoon. Psychologie is overigens een fantastische basis voor dit vak; het is de kunst van overtuigen, en die begint bij begrijpen wat mensen motiveert.

Oh echt? Dat zou inderdaad dus echt wat voor mij zijn haha! Ik pb je!

Ik heb er wel aan gedacht, de hoek van media en reclame. Maar dat lijkt me soms ook weer wat eenzijdig. Wat jij doet lijkt me geweldig haha. :P En ik denk inderdaad dat psychologie een goede basis is. Je hebt kennis van wat mensen drijft en motiveert en hoe mensen informatie opslaan etc. Dus zo gek is het inderdaad niet!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 16:27

Hey TS wat goed!

en wat pak je al mooie dingen op als vrijwilliger. wat betreft die projecten leiden en mensen aansturen en delegeren. dat is al een mooie klus en uitdaging. Delegeren zijn veel mensen slecht in, dus niet gelijk de lat heel hoog leggen. en vrijwilligers willen soms van alles en soms helemaal niks. dat is een uitdaging op sich.

en wat goed dat je je al wat aan het oriënteren bent. ik lees heel veel creativiteit, organiseren en implementeren. daarnaast ben je hoog opgeleid, maar zijn er andere strugles wat je nu tegen houdt.
je hebt geen gerichte opleiding in hetgeen wat je nu aanspreekt. dit alles bij elkaar denk ik dat het goed voor je zou werken ergens een "uitvoerende" functie te zoeken. daar mist mogelijk wat creativiteit, aan de andere kant kun je die vaak wel kwijt in de problemen die je moet oplossen.

je zou kunnen kijken daar officemanager/medewerker. bij kleine bedrijven is dit vaak het manusje van alles. van dus bedrijfsevenementen regelen tot printpapier bestellen. gasten ontvangen en het plannen van de schoonmaak bijvoorbeeld.

verder zou je ook zeker kunnen kijken naar bijvoorbeeld een planningsfunctie of allround medewerker bij een evenementenbureau of schouwburg. je kan ook bij de plaatselijke kroeg bellen of je een bingo avond wil organiseren of zo? dat kun je wel weer mooi op je CV zetten.

wat betreft de post van Tink89, ondanks de geweldige arbeidsmarkt, kan het soms toch wel moeilijk zijn een baan te vinden in een totaal andere sector zonder ervaring. dus dan moet je goed je route bedenken en inzetten

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 16:29

Tieneke schreef:
Gaat het dan niet eenvoudig gezegd over marketing?

Marketing en advertising zijn twee hele andere dingen! :) Advertising is er inderdaad een onderdeel van, maar echt een wereld en een creatief vak op zich.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 16:38

Ik dacht eigenlijk ook gelijk aan communicatie, dat is dan meer de creatieve kant van marketing. Ik studeer op dit moment Marketing- & Communicatiesupport, wat vooral inhoud dus dat je veel creatief bezig bent en moet gaan nadenken wat mensen er toe zal aanzetten om jouw product of dienst te kiezen. De sociale media vallen hieronder, banners op websites, websitedesign zelf, etc. Je zou gericht kunnen gaan zoeken bij bijvoorbeeld een evenementenbureau zodat je ook terplekke op het evenement content kan shooten. En inderdaad, je ervaring met psychologie kan beter van pas komen dan je misschien zelf eerst zou denken!
Ik was zelf na mijn interieurstudie wel wat klaar met het 'creatieve' en heb dat met deze studie helemaal teruggevonden. Kreeg ook vaak de reactie van 'waarom ga je nu opeens iets helemaal anders doen?' maar eigenlijk leunt het dichterbij elkaar aan dan je denkt.
En voor de rest, ik zeg gaan met de banaan!
Ik las laatst nog een leuke quote, is nog net niet mijn nieuwe levensmotto geworden :+ : Soms moet je gewoon springen en hopen dat het geen klif is.
Ik wens je alvast alle succes!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 16:45

Kijk eens bij de feestfabriek. Die hebben regelmatig vacatures en zijn gek op mensen met creatieve ideeen.

Anders een banencoach eens contacteren

Een advies hoewel het nu goed gaat. Probeer te voorkomen dat je opeen plek terecht komt waar heen veel werkdruk is. Het zou zo jammer zijn als wat je hebt opgebouwd weer afbreekt door teveel stress op het werk
Laatst bijgewerkt door karuna op 07-04-25 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 16:46

De feestfabriek heb ik idd al in gedachten.

Sowieso ga ik met een coach een traject in want ik wil de werkhervatting goed aanpakken. Ik ben afgekeurd, dus je krijgt sowieso die kans als je weer terug het werkveld in wilt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 16:47

Ikheb een edit toegevoegd

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 17:11

Kijk ook eens bij evenementenbureaus enzo. Als wij vanuit het werk dingen moeten lanceren of organiseren zijn wij soms ook blanco en die clubs weten vaak vanalles te verzinnen/regelen Ook grote locaties hebben vaak mega creatieve mensen in dienst die steeds weer nieuwe workshops, producten etc verzinnen. Je kent het wel, die plekken die alles doen, van hotel, uitvaart, familiedag, brouwerij, puzzeltochten, paasontbijten, sinterklaas etc.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 17:27

Klinkt misschien heel erg saai... Maar heb je al eens gedacht aan logistiek planner?
En dan bedoel ik niet transportplanning...

Maar ik ben logistiek planner, ik plan de diverse logistieke stromingen in een vrij grote fabriek. Daarvoor moet je erg creatief zijn, oplossingen zien voor ingewikkelde vraagstukken en flexibel zijn.
In een fabriek gaat het namelijk niet zo vloeiend als Willem Wever vroeger voordeed, er is heel erg veel onderhoud nodig en in mijn geval heb je ook nog met partijen buiten je eigen locatie te maken. Ik werk in de zuivel, RFC welteverstaan, en dat melknetwerk zit enorm strak in elkaar. Je wilt dus manieren vinden om onderhoud te plegen zonder dat het betekent dat je minder melk kan verwerken.
Daarnaast wordt er bij ons constant fors geïnvesteerd en dat betekent dat je constant in beweging bent en raakvlakken hebt met projecten.

Je moet wel heel erg stressbestendig en koel in het hoofd kunnen zijn, maar ik vind het persoonlijk ontzettend leuk om te doen.

En het allerleukste, de verdiensten zijn erg goed... :D

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 17:39

Een iets andere kant op maar wel vergelijkbaar is medewerker recreatie en toerisme bij een gemeente of provincie. Vaak zit daar ook een stuk marketing bij, maar kun je ook dingen in de omgeving realiseren.