Iemand die mee wil kijken met mijn verhaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Iemand die mee wil kijken met mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 08:56

Goedemorgen lieve Bokkers,
Vol enthousiasme ben ik begonnen aan het schrijven van een boek. Dit gaat over mijn ervaring met mijn toxic ex. ik heb 2 versies, het is niet veel de eerste versie is 6 pagina's maar ik voelde die schrijf stijl niet meer. Toen ben ik opnieuw begonnen met schrijven. Dit is 2 pagina's en deze stijl voel ik meer. Maar ik heb heel erg het idee dat er iets mist.
Is er iemand die even mee wil kijken? Niet op fouten en dingen. Gewoon puur of het goed over komt of dat je iets mist. Want ik mis iets maar ik kan er mijn vinger niet opleggen. En in het kader van een maand geen telefoon is dit een mooie hobby. Maar ik zou het ook fijn vinden om eindelijk eens iets af te maken. Dit gaat echter voor mij heel moeilijk als ik met deze twijfel blijf zitten.

Bowo

Re: Iemand die mee wil kijken met mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 10:14

Ik wil er best eens naar kijken :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 10:18

Tja, schrijven is doorzetten en accepteren dat het niet in één keer perfect gaat. Als je maar twee pagina's hebt, dan kan niemand er toch nog wat van zeggen? Ik zou dus eerst nog wat meer op papier zetten, waarschijnlijk kom je gaandeweg in de flow en de stijl die je wilt en kom je er dan vanzelf achter wat er nog ontbreekt. Bovendien kunnen anderen dan veel makkelijker feedback geven.

Maar kunt niets aanpassen zonder dat je een beginversie hebt, dus eerst zorgen dat je die hebt en dan kun je die net zolang oppoetsen en bijwerken tot je tevreden bent.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 10:20

Foaly schreef:
Tja, schrijven is doorzetten en accepteren dat het niet in één keer perfect gaat. Als je maar twee pagina's hebt, dan kan niemand er toch nog wat van zeggen? Ik zou dus eerst nog wat meer op papier zetten, waarschijnlijk kom je gaandeweg in de flow en de stijl die je wilt en kom je er dan vanzelf achter wat er nog ontbreekt. Bovendien kunnen anderen dan veel makkelijker feedback geven.

Maar kunt niets aanpassen zonder dat je een beginversie hebt, dus eerst zorgen dat je die hebt en dan kun je die net zolang oppoetsen en bijwerken tot je tevreden bent.

Ja die flow heb ik nu opzich wel, maar twijfel gewoon te veel aan mezelf of het goed over komt. Of het een goede start is.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 11:14

Ja maar dat bedoel ik dus met doorzetten en accepteren dat het niet in één keer perfect is. Ik schrijf ook en ik zit ook regelmatig hoofdschuddend te typen omdat ik weet dat wat ik aan het schrijven ben echt prut is, maar als je dan stopt omdat het niet is wat je voor ogen had, komt je verhaal nooit af. Je moet nu eenmaal door de prut heen om bij de goudklompjes te komen :+

Dus mijn tip zou zijn, verstand op nul en doortypen en daarna desnoods alles weer verwijderen als je wilt, maar dan heb je in elk geval een start gemaakt en blijf je niet hangen in 'niet goed genoeg'.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 12:19

Ja ik hang nu heel erg in het niet goed genoeg. Ik wil zo veel vertellen maar het komt er niet helemaal lekker uit ofz. Terwijl als ik erover praat het wel lukt. Maar zodra ik ga typen loop ik vast.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 12:45

En als je het uittypt zoals je het normaal verbaal vertelt?
Of met zo'n speech to text app ofzo?
Kun je het altijd nog aanpassen in de loop der tijd, maar dan staat het wel alvast op 'papier'. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 13:23

Ja dit. Gewoon eerst uittypen, maakt niet uit hoe het er staat. Eerst gewoon typen wat je wilt vertellen, eventueel alleen in steekwoorden. Het finetunen komt wel.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 09:12

Suzanne F. schreef:
Ja dit. Gewoon eerst uittypen, maakt niet uit hoe het er staat. Eerst gewoon typen wat je wilt vertellen, eventueel alleen in steekwoorden. Het finetunen komt wel.

Dit. Eerst uittypen wat je globaal wil vertellen :j
Ik wil evt. tegen die tijd ook wel proef-lezen :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 19:14

Ik wil best mee lezen :) Ik heb ooit een boek uitgegeven.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 20:52

Ik wil best met je meelezen