Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
daantjuhhh schreef:Ik ben als de dood voor braken en hallucinaties als bijwerkingen.
Maar ja, als je op reis wilt naar Zanzibar en Tanzania binnenland dan is het wel verstandig om malaria tabletten te nemen.
Hoe zijn jullie ervaringen?
was er overigens niet bang van. Maar helaas kan ik je niet geruststellen dus.
). We kwamen bij een guesthouse van een vrouwtje die daar al 20 jaar woonde (geëmigreerd vanuit Engeland). Ze had al zoveel gasten gehad die doodziek het Kruger uitkwamen, door de medicatie en niet door een mug. Zij zei ook: de grootste reden dat het zoveel dodelijke slachtoffers geeft is omdat in Afrika zelf mensen vaak niet het geld of de middelen hebben om bij goede medische hulp te komen. Ze gaf als tip om eventueel in Afrika nog een test te laten doen. Mijn man heeft zich uiteindelijk op de laatste dag nog in Zuid-Afrika in een privé kliniek laten testen, maar testte zoals verwacht negatief. mvdende schreef:Afgelopen September/ oktober naar het binnenland van Tanzania en Mafia Island geweest en Malarone geslikt. Enigste bijwerking (waar we pas na 3 weken achter kwamen) was diaree. Hoe voorzichtig we met z'n 5en ook waren, op een gegeven moment hadden we er alle 5 goed last van. Waarschijnlijk combinatie van: anders eten, lunch die niet in de koelkast bewaard was maar in warme auto én dus de Malarone, waarbij diaree een veel voorkomende bijwerking is.
Als je nog niet geboekt hebt, kan ik Mafia Island aanraden ipv Zanzibar.