Schuifdeuren, ik zie door de deurtjes het deurgat niet meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Schuifdeuren, ik zie door de deurtjes het deurgat niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 14:45

:+

Wij zijn gestart aan de renovatie van de badkamer. Door gebrek aan ruimte opteren we daar voor een schuifdeur.
De badkamer komt uit in de gang, dus de deur schuift aan de badkamerkant.
In diezelfde gang zit ook de doorgang naar de woonkamer, ik denk erover om daar eenzelfde schuifdeur te plaatsen, die dan openschuift aan de kant van de woonkamer. Dus vanuit de gang zien we twee keer dezelfde zijdes.

Eisen:
- zo budgetvriendelijk mogelijk
- zelf installeren kan
- bij voorkeur zo kierloos mogelijk, dit om enerzijds geen tocht te creëren in de woonkamer, alsook in de badkamer voor inkijk.
- ivm een grote hond dat we uit de gang moeten kunnen houden moeten ze gesloten kunnen worden (met een sleutel, haakje, ..., maar van beide kanten.)

https://www.bol.com/be/nl/p/vidaxl-schu ... ping&gQT=1
Deze vind ik bijvoorbeeld wel interessant. Maar welk schuifsysteem neem je? hoe weet je of die kierloos is en op slot kan?

Shiloh

Re: Schuifdeuren, ik zie door de deurtjes het deurgat niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 18:51

Je zou kunnen overwegen de schuifdeur “in te bouwen”. Dus dat er een frame omheen zit waar de schuifdeur dan in valt / achterlangs schuift. Je lost dan zowel het probleem van kieren op, als het probleem met de hond. Als de hond geen grip krijgt op de rand (want die valt binnen het frame) kan die hem in feite ook niet open krijgen.

Duhelo

Re: Schuifdeuren, ik zie door de deurtjes het deurgat niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 17:04

Oh, dat is wel een goed idee ja!
Daar is dan ook wel vrij simpel een slot op te voorzien, al dan niet door een simpel "pin"systeem.