Fijne sneakers voor steunzolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Fijne sneakers voor steunzolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 18:59

Hoi allemaal,

Ik gebruik al een tijd steunzolen en het is altijd al een zoektocht geweest met fijne sneakers vinden. Nu zijn huidige sneakers helaas bijna kapot en moet ik dus op zoek naar nieuwe sneakers. Ik heb al een hele hoop sneakers besteld, maar geen enkele past.

Hebben jullie toevallig nog goede aanraders?

Hier moeten de sneakers aan voldoen:
- binnenzool moet er uit kunnen
- zool moet redelijk vlak zijn
- de schoen moet bij de tenen voldoende hoog zijn, zodat mijn tenen niet geplet worden :')
- schoen moet bij de enkels niet te laag zijn, anders floep ik er met mijn voet uit
- verkrijgbaar in lichte kleur (wit, beige, grijs) evt. met accentkleur

Ik heb nu Reebok Glide maar die zijn nergens in mijn maat meer te verkrijgen.

Ik heb nu al een stuk of 10 paar thuis gehad van verschillende merken (New Balance, Nike, Adidas, Reebok) die allemaal niet passen. Helaas is naar een fysieke winkel gaan op dit moment niet haalbaar voor mij, dus ik zit aan online bestellen vast.

jiehaaa

Re: Fijne sneakers voor steunzolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:08

Ik heb steunzolen in mijn Nike Air Max.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:17

Ik zou ook richting Nike Air Max kijken. Ik krijg ze zelf in Adidas en Sketchers niet in. Hoge AllStars wel, maar daar moet je wat voor zijn. Verder heb ik ook nog geen succesverhalen...

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 19:29

Loopt de zool bij de Nike air max niet flink omhoog? Ik heb ooit sketchers gehad die ook zo omhoog liepen en daar kon ik niet op lopen daardoor (ondanks dat de zooltjes er wel in pasten).

All stars gaan denk ik niet werken met mijn hypermobiele enkels.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:31

Ik kijk altijd voor mijn steunzolen bij Wijdeman schoenen. Ze hebben een apart stuk op de website voor schoenen die geschikt zijn voor steunzolen. Misschien staat daar iets tussen? Sommige prijzen zijn wel flink.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:46

Ik vind de xsensible Golden Gate schoenen super fijn met zooltjes.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:49

MirjamRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:57

Ik heb steunzolen en sneakers van Gabor. Die bevallen me erg goed!

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:05

ik met dikke steunzolen loop het beste op nike airmax (90 / classic) en de nike air force (1 mid)
ik haal de niks zooltjes eruit en plaats mijn steunzolen erin.

Ivm dat ik snel uit schoenen floep heb ik gezocht naar schoenen die om de enkels stevig genoeg zitten maar niet idioot strak

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:24

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:39

Mijne passen heel goed in de Adidas superstar.
Geen sneaker maar in mijn paladium en de. Martens en wandelschoenen passen ze ook.
Die schoenen hebben blijkbaar allemaal dezelfde vorm.

Wellicht als je een schoen vindt diende zint je de zool wat kan laten aanpassen?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:46

En een maatje groter pakken?

Ik ren veel en dat doe je standaard op een maat groter, sindsdien zijn mijn voeten comfortabeler met wat meer ruimte en draag ik nu mijn dagelijjse salomon sneakers ook een maat groter. Sowieso is wat extra wiggle space voor je tenen heel fijn, we zijn erg gewend geraakt aan te krappe schoenen dragen.

Ik loop ook op eigen zooltjes en ik heb eigenlijk met geen van mijn sneakers en hardloopschoenen problemen dat het niet past? En ik heb er een hoop van verschillende merken als salomon, brooks, asics, adidas, la sportiva en in het verleden ook nike gehad.
Aan vans met zo’n lage hak moet ik niet beginnen, maar verder nooit een probleem. Dus wel een maatje groter, maar ik schuif er totaal niet in, het sluit allemaal fijn aan en mijn tenen of worden niet samen gedrukt.

aliida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:58

Ik heb voor mijn steunzolen ook sneakers van hush puppies. Zijn wel van vorig jaar, maar is hetzelfde model als uit het linkje hierboven. Mijn ervaring is dat sneakers met een soortgelijk model vaak wel goed passen met steunzolen, ongeacht het merk.

Heb ook een aantal sneakers van ecco gehad, die vond ik ook fijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:03

Ik heb mijn steunzolen in Pumas,( ik koop bij Scapino,die hebben ook online bestellen) maar ze passen eigenlijk in alle schoenen wel.
Neem je wel een maat groter dan je normaal hebt?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 21:25

Bedankt allemaal, ik ga ze morgen eens even bekijken.

Ik neem steeds een maat groter. Heb maat 40 bestel maat 41 (heb zelfs maat 41,5/42 geprobeerd wanneer ze echt klein vielen). Het probleem is vaak dat de zool die erin zit er niet uit komt, het gebied bij de tenen te laag is (ik heb tjoep tenen helaas :') ) of het wordt te breed/laag bij de hak en dan gaat mijn voet gewoon uit de schoen.

Ik heb niet heel brede voeten, dus dat zal ook niet meehelpen.

Ik loop het liefst op sneakers en daarbij is het aanpassen van de zool meestal niet mogelijk helaas.

germieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:42

Je moet wel passen, want steunzolen zijn vaak dikker dan de originele zolen. En dan kan de hakpocket van de schoen ineens verkeerd vallen waardoor je er uit slipt.

Ik wil ook echt niet meer dat m'n tenen tegen de voorkant komen en val dus helaas in de herenmaten (nou ja, is niet zo erg, want herenschoenen zijn vaak toch mooier en ik wil absoluut geen hak bij geen enkele schoen), en hoewel ik erg smalle voeten heb vind ik toch vaak wat bredere schoenen ook wel fijn in maat 42-43.
Dus die maat groter die hierboven al genoemd is kan ik ook alleen maar aanraden.
En bij sommige merken moet je niet raar opkijken dat je zelfs 3 maten groter moet, want die vallen dan klein uit. Mijn hardloopschoenen zijn maat 44 2/3 en van ander merk 45. Ook mijn wandelschoenen zijn maat 44.5. Die maat heb ik echt niet bij andere merken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:10

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:30

Valerie93 schreef:
office schreef:
https://www.scapino.nl/p/hush-puppies-d ... 010061951/

Ik heb deze en steunzolen.Maar ik weet niet of je deze te laag vind ?

Ik sluit bij deze aan, gebruik deze schoenen ook voor mijn steunzolen!

Nog een tevreden gebruiker van deze schoenen in combinatie met steunzolen :)
Grappig dat die zo terugkomen.

Ook hier hele smalle voeten en ik moest juist wennen aan deze schoenen, omdat ik zoveel ruimte bij de tenen heb. Hopelijk zijn ze voor jou ook fijn.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:38

Hier nog een combi brede voeten erbij en ik draag sneakers van DWRS :j

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 00:12

Mijn dochter draagt steunzolen in haar adidas campus, eigen maat.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 07:23

Joy_Mennings schreef:
Loopt de zool bij de Nike air max niet flink omhoog? Ik heb ooit sketchers gehad die ook zo omhoog liepen en daar kon ik niet op lopen daardoor (ondanks dat de zooltjes er wel in pasten).

All stars gaan denk ik niet werken met mijn hypermobiele enkels.

Ik vind van niet, ik heb de classics jaren 90 en die zitten bij mij perfect. All stars werden mij afgeraden door de podoloog, er zit nul ondersteuning in.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 07:37

Ik vraag me af of je steunzolen niet aan te passen zijn aan de schoen?
Heb je erg veel correctie? Mijn steunzonen zijn bij mijn tenen heel erg dun, juist zodat ik in schoenen blijf passen... Ik kan dan ook alle schoenen eigenlijk wel aan :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 07:52

Ik draag mijn steunzolen in Nike Air Force 1, in New Balance (type weet ik even niet, al die ingewikkelde codes...) en sinds kort ook in Skechers Uno, maar ik zag dat Skechers voor jou afvallen.
De AF1 is wel een vrij vlak model, vlakker dan de Air Max volgens mij.

Ik heb zo'n knobbel naast mijn grote teen, dus ook best wel wat ruimte nodig, in deze drie schoenen gaat dat prima.
Ik heb de zolen eerder ook in sneakers van Lacoste gehad, maar die gingen dan toch knellen op de teen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 08:16

Joy_Mennings schreef:
Bedankt allemaal, ik ga ze morgen eens even bekijken.

Het probleem is vaak dat de zool die erin zit er niet uit komt,

Als je online bestelt staat er bij de omschrijving altijd of het een uitneembare zool betreft.
Staat het er niet bij dan kan je er vanuit gaan dat deze er niet uit kan

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 09:02

Ik heb ook steunzolen en heb Sun68 sneakers en Puma. Ik had hiervoor altijd Nike Air Max, maar om de een of andere reden passen die niet meer goed met mijn steunzolen, ze zijn of net te krap (maat 40) of echt te groot (maat 41). Stiefdochter heeft exact hetzelfde probleem sinds haar steunzolen maat 40 zijn. Daarvoor droeg zij altijd Nike Air Max met haar steunzolen. Zij heeft nu sneakers van Maruti (gekocht bij Durlinger).

Oh en een gouden tip die wij kregen bij Omoda toen zo’n beetje alle sneakers te ruim waren voor stiefdochter: doe een badstof zooltje onder de steunzool in de schoen. Toen zaten de schoenen van stiefdochter perfect. Zij heeft ook wat smallere voeten en de sneakers waren vaak gewoon net te ruim bovenaan, maar met het extra zooltje zitten goed. Is dus ook nog een optie.